Vakantie

J.C. Philpot

Re: Vakantie

Bericht door J.C. Philpot »

Henk J schreef: 18 jul 2025, 12:09Toevallig naar het Vakanz park wat daar zit? Leuke omgeving.
Dat klopt inderdaad! :)

Ben je er weleens geweest?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Henk J

Bericht door Henk J »

J.C. Philpot schreef: 18 jul 2025, 12:10 Dat klopt inderdaad! :)

Ben je er weleens geweest?
Ja, wij zijn er in 2019 geweest, dus ook alweer even geleden. We zaten er een weekje en o.a. Passau bezocht met de indrukwekkende Stephansdom en de rivieren die samen komen. Verder wat wezen kano varen en berg bekijken als ik het me zo herinner. Was wel een leuke vakantie mede door de gezellige sfeer op het park.
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

J.C. Philpot schreef: 18 jul 2025, 11:51 Vanmiddag begint voor mij de vakantie. In de loop van volgende week hopen we naar Duitsland te gaan, niet ver van de Tsjechische grens.
Lekker met de tabbert? Ik heb daar nog steeds een beetje een kermis/woonwagen idee bij maar dat is inmiddels weer achterhaald.
Fijne vakantie!
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Bourdon16 schreef: 18 jul 2025, 12:42Lekker met de tabbert? Ik heb daar nog steeds een beetje een kermis/woonwagen idee bij maar dat is inmiddels weer achterhaald.
Fijne vakantie!
De tabbert staat nog op mijn wensenlijstje voor het geval dat er een schip met geld binnen komt :D

Bedankt!
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Bourdon16 schreef:
J.C. Philpot schreef: 18 jul 2025, 11:51 Vanmiddag begint voor mij de vakantie. In de loop van volgende week hopen we naar Duitsland te gaan, niet ver van de Tsjechische grens.
Lekker met de tabbert? Ik heb daar nog steeds een beetje een kermis/woonwagen idee bij maar dat is inmiddels weer achterhaald.
Fijne vakantie!
Aha, zo'n over-de-kop Comtesse of Baronesse, wel dubbelassers natuurlijk :)
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
merel

Bericht door merel »

Fijne vakantie!

Bij ons begonnen de schoolvakanties vandaag pas officieel. Ik vind het voor mijzelf altijd een vermoeiende periode doordat iedereen in en uit loopt, hordes vrienden/vriendinnen aanwaaien en door het huis lopen, mee eten en blijven logeren en voor mijn gevoel iedereen bij nacht en ontij wakker is.
MGG

Bericht door MGG »

In het RD lees ik dat mensen geen zondag over op vakantie gaan. Ook stelt iemand dat het in het licht van het vierde gebod onverenigbaar is om op vakantie te gaan naar een gebied waar het niet mogelijk is om de bevindelijke waarheid te horen. Zijn er op dit forum mensen die hier ook zo over denken? En eventueel willen delen hoe zij tot deze overtuiging gekomen zijn.
Delftenaar

Bericht door Delftenaar »

Als je die mening bent toegedaan kun je als Zeeuw alleen naar de Veluwe op vakantie. Of de inwoner van de Veluwe naar Zeeland.
Eventueel zouden beiden nog naar sommige plaatsen in Schotland (of een van de Hebriden) kunnen gaan.
Maar verder niets. De rest van de wereld zijn dus heidenen.

Iets verder kijken dan je neus lang is helpt. Dan blijken ook elders Bijbelgetrouwe en degelijke gemeenten te zijn.
Zoekt en gij zult vinden zou ik zeggen (en accepteer eventuele cultuurverschillen).

Voor mijn vakantie was een hotel geannuleerd waardoor ik pas op maandag ipv vrijdag vertrek.
Maar in de omgeving van dat hotel zat een zeer bevindelijke en reformatorische gemeente...
Bobber

Bericht door Bobber »

Het hangt ervan af wat je vindt van NL diensten in het buitenland. Bevindelijke waarheid of niet.
parsifal

Bericht door parsifal »

Ons weekendje weg maakte duidelijk hoeveel de hond bijdraagt aan de schone vloer. Hij was het weekend bij vrienden, terwijl wij op een vakantiepark waren. Opeens zagen we hoeveel brood er onder de kinderstoel ligt na het eten. :)
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

MGG schreef: 19 jul 2025, 20:11 In het RD lees ik dat mensen geen zondag over op vakantie gaan. Ook stelt iemand dat het in het licht van het vierde gebod onverenigbaar is om op vakantie te gaan naar een gebied waar het niet mogelijk is om de bevindelijke waarheid te horen. Zijn er op dit forum mensen die hier ook zo over denken? En eventueel willen delen hoe zij tot deze overtuiging gekomen zijn.
Ik ben die overtuiging niet toegedaan, maar wijlen mijn oma wel. Dat heeft ze later in haar leven wel enigszins losgelaten, maar het was zeer gebruikelijk om op de Veluwe vakantie te vieren en daar dan naar een kerk van eigen snit te gaan. Bij mijn weten was dat gewoon gemotiveerd door liefde tot het Woord. Een goede kerkdienst is zo belangrijk, dat je daar andere keuzes ondergeschikt aan maakt.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Ik ken deze mening ook wel. Ik meen dat wijlen ds. Mallan dat ook enigszins voorschreef. De keuze was in eigen land of Verenigd Koninkrijk. (Of Canada, Zuid-Afrika)
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Ad Anker schreef: Gisteren, 13:22 Ik ken deze mening ook wel. Ik meen dat wijlen ds. Mallan dat ook enigszins voorschreef. De keuze was in eigen land of Verenigd Koninkrijk. (Of Canada, Zuid-Afrika)
Toch wel bijzonder, dat een predikant een mening voorschrijft.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Ambtenaar schreef: Gisteren, 13:40
Ad Anker schreef: Gisteren, 13:22 Ik ken deze mening ook wel. Ik meen dat wijlen ds. Mallan dat ook enigszins voorschreef. De keuze was in eigen land of Verenigd Koninkrijk. (Of Canada, Zuid-Afrika)
Toch wel bijzonder, dat een predikant een mening voorschrijft.
Als mijn dokter een bepaald recent voorschrijft, dan neem ik dat gewoon over.

Als dat om een levenshouding en een predikant gaat, kan dat opeens niet meer?
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

MGG schreef: 19 jul 2025, 20:11 In het RD lees ik dat mensen geen zondag over op vakantie gaan. Ook stelt iemand dat het in het licht van het vierde gebod onverenigbaar is om op vakantie te gaan naar een gebied waar het niet mogelijk is om de bevindelijke waarheid te horen. Zijn er op dit forum mensen die hier ook zo over denken? En eventueel willen delen hoe zij tot deze overtuiging gekomen zijn.
Dit sluit naadloos aan op een vraag die ik hier op het forum wilde stellen. Wellicht in een ander draadje, maar met deze voorzet stel ik 'm toch hier. Als e.e.a. alsnog verplaatst moet worden dan weten de mods vast wel waarheen.

Wij hadden afgelopen week doorreizigers op bezoek: vader, moeder en een paar kinderen. Met één kind ging ik een wandelingetje door het dorp maken. Bij de kerk werd het kind duidelijk stilletjes. Na heel voorzichtig doorvragen kwam het hoge woord eruit: papa had in de auto gezegd dat 'mensen in het buitenland niet in de hemel kunnen komen omdat ze naar de verkeerde kerk gaan'. Aangezien het kind heel goed begrijpt dat ik ook in het buitenland woon, was het kind erg verdrietig dat ik hierdoor niet in de hemel kan komen.

Ik heb naar eer en geweten antwoord gegeven, en natuurlijk ook naar de leeftijd van het kind, maar ik was, en ben dat nog steeds, geschokt hierover. Geschokt, verdrietig, misschien ook zelfs een beetje boos.
Natuurlijk zie ik ook toeristen op zondag het halve land doorrijden om naar een Nederlandse dominee te gaan luisteren, zonder ooit moeite te doen om te onderzoeken of een plaatselijke gemeente wellicht ook geschikt is, maar deze specifieke gedachte was nieuw voor mij. Gezien het tijdgebrek en de aanwezigheid van de kinderen was het niet mogelijk om met vader het gesprek aan te gaan. Dit hoop ik echter nog te doen.

Mijn vraag hier is, net zoals MGG vraagt: zijn er mensen op het forum die ook zo denken, en kunnen/willen uitleggen hoe zij dit zien?
Plaats reactie