Dat is een mooi streven. O.a. PKN-predikanten als M. Goudriaan en M. van Kooten wilden dit ook (van beide kerken lid zijn) maar werden tenslotte ook gedwongen te kiezen.MidMid schreef: ↑25 aug 2025, 16:58Zeker kan dat wel. Ik laat mij geen scheur aanpraten of in een bepaalde positie dwingen. Als midden gemeente hebben meningen altijd naast elkaar mogen staan. Zo je wilt dan sta ik graag met één been aan de ene en met het andere been aan de andere kant van de scheur. Het is wat anders wanneer kerken ervoor kiezen zich los te maken, af te scheuren/scheiden of hoe je het ook maar noemen wil.Ons kerkverband is door de ongehoorzaamheid gescheurd. Nu komt toch echt de vraag aan welke kant van de scheur wil je staan. Neutraliteit lijkt mij een onmogelijke positie.
En dat middengemeenten geen moeite hebben met de vrouw in het ambt en dat dit ook een prima mening is, is voor mij nieuw. Ik zie wijlen prof W.H. Velema en wijlen prof W. van 't Spijker als echte midden professoren en die zagen dat anders.
Doe nou niet of je daarmee namens "het midden" spreekt.