Gereformeerde Gemeenten

Johnny65

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Johnny65 »

Wat een gedoe allemaal. Iedereen begint te raden, zijn eigen mening te vormen en er zijn eigen draai aan te geven, waardoor het lijkt alsof iedereen het beter denkt te weten dan een ander. Dat zorgt alleen maar voor meer onrust en verwarring. Ik hoop oprecht dat de kerkenraad en de classis volledige openheid zullen geven over wat er precies is gebeurd, welke keuzes er zijn gemaakt en waarom. Alleen met transparantie kan er duidelijkheid komen en kan voorkomen worden dat dit in de toekomst opnieuw gebeurt. Daarnaast hoop ik dat degenen die daadwerkelijk schuld dragen, die schuld ook eerlijk zullen erkennen en belijden, zodat er ruimte komt voor herstel, vertrouwen en vrede binnen de gemeenschap.
Job

Bericht door Job »

Tiberius schreef: 50 minuten geleden
Dat lijkt mij het beste, ook voor de rust in de gemeente.
Voor een eredienst is 1 ouderling voldoende, dus niet groter maken dan het is door een hele interim-groep naar binnen te laten marcheren.
Daar heb je gelijk in, al zal de aanblik hoe dan ook wel heftig zijn geweest voor de gemeente. Het hele gedoe komt op zo'n moment samen in één beeld: lege kerkenraadsbanken en alleen een enkeling van buiten.
Johnny65

Bericht door Johnny65 »

Job schreef: 9 minuten geleden
Tiberius schreef: 50 minuten geleden
Dat lijkt mij het beste, ook voor de rust in de gemeente.
Voor een eredienst is 1 ouderling voldoende, dus niet groter maken dan het is door een hele interim-groep naar binnen te laten marcheren.
Daar heb je gelijk in, al zal de aanblik hoe dan ook wel heftig zijn geweest voor de gemeente. Het hele gedoe komt op zo'n moment samen in één beeld: lege kerkenraadsbanken en alleen een enkeling van buiten.
Overigens zaten volgens mij gisteren de meeste oud kerkenraadsleden in de bankjes. Ben benieuwd hoe het ingevuld gaat worden.
Plaats reactie