Dat is nu precies wat jij doet. De IDF schiet op alles wat beweegt beweer jij. Dat is grote onzin.
Situatie Midden-Oosten
Re: Situatie Midden-Oosten
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-knip-
Laatst gewijzigd door Herman op 02 jun 2025, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Wegens op de persoon
Reden: Wegens op de persoon
Volkomen uit de context door jou getrokken. Het ging in de eerste dagen na de verschrikkelijke slachting op 7 oktober in deze volgorde. Er moest een bufferzone van 1 km breed worden gerealiseerd.
De bevolking kreeg vooraf een waarschuwing om weg te gaan en dat iedereen die er bleef geacht werd een Hamas strijder te zijn.
Daarna trok de IDF vijandelijk gebied binnen. Aan het front schiet je op alles wat niet ‘friendly’ is
Jij maakt ervan dat de IDF in deze oorlog altijd en overal schiet op alles wat beweegt. Dat is een schandalige en onzinnige beschuldiging die zelfs Hamas niet heeft verzonnen.
Verder is het een bewijs van het democratisch gehalte van Israël dat je kritiek mag hebben op de instituties van je eigen land. Noem eens een land in die regio waar dat ook kan laat staan dat Hamas dat toelaat?
Je eenzijdigheid grenst aan kwaadaardigheid.
De bevolking kreeg vooraf een waarschuwing om weg te gaan en dat iedereen die er bleef geacht werd een Hamas strijder te zijn.
Daarna trok de IDF vijandelijk gebied binnen. Aan het front schiet je op alles wat niet ‘friendly’ is
Jij maakt ervan dat de IDF in deze oorlog altijd en overal schiet op alles wat beweegt. Dat is een schandalige en onzinnige beschuldiging die zelfs Hamas niet heeft verzonnen.
Verder is het een bewijs van het democratisch gehalte van Israël dat je kritiek mag hebben op de instituties van je eigen land. Noem eens een land in die regio waar dat ook kan laat staan dat Hamas dat toelaat?
Je eenzijdigheid grenst aan kwaadaardigheid.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Het artikel waar ik naar verwijs gaat niet alleen over de eerste dagen van de oorlog.
En van whataboutisms kan ik er ook nog wel een paar bedenken.
En van whataboutisms kan ik er ook nog wel een paar bedenken.
En dan is er nog dit citaat uit het artikel:
‘Maar in Gaza krijg je te horen: schiet iedereen dood’, zegt Weiman. ‘Heel geruststellend, voor de soldaten. Ze vechten in het puin, alles om ze heen is verwoest. Je ziet iets bewegen en je schiet gewoon. Je hoeft niet na te denken en je hoeft niet bang te zijn dat je iets fout doet.’
‘Maar in Gaza krijg je te horen: schiet iedereen dood’, zegt Weiman. ‘Heel geruststellend, voor de soldaten. Ze vechten in het puin, alles om ze heen is verwoest. Je ziet iets bewegen en je schiet gewoon. Je hoeft niet na te denken en je hoeft niet bang te zijn dat je iets fout doet.’
En verder vind ik het kwaadaardig om deze misstanden af te doen als 'een incident'.
Daar wil ik het geloof ik ook maar weer bij laten wat betreft dit onderwerp.
Daar wil ik het geloof ik ook maar weer bij laten wat betreft dit onderwerp.
Elke dag is het bewijs dat jij liegt. Als de IDF zou schieten op alles wat beweegt waren er nu meer dan 1 miljoen doden
Maar ga gerust door met het verspreiden van leugens zodat het Joodse volk opnieuw gedemoniseerd kan worden. De geschiedenis blijft zich herhalen en het begint bij de Jodenvervolging altijd met onzinnige laster.
https://geschiedenis-winkel.nl/p/anti-j ... jodenhaat/
Ik rapporteer dit bericht want ik vind dit meer dan kwaadaardig, dit gaat alle perken te buiten.huisman schreef: ↑02 jun 2025, 21:58Elke dag is het bewijs dat jij liegt. Als de IDF zou schieten op alles wat beweegt waren er nu meer dan 1 miljoen doden
Maar ga gerust door met het verspreiden van leugens zodat het Joodse volk opnieuw gedemoniseerd kan worden. De geschiedenis blijft zich herhalen en het begint bij de Jodenvervolging altijd met onzinnige laster.
