Zijn beide brieven ergens te zien?Middenrefo schreef: ↑Gisteren, 18:51Vorige weekPjotr92 schreef: ↑Gisteren, 17:33Is die brief van deputaten vertegenwoordiging recent? Of van al wat langer geleden?Middenrefo schreef: ↑Gisteren, 17:03 Ik heb even niet meer meegedaan aan de discussies die we hier al meerdere keren hebben gevoerd, ik heb ook geen nieuwe dingen gelezen.
Het volgende vind ik dan wel weer interessant:
Deputaten vertegenwoordiging hebben een brief gestuurd die eigenlijk een oproep is om nog één particuliere synode zover te krijgen dat ze een verzoek indienen om de synode vervroegd te laten plaatsvinden, zodat ze dat in gang kunnen zetten. Een goede brief.
Vervolgens kwam er vandaag een brief van de roepende kerk Hoogeveen dat er 10 revisieverzoeken zijn ingediend over besluiten van de laatste synode die als effect hebben dat eigenlijk alle besluiten opgeschort zijn. Concreet betekent dit dat Rijnsburg niet meer kan terugvallen op het besluit van de synode om het mandaat terug te leggen bij de plaatselijke gemeenten en zou moeten afwachten wat er over deze revisieverzoeken wordt besloten. De kerkelijke vergadering van 21 maart wordt dan bijzonder interessant.
Denken jullie dat het overigens reëel is dat er nog een PS zo'n verzoek indient? Iemand daar enig zicht op?
Over die andere brief: Waarom moeten gemeenten eigenlijk weten dat er 10 revisieverzoeken zijn ingediend? Zolang je niet weet wat er in die verzoeken staat heeft dat voor kerkenraden toch helemaal geen meerwaarde? Of zie ik iets over het hoofd?