Situatie Midden-Oosten

huisman

Re: Situatie Midden-Oosten

Bericht door huisman »

Profesto schreef: 02 jun 2025, 16:46 De basis om te praten gaat vooral verloren als er teveel eenzijdige informatie wordt gedeeld of geloofd, terwijl er genoeg materiaal voorhanden is om je goed, breed en onafhankelijk te informeren.
Dat is nu precies wat jij doet. De IDF schiet op alles wat beweegt beweer jij. Dat is grote onzin.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

huisman schreef: 02 jun 2025, 17:45
Profesto schreef: 02 jun 2025, 16:46 De basis om te praten gaat vooral verloren als er teveel eenzijdige informatie wordt gedeeld of geloofd, terwijl er genoeg materiaal voorhanden is om je goed, breed en onafhankelijk te informeren.
Dat is nu precies wat jij doet. De IDF schiet op alles wat beweegt beweer jij. Dat is grote onzin.
-knip-
Laatst gewijzigd door Herman op 02 jun 2025, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Wegens op de persoon
Profesto

Bericht door Profesto »

@huisman

Nogmaals:
Profesto schreef: 02 jun 2025, 15:38 Zie ook de openingspost van dit topic.
huisman

Bericht door huisman »

Volkomen uit de context door jou getrokken. Het ging in de eerste dagen na de verschrikkelijke slachting op 7 oktober in deze volgorde. Er moest een bufferzone van 1 km breed worden gerealiseerd.
De bevolking kreeg vooraf een waarschuwing om weg te gaan en dat iedereen die er bleef geacht werