Herman schreef: ↑Gisteren, 09:03
merel schreef: ↑Gisteren, 08:51
Roepen dat iets bijbels te onderbouwen is, betekent niet dat dit ook daadwerkelijk zo is.
Natuurlijk wel. Het is een tamelijk bekend gebruik, ook in reformatorische kringen waar ik vandaag komt 'dat de vrouw de man volgt' als het bijvoorbeeld gaat om kerkkeuze. Tegenwoordig is dat wat losgelaten, maar dat neemt niet weg dat velen dat als een gevleugelde uitspraak kennen. En dat is gewoon bijbels te motiveren, aangezien de man de leiding geeft aan een gezin. Dus binnen het geheel van dit topic wil ik toch wel even heel erg duidelijk maken dat de Bijbelse structuur waar de man hoofd van de vrouw wordt genoemd, ook gewoon consequenties heeft voor het maken van belangrijke keuzes, van de plaats waar je woont tot de keuze van je bankstel. Tot de jaren 60 was dat overige maatschappijbreed geaccepteerd en toen sprak men dus ook van een christelijke maatschappij en u van een seculiere.
Het leven van een vrijgezelle vrouw is zo gek nog niet..

. (Zei een pittig mens in de Bijbel. - Ik weet het.)
Nou, hier heb ik de broek aan hoor... ik ben totaal geen mens voor onderdanigheid en alles wat erbij hoort. Ik hou van de Heere omdat ik het niet kan laten, en ik hou van mijn man omdat ik het niet kan laten en samen zoeken we Gods plan in ons leven. Dan maar 2025.