Gereformeerde Gemeenten
-
De Rijssenaar
Re: Gereformeerde Gemeenten
Het maakt je ook benieuwd wat er verder allemaal gezegd wordt op zo’n synode. Ik vraag me ook af waarom ze zulke grote zorgen hebben over de buitenkant van de zuil. Er zijn nog zoveel mensen die de Heere niet kennen, dat openlijk durven zeggen, wat heb je aan zo’n bolwerk? God gaat er dan echt geen zegen over geven…
Ah, nu snap ik je uitspraak. Dank voor de verduidelijking.pierre27 schreef: ↑Vandaag, 08:17Ik zie gewoon dat scholen er helemaal niet goed mee om kunnen gaan. Laten teveel hun oren hangen naar achterban en kerken. Wanneer een school dan wel een keuze maakt komt er van alle kanten wat op los. Dat bedoel ik met een baken in zee. Dat Ad dit vaag noemt laat ik lekker voor hem.
Dit vind ik dan weer een wonderlijke uitspraak van buiten de synode...De Rijssenaar schreef: ↑Vandaag, 08:55 Het maakt je ook benieuwd wat er verder allemaal gezegd wordt op zo’n synode. Ik vraag me ook af waarom ze zulke grote zorgen hebben over de buitenkant van de zuil. Er zijn nog zoveel mensen die de Heere niet kennen, dat openlijk durven zeggen, wat heb je aan zo’n bolwerk? God gaat er dan echt geen zegen over geven…
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Goed dat dhr. Janse wat tegengas krijgt van deze heren.
-
MGG
Het lastige vind ik dat sommige scholen de achterban verbreden. Naar mijn idee uit financiële motieven, maar daar verschillen de meningen van bij de school betrokken mensen over. Opzich is dat geen probleem, ware het niet dat de school de achterban volgt. Eerst verbreden en dan opschuiven. Dat laatste is volgens de directeur niet van toepassing, maar hij durft niet te ontkennen dat het gebeurd is en dat dit proces nog bezig is.pierre27 schreef: ↑Vandaag, 08:17Ik zie gewoon dat scholen er helemaal niet goed mee om kunnen gaan. Laten teveel hun oren hangen naar achterban en kerken. Wanneer een school dan wel een keuze maakt komt er van alle kanten wat op los. Dat bedoel ik met een baken in zee. Dat Ad dit vaag noemt laat ik lekker voor hem.
-
MGG
Je laatste uitspraak is nogal stellig. Laten we niet op Gods stoel gaan zitten. Door contact met christenen in het buitenland durf ik wel te zeggen dat wij in Nederland gezegd zijn. Ook met het bolwerk waarin jongeren relatief veilig opgroeien en een partner kunnen vinden die hetzelfde gelooft. De lauwheid en wereldgelijkvormigheid is geen reden om het kind met het badwater weg te doen.De Rijssenaar schreef: ↑Vandaag, 08:55 Het maakt je ook benieuwd wat er verder allemaal gezegd wordt op zo’n synode. Ik vraag me ook af waarom ze zulke grote zorgen hebben over de buitenkant van de zuil. Er zijn nog zoveel mensen die de Heere niet kennen, dat openlijk durven zeggen, wat heb je aan zo’n bolwerk? God gaat er dan echt geen zegen over geven…
- Johann Gottfried Walther
Teleurgesteld in preken;
https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/32 ... in-preken/
https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/32 ... in-preken/
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"