De SGP - een open partij

merel

Re: De SGP - een open partij

Bericht door merel »

Excuus voor mijn taalfouten. Te snel op mijn telefoon getypt en ik dacht het zonder bril te kunnen doen ;)

Dat het puinhoop is op Landbouw klopt helemaal. Dat dit niet in een jaar op te lossen is klopt ook. Alleen was dat niet de strekking van hetgeen ik schreef. Mijn contacten op het btreffende departement geven allemaal aan dat zij niet luistert en de rekenkundige materie regelmatig niet begrijpt. Ook heeft zij aangegeven dat zij liever een blond charmeoffensief gebruikt dan kennis om haar zin te krijgen. Al is dat laatste natuurlijk niet inherent aan opleiding
huisman

Bericht door huisman »

merel schreef: Gisteren, 08:49 Excuus voor mijn taalfouten. Te snel op mijn telefoon getypt en ik dacht het zonder bril te kunnen doen ;)

Dat het puinhoop is op Landbouw klopt helemaal. Dat dit niet in een jaar op te lossen is klopt ook. Alleen was dat niet de strekking van hetgeen ik schreef. Mijn contacten op het btreffende departement geven allemaal aan dat zij niet luistert en de rekenkundige materie regelmatig niet begrijpt. Ook heeft zij aangegeven dat zij liever een blond charmeoffensief gebruikt dan kennis om haar zin te krijgen. Al is dat laatste natuurlijk niet inherent aan opleiding
Ik kan weinig met jouw ‘inside’ informatie. Ik zie dat ze meer in de materie zit dan haar hoogopgeleide voorgangster. Zij kijkt naar de mens en dan naar de maatregel. Van de Wal keek naar de maatregel en verpulverde de mens.
De beruchte uitspraak van Remkens was door haar toedoen (en vooral die van D66). Remkens zei: Ik zie aan de keukentafel de wanhoop in de ogen van redelijke mensen. Dat was door de vorige regering gecreëerde wanhoop.

P.S. de opmerking van haar ‘blond’ zijn vind ik best kwalijk en komt vast van mannelijke ambtenaren op haar departement.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Philip

Bericht door Philip »

De plannen van Wiersma zijn niet concreet genoeg en halen de wettelijke stikstofdoelen van 2035 niet. Het kabinet heeft zichzelf soepelere stikstofdoelen gesteld dan wettelijk verplicht is (!). En zelfs die lagere doelen zijn moeilijk te halen: experts verwachten in de landbouw een daling van de uitstoot tot 2030, maar daarna stagneert de afname. Industrie en mobiliteit lijken dichter bij hun doel, maar voor landbouw geldt: zelfs met miljarden voor uitkoop van veehouders blijft succes onzeker. Ook de miljarden voor natuurherstel en agrarisch natuurbeheer missen een duidelijke visie en concrete invulling.

Conclusie: Wiersma lijkt de boeren respijt te bieden, maar haar plannen voldoen niet aan de wettelijke doelen, waardoor het intrekken van vergunningen dreigt. Dat is geen oog voor de mens, dat is boeren doelbewust op de ondergang afsturen.
De rechtbank oordeelt dat de Staat aan zijn eigen wetgeving kan worden gehouden en dat de wettelijke stikstofdoelen te beschouwen zijn als een absolute ondergrens. Daar kan niet zonder dwingende reden van afgeweken worden. Uit cijfers van het RIVM blijkt dat de maatregelen die onder het vorige kabinet zijn vastgesteld ruim onvoldoende zijn om de wettelijke doelen voor 2025 en 2030 te behalen. Ook de doelen van 2035 zullen met deze maatregelen niet worden behaald, maar daar zijn de vorderingen van Greenpeace niet op gericht. Verder constateert de rechtbank dat het kabinet Schoof tot op heden geen beleid heeft aangekondigd op grond waarvan met enige wetenschappelijke zekerheid kan worden aangenomen dat bij uitvoering daarvan het wettelijk stikstofdoel voor 2030 zal worden behaald. Daar komt bij dat het kabinet Schoof al wel heeft besloten onder meer het Transitiefonds niet voort te zetten, waarmee de financiële ruimte om beleid te voeren dat is gericht op stikstofvermindering, sterk is afgenomen. Dat is een stap terug, terwijl er juist extra maatregelen nodig zijn om de wettelijke stikstofdoelen te halen.
huisman