Volgens mij benoem ik gewoon feiten die ik onderbouw met een boekverwijzing. Ik laat m.i. zien waar het verspreiden van fake news toe kan leiden. We zullen zien hoe de mods oordelen.Profesto schreef: ↑02 jun 2025, 22:02Ik rapporteer dit bericht want ik vind dit meer dan kwaadaardig, dit gaat alle perken te buiten.huisman schreef: ↑02 jun 2025, 21:58Elke dag is het bewijs dat jij liegt. Als de IDF zou schieten op alles wat beweegt waren er nu meer dan 1 miljoen doden
-
Die opdracht wordt dan wel heel slecht uitgevoerd.Profesto schreef: ↑02 jun 2025, 21:51 En dan is er nog dit citaat uit het artikel:
Je benoemt helemaal geen feiten. Op basis van een vreemde aanname over wat ik zeg, beschuldig je mij van antisemitisme. Dat is kwaadaardig. Kritiek op de Israëlische regering en het Israëlische leger staat niet gelijk aan antisemitisme. Er is daarnaast helemaal geen reden om te zeggen dat ik lieg en ik deel geen fakenews. Ik heb mijn uitspraken volledig onderbouwd met bronnen die bevestigen wat ik schrijf.huisman schreef: ↑02 jun 2025, 22:05Volgens mij benoem ik gewoon feiten die ik onderbouw met een boekverwijzing. Ik laat m.i. zien waar het verspreiden van fake news toe kan leiden. We zullen zien hoe de mods oordelen.Profesto schreef: ↑02 jun 2025, 22:02Ik rapporteer dit bericht want ik vind dit meer dan kwaadaardig, dit gaat alle perken te buiten.huisman schreef: ↑02 jun 2025, 21:58Elke dag is het bewijs dat jij liegt. Als de IDF zou schieten op alles wat beweegt waren er nu meer dan 1 miljoen doden
Daarom vind ik je beschuldiging, en eerder die van Terri, te ver gaan.
Dominee Willem Glashouwer zou zondag 1 juni voorgaan in de Nieuwe Kerk in Utrecht, maar kreeg vier dagen van tevoren te horen dat hij niet tot de kansel toegelaten wordt. De reden: zijn verbondenheid met de organisatie Christenen voor Israël (CvI). De afzegging kwam volgens Glashouwer als “een donderslag bij heldere hemel”.
https://cvandaag.nl/106025-ds-willem-gl ... VhndlluND0
Later zegt de kerkenraad nog dat het afzeggen van deze dominee te maken heeft met rust in de eredienst. Daar heb ik iets meer begrip voor dan voor de eerste gegeven reden.helma schreef: ↑02 jun 2025, 23:01 Dominee Willem Glashouwer zou zondag 1 juni voorgaan in de Nieuwe Kerk in Utrecht, maar kreeg vier dagen van tevoren te horen dat hij niet tot de kansel toegelaten wordt. De reden: zijn verbondenheid met de organisatie Christenen voor Israël (CvI). De afzegging kwam volgens Glashouwer als “een donderslag bij heldere hemel”.
Het is meer opgemerkt: we leven in een wereld met omgekeerde normen en waarden. OM-gekeerd.helma schreef: ↑02 jun 2025, 23:01 Dominee Willem Glashouwer zou zondag 1 juni voorgaan in de Nieuwe Kerk in Utrecht, maar kreeg vier dagen van tevoren te horen dat hij niet tot de kansel toegelaten wordt. De reden: zijn verbondenheid met de organisatie Christenen voor Israël (CvI). De afzegging kwam volgens Glashouwer als “een donderslag bij heldere hemel”.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«