Situatie Midden-Oosten

TSD

Re: Situatie Midden-Oosten

Bericht door TSD »

Ambtenaar schreef: 19 jun 2025, 20:27
Philip schreef: 19 jun 2025, 17:45 Iron Dome wordt ook gebruikt om aanvalswapens van Israël te beschermen en wordt ingezet als onderdeel van de aanvalsstrategie.
Het valt me tegen van de CU dat ze de oorlogen van Israël blijven verdedigen.
Het is luchtverdediging. Het beschermt tegen dreigingen uit de lucht. Iran en zijn proxies vallen vooral civiele doelen aan, dus bescherming is zeker noodzakelijk.

Luister eens naar de bondskanselier. Israël doet ons vuile klusje.
Exact, Merz heeft gelijk en zonder extreem goede verdediging had Israel menselijkerwijs gesproken al niet meer bestaan.

Wij (ik ook niet) hebben er geen idee van om in een land te leven waarvan je weet dat anderen, dichtbij en ver weg, uit zijn op je vernietiging.
Profesto

Bericht door Profesto »

Precies, en daarom vind ik het standpunt ook zo onverstandig.
Timmermans geeft nu aan dat het als middel ingezet kan worden om Netanyahu aan de onderhandelingstafel te krijgen o.i.d., maar ik vind het spelen met burgerlevens voor dat doel een ongekend slechte move.
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

Philip schreef: 19 jun 2025, 17:45 Iron Dome wordt ook gebruikt om aanvalswapens van Israël te beschermen en wordt ingezet als onderdeel van de aanvalsstrategie.
Het valt me tegen van de CU dat ze de oorlogen van Israël blijven verdedigen.
Zonder Iron Dome, Arrow en David's Sling had Israël al jaren eerder Hamas en Iran aangevallen om te voorkomen dat ze een dodelijke bedreiging voor dat land konden vormen. Mede daarom waren nogal wat haviken in Israël in eerste instantie niet zo blij met de ontwikkeling van deze systemen.
De logica van GL-PvdA werkt precies de verkeerde kant op.
merel

Bericht door merel »

Profesto schreef: 19 jun 2025, 21:52 Precies, en daarom vind ik het standpunt ook zo onverstandig.
Timmermans geeft nu aan dat het als middel ingezet kan worden om Netanyahu aan de onderhandelingstafel te krijgen o.i.d., maar ik vind het spelen met burgerlevens voor dat doel een ongekend slechte move.
Timmermans is naïef dat hij vanuit zijn veilige fauteuil denkt dat Netanyahu naar hem zal luisteren. Als iemand een leven lang leeft met oorlogsdreiging wordt de mindset hierin heel anders.
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Van Timmermans valt het me ergens toch tegen. Ik had hem verstandiger verwacht.
Henk J

Bericht door Henk J »

Bourdon16 schreef: 20 jun 2025, 08:55 Van Timmermans valt het me ergens toch tegen. Ik had hem verstandiger verwacht.
Timmermans in debat gezien met ds. Lohuis bij de EO een tijdje terug? Toen veranderde bij mij het beeld van Timmermans wel, hij noemde onder meer dat Israël keihard zou liegen over de cijfers van het aantal gedode Hamas-terroristen en dat Israël een bewuste genocide aan het uitvoeren is in Gaza. Terwijl de cijfers van Hamas over de aantallen doden klakkeloos overgenomen worden. In dat kader verbaast mij dit niet, het valt me wel van hem tegen.
merel

Bericht door merel »

Mij eerlijk gezegd ook. De vorige keer dat hij in de Tweede Kamer zat vond ik hem meer integer dan nu.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

In NL 45 duizend joden en 1,2 miljoen moslims. Dat scheelt 1,25 miljoen stemmen.
Dat is de reden.

DENK is, achter de schermen, nog het boostst op Frans denk ik :haha
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

merel schreef: 20 jun 2025, 09:31 Mij eerlijk gezegd ook. De vorige keer dat hij in de Tweede Kamer zat vond ik hem meer integer dan nu.
Dat vind ik ook.

Profesto, je noemde verkiezingen. Zou Timmermans' ambitie om MP te worden wellicht meespelen?
Gezien zijn internationale ervaring, en hoe graag hij dat etaleert, vind ik het namelijk niet bepaald verenigbaar met zijn stemgedrag van gisteren. Bizarre wending vind ik het.

Het zet mij in elk geval aan om te heroverwegen om te gaan stemmen bij de verkiezingen, terwijl ik altijd mordicus tegen stemmen als migrant geweest ben. Dat geeft geen prettig gevoel maar negeren kan ik het ook niet.
Job

Bericht door Job »

merel schreef: 20 jun 2025, 09:31 Mij eerlijk gezegd ook. De vorige keer dat hij in de Tweede Kamer zat vond ik hem meer integer dan nu.
Het lijkt of hij, ondanks al zijn ervaring, zichzelf niet altijd in de hand heeft. Zijn MH17-uitspraken destijds waren ook een uitglijder van jewelste. Verder moeten we de invloed van GroenLinks niet uitvlakken.
parsifal

Bericht door parsifal »

Job schreef: 20 jun 2025, 10:47
Het lijkt of hij, ondanks al zijn ervaring, zichzelf niet altijd in de hand heeft. Zijn MH17-uitspraken destijds waren ook een uitglijder van jewelste. Verder moeten we de invloed van GroenLinks niet uitvlakken.
Timmermans is best als bestuurder, blijkbaar is hij niet erg goed in een combinatie van Kamerlid en populair proberen te blijven bij de kiezer. Aangezien hij dat laatste wel probeert is hij alle geloofwaardigheid kwijt.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Ik lees dat er een Iraanse raket door de luchtafweer is gekomen

Wat zullen ze blij zijn bij de PvdA-GroenLinks.
Helaas geen burgerdoden. Anders was het feest compleet geweest.
MGG

Bericht door MGG »

Bourdon16 schreef: 20 jun 2025, 11:05 Ik lees dat er een Iraanse raket door de luchtafweer is gekomen

Wat zullen ze blij zijn bij de PvdA-GroenLinks.
Helaas geen burgerdoden. Anders was het feest compleet geweest.
Tenzij het een Arabische Jood was.
TSD

Bericht door TSD »

Wim Anker schreef: 20 jun 2025, 09:56 In NL 45 duizend joden en 1,2 miljoen moslims. Dat scheelt 1,25 miljoen stemmen.
Dat is de reden.

Ik ben bang dat je gelijk hebt. Alles om MP te worden.
Stond Lodewijk Asscher nog maar aan het roer. Er zal vast veel van hem te zeggen zijn, maar dit was nooit uit zijn mond gekomen.
Job

Bericht door Job »

TSD schreef: 20 jun 2025, 11:33
Wim Anker schreef: 20 jun 2025, 09:56 In NL 45 duizend joden en 1,2 miljoen moslims. Dat scheelt 1,25 miljoen stemmen.
Dat is de reden.

Ik ben bang dat je gelijk hebt. Alles om MP te worden.
Stond Lodewijk Asscher nog maar aan het roer. Er zal vast veel van hem te zeggen zijn, maar dit was nooit uit zijn mond gekomen.
Asscher met zijn Joodse wortels zouden ze met deze uitspraak zelfs weleens op het hart getrapt kunnen hebben.
Plaats reactie