Bericht door huisman »

Philip schreef: Gisteren, 09:55 De plannen van Wiersma zijn niet concreet genoeg en halen de wettelijke stikstofdoelen van 2035 niet. Het kabinet heeft zichzelf soepelere stikstofdoelen gesteld dan wettelijk verplicht is (!). En zelfs die lagere doelen zijn moeilijk te halen: experts verwachten in de landbouw een daling van de uitstoot tot 2030, maar daarna stagneert de afname. Industrie en mobiliteit lijken dichter bij hun doel, maar voor landbouw geldt: zelfs met miljarden voor uitkoop van veehouders blijft succes onzeker. Ook de miljarden voor natuurherstel en agrarisch natuurbeheer missen een duidelijke visie en concrete invulling.

Conclusie: Wiersma lijkt de boeren respijt te bieden, maar haar plannen voldoen niet aan de wettelijke doelen, waardoor het intrekken van vergunningen dreigt. Dat is geen oog voor de mens, dat is boeren doelbewust op de ondergang afsturen.
De rechtbank oordeelt dat de Staat aan zijn eigen wetgeving kan worden gehouden en dat de wettelijke stikstofdoelen te beschouwen zijn als een absolute ondergrens. Daar kan niet zonder dwingende reden van afgeweken worden. Uit cijfers van het RIVM blijkt dat de maatregelen die onder het vorige kabinet zijn vastgesteld ruim onvoldoende zijn om de wettelijke doelen voor 2025 en 2030 te behalen. Ook de doelen van 2035 zullen met deze maatregelen niet worden behaald, maar daar zijn de vorderingen van Greenpeace niet op gericht. Verder constateert de rechtbank dat het kabinet Schoof tot op heden geen beleid heeft aangekondigd op grond waarvan met enige wetenschappelijke zekerheid kan worden aangenomen dat bij uitvoering daarvan het wettelijk stikstofdoel voor 2030 zal worden behaald. Daar komt bij dat het kabinet Schoof al wel heeft besloten onder meer het Transitiefonds niet voort te zetten, waarmee de financiële ruimte om beleid te voeren dat is gericht op stikstofvermindering, sterk is afgenomen. Dat is een stap terug, terwijl er juist extra maatregelen nodig zijn om de wettelijke stikstofdoelen te halen.
Je praat de Volkskrant aardig na. Het probleem is juist die onzinnige wettelijke stikstofdoelen. Die probeert deze minister redelijker te maken maar wet en regelgeving ombuigen met talloze milieu clubjes die om de haverklap naar de rechter gaan is niet eenvoudig.
Met de natuur in Nederland gaat het uitstekend. Als de talloze ooievaars, aalscholvers, kleine en grote zilverreigers in het verleden hier amper nog voortkwamen en nu wel gaat de waterkwaliteit ook de goede kant op.

https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... .%E2%80%9D
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Philip

Bericht door Philip »

Dan moet Wiersma de stikstofdoelen intrekken. Dat doet ze ook niet. Ze zou in Europa met de vuist op tafel slaan, maar toen de EU 'nee' zei, liet ze het erbij zitten. Waarschijnlijk omdat dat ook een Nexit zou betekenen, wat ze dan weer niet wilde, want dan zou de landbouwexport tot stilstand komen. Conclusie: vlees noch vis, en dus ellende voor de boeren.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

huisman schreef: Gisteren, 09:27
merel schreef: Gisteren, 08:49 Excuus voor mijn taalfouten. Te snel op mijn telefoon getypt en ik dacht het zonder bril te kunnen doen ;)

Ik kan weinig met jouw ‘inside’ informatie. Ik zie dat ze meer in de materie zit dan haar hoogopgeleide voorgangster. Zij kijkt naar de mens en dan naar de maatregel. Van de Wal keek naar de maatregel en verpulverde de mens.
De beruchte uitspraak van Remkens was door haar toedoen (en vooral die van D66). Remkens zei: Ik zie aan de keukentafel de wanhoop in de ogen van redelijke mensen. Dat was door de vorige regering gecreëerde wanhoop.

P.S. de opmerking van haar ‘blond’ zijn vind ik best kwalijk en komt vast van mannelijke ambtenaren op haar departement.
Die opmerking kwam van @Merel toch? Gewoon een staaltje vrouwenvenijn denk ik.

De suggestie dat dit wel van "mannelijke ambtenaren" zou komen is kwalijk.
huisman

Bericht door huisman »

Wim Anker schreef: Gisteren, 10:53
huisman schreef: Gisteren, 09:27

Die opmerking kwam van @Merel toch? Gewoon een staaltje vrouwenvenijn denk ik.

De suggestie dat dit wel van "mannelijke ambtenaren" zou komen is kwalijk.
Je hebt gelijk. Was een verkeerde opmerking.
DDD

Bericht door DDD »

'Vrouwenvenijn' suggereren, is net zo goed kwalijk.

Er zijn nu eenmaal mensen die hun aantrekkelijkheid inzetten in overleggen. Het is de vraag of mensen zich dat ook bewust zijn. Het is vaak van jongs af geconditioneerd. In ieder geval is het signaleren daarvan niet seksistisch.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

DDD schreef: Gisteren, 10:58 'Vrouwenvenijn' suggereren, is net zo goed kwalijk.

Er zijn nu eenmaal mensen die hun aantrekkelijkheid inzetten in overleggen. Het is de vraag of mensen zich dat ook bewust zijn. Het is vaak van jongs af geconditioneerd. In ieder geval is het signaleren daarvan niet seksistisch.
Eens. En aantrekkelijkheid inzetten is verder prima. Alleen de negatieve kwalificatie die @Merel er hier aan geeft maakt de connotatie wel seksistisch.
Vandaar idd mijn waarde oordeel: "vrouwenvenijn".
merel

Bericht door merel »

Geen enkel vrouwen venijn van mij uit. Die opmerking dat ze het wel zou redden met een charme offensief heeft zij zelf in de media gemaakt. Deze opmerking maakte zij nadat ze werd aangesproken waar de vuist op tafel bleef. Ook op het ministerie zelf maakte zij deze opmerking incl het woordje 'blond'.
DDD

Bericht door DDD »

Wim Anker schreef: Gisteren, 11:42
DDD schreef: Gisteren, 10:58 'Vrouwenvenijn' suggereren, is net zo goed kwalijk.

Eens. En aantrekkelijkheid inzetten is verder prima. Alleen de negatieve kwalificatie die @Merel er hier aan geeft maakt de connotatie wel seksistisch.
Vandaar idd mijn waarde oordeel: "vrouwenvenijn".
Nee. Aantrekkelijkheid inzetten, is zonde.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

merel schreef: Gisteren, 11:55 Geen enkel vrouwen venijn van mij uit. Die opmerking dat ze het wel zou redden met een charme offensief heeft zij zelf in de media gemaakt. Deze opmerking maakte zij nadat ze werd aangesproken waar de vuist op tafel bleef. Ook op het ministerie zelf maakte zij deze opmerking incl het woordje 'blond'.
Jaja. Er staat nog net niet het woordje"echt waar hoor!" bij.
Wat een flauwekul.
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

Wim Anker schreef: Gisteren, 11:42 Eens. En aantrekkelijkheid inzetten is verder prima. (...)
Vind je werkelijk? Zou je dit eens toe willen lichten?
merel

Bericht door merel »

Wim Anker schreef: Gisteren, 13:03
merel schreef: Gisteren, 11:55 Geen enkel vrouwen venijn van mij uit. Die opmerking dat ze het wel zou redden met een charme offensief heeft zij zelf in de media gemaakt. Deze opmerking maakte zij nadat ze werd aangesproken waar de vuist op tafel bleef. Ook op het ministerie zelf maakte zij deze opmerking incl het woordje 'blond'.
Wat een flauwekul.
Tja, even zoeken op charme offensief en op Wiersma en de artikelen vliegen om je oren. De 'blond versie' is inside information die jij niet wil aannemen. Ook dat is een keuze ;)
huisman

Bericht door huisman »

merel schreef: Gisteren, 13:36
Wim Anker schreef: Gisteren, 13:03
Wat een flauwekul.
Tja, even zoeken op charme offensief en op Wiersma en de artikelen vliegen om je oren. De 'blond versie' is inside information die jij niet wil aannemen. Ook dat is een keuze ;)
Als een mannelijke minister had gezegd: Ik begin niet met vuist op de tafel maar met een charme offensief had jij dat overdrachtelijk opgevat. Vanwege haar uiterlijk interpreteer jij haar woorden anders. Ik vind dat kwalijk.
Plaats reactie