Wist je dat...

Job

Re: Wist je dat...

Bericht door Job »

Ik denk dat je daar in z'n algemeen gelijk in hebt. Ook als ik het heb over verkeerde dingen in mijn eigen leven: het is vaak als vals plat. Je geweten groeit er in mee en het kan heel goed dat zoiets als dit nooit met verkeerde intenties begonnen is.
DDD

Bericht door DDD »

Augustienus schreef: 29 okt 2025, 12:16
Herman schreef: 29 okt 2025, 11:21
Augustienus schreef: 29 okt 2025, 11:19 waar marges van 90% worden behaald
Hierboven is een transactie genoemd met 50-65%. Waar hebben we het eigenlijk over?
Heb je de uitzending gezien? Er is een handboek met daarin verschillende typen klanttypes. Voor klanten met klanttype 1, de 'naïeve nonchalante klant die niet weet wat hij in handen heeft' moet een marge van 80% haalbaar zijn. In de uitzending werd een voorbeeld getoond met een winstmarge van 94%. Verkopers worden getraind om klanttypes te herkennen en vervolgens in te spelen op de onwetendheid van de klant door een zo laag mogelijke taxatie te geven. Verder is heel ontransparant waar de 'taxatie' op is gebaseerd; gewicht wordt niet getoond, hoeveel karaat het goud is en tegen welke koers ook niet. Je kan dan zeggen: moeten mensen zich hier maar beter in verdiepen en daar ben ik het mee eens. Maar misbruik maken van onwetende klanten (een oude vrouw die de trouwring van haar overleden man verkoopt bijvoorbeeld) vind ik persoonlijk onethisch.
Een belangrijke vraag is dan nog: is dat bijvoorbeeld één vestiging of is dat landelijk beleid?
Job

Bericht door Job »

Nieuwe personeelsleden krijgen een interne opleiding waarin dit wordt getraind, begreep ik. Dus waarschijnlijk beleid dat uitgerold ligt over alle locaties.
DDD

Bericht door DDD »

Dat lijkt me duidelijk onchristelijk.

Maar goed, bij zo'n bedrijf is dus het eerste wat je moet zeggen: ik heb de google reviews gelezen. Het is niet best.
vriend-en-metgezel

Bericht door vriend-en-metgezel »

De Rijssenaar schreef: 29 okt 2025, 14:41 https://www.woordendaad.nl/actueel/nieu ... overvloed/

Johan de Ruiter zegt: “Uiteindelijk gaat het erom dat je handelt tot eer van God en tot heil van je naasten. Soms een onmogelijke taak, maar wel je opdracht. Als ik nieuwe leidinggevenden coach, wijs ik ze op het Bijbelse principe van de ander uitnemender achten dan jezelf. Werknemers zonder christelijke achtergrond kijken me dan glazig aan".

Hij zegt ook: "Elke euro is van God gekregen. Als je dat beseft, is het rijk om te mogen geven. Het is onze opdracht om hiervan te delen met anderen. Ik vind het heel mooi dat we daar als bedrijf een rol in kunnen spelen. Vroeger zou ik nooit gedeeld hebben dat ik geld weggeef aan goede doelen. Dat is denk ik mijn calvinistische inborst: laat je linkerhand niet weten wat je rechterhand geeft. Maar door het wel te delen, hoop ik dat een goed voorbeeld doet volgen. Want we leven niet voor onszelf, maar ook voor onze naasten.’"..

Je kunt haast niet geloven dat hij z'n klanten zo behandelt.. Hij gaf ook nog aan woord en daad. Dus was ook nog wel gul.. Ben benieuwd hoe zoiets dan kan onstaan.. Misschien dat het langzaam groeit en het soort way of life wordt in je bedrijf?
Ik ben hier wel een beetje beduusd van... als de beschuldigingen van Kassa kloppen - al is het maar voor een klein beetje - dan zijn dit gewoon een stel oplichters. De Ger. Gem. van Klaaswaal komt ook voorbij in de uitzending. Ik hoop dat dit nog verder uitgezocht wordt en dat zowel de wereldlijke rechter als de kerkenraad (op basis van nader onderzoek) maatregelen nemen. Woord & Daad heeft bovengenoemde link inmiddels van de website verwijderd.
vriend-en-metgezel

Toch nog even vanuit de andere kant bezien - wat vinden jullie van de volgende stelling: de leiding van het Goudwisselkantoor handelen hetzelfde als de man uit de gelijkenis die een schat vond in de akker.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

vriend-en-metgezel schreef:Toch nog even vanuit de andere kant bezien - wat vinden jullie van de volgende stelling: de leiding van het Goudwisselkantoor handelen hetzelfde als de man uit de gelijkenis die een schat vond in de akker.
Leg uit…
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
vriend-en-metgezel

Maanenschijn schreef: 01 nov 2025, 19:03
vriend-en-metgezel schreef:Toch nog even vanuit de andere kant bezien - wat vinden jullie van de volgende stelling: de leiding van het Goudwisselkantoor handelen hetzelfde als de man uit de gelijkenis die een schat vond in de akker.
Leg uit…
Die man maakte ook een winstgevende deal door de akker (waarin hij een schat had ontdekt) te kopen, zonder dat hij de toenmalige eigenaar daarvan op de hoogte had gebracht. De parallel is dus: iets kopen tegen een te lage prijs door de verkopende partij in onkunde te laten.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

wist je dat...
een stroomstoring erg lastig is? Geen telefoon, geen licht, geen internet, en dan merk je wel hoe afhankelijk we ons hebben gemaakt van techniek...
Net floepte het licht weer aan, en ik kon weer bellen. Een hele opluchting toch!
© -DIA- 33.965 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Geppie01

Bericht door Geppie01 »

De Rijssenaar schreef:https://www.woordendaad.nl/actueel/nieu ... overvloed/

Johan de Ruiter zegt: “Uiteindelijk gaat het erom dat je handelt tot eer van God en tot heil van je naasten. Soms een onmogelijke taak, maar wel je opdracht. Als ik nieuwe leidinggevenden coach, wijs ik ze op het Bijbelse principe van de ander uitnemender achten dan jezelf. Werknemers zonder christelijke achtergrond kijken me dan glazig aan".

Hij zegt ook: "Elke euro is van God gekregen. Als je dat beseft, is het rijk om te mogen geven. Het is onze opdracht om hiervan te delen met anderen. Ik vind het heel mooi dat we daar als bedrijf een rol in kunnen spelen. Vroeger zou ik nooit gedeeld hebben dat ik geld weggeef aan goede doelen. Dat is denk ik mijn calvinistische inborst: laat je linkerhand niet weten wat je rechterhand geeft. Maar door het wel te delen, hoop ik dat een goed voorbeeld doet volgen. Want we leven niet voor onszelf, maar ook voor onze naasten.’"..

Je kunt haast niet geloven dat hij z'n klanten zo behandelt.. Hij gaf ook nog aan woord en daad. Dus was ook nog wel gul.. Ben benieuwd hoe zoiets dan kan onstaan.. Misschien dat het langzaam groeit en het soort way of life wordt in je bedrijf?
Nog hierop terug komend, het rd-interview gaat vooral over de oude directeur. Die allang met pensioen is. En z’n zoons runnen nu het bedrijf. Misschien staat vaders niet achter de nieuwe bedrijfscultuur… ik kan het me niet voorstellen als ik het interview lees.
Plaats reactie