Ik moet hier even hardop om lachen. Overigens geen uitlachen hoor. Dat is namelijk exact het gesprek wat ik in het begin van onze relatie met mijn man had. Hij als buitenstaander begreep totaal niet waarom je op zondag wel mag wandelen en wellicht een recreatief rondje mag fietsen, maar niet mag hardlopen of mountainbiken. Ik grapte dan altijd terug dat het gaat om het 'zweetcriterium', maar een goed antwoord had ik natuurlijk ook niet.Ad Anker schreef: ↑Gisteren, 11:28 En dat snap ik. Ik vind de zondag ook geen geschikte dag om een recreatief rondje te fietsen, terwijl mijn vrouw en ik wel steevast een wandeling maken in de polder op zondagmiddag. Ik vind het altijd een wat ongemakkelijke discussie: natuurlijk is er heel veel van wat je doet vanuit je geloofsovertuiging niet regelrecht vanuit de Bijbel te verklaren. Toch wil ik daar wel graag aan vasthouden. De Tien Geboden laten ruimte voor het heiligen van de dag van de Heere. Dat is nu niet meer de Sabbat. (HHR heeft hier interessante gedachten over gepost) Heiligen betekent apart zetten en toewijden aan God. Dat betekent dat niet noodzakelijke doordeweekse activiteiten naast het dagelijks werk op zondag achterwege mogen blijven.
Voor aankomende zomer (huttentocht) zit ik hier ook mee in mijn maag. Wij gaan 6 dagen van hut naar hut wandelen. Ik dacht het goed gepland te hebben, maar helaas blijkt dat niet zo te zijn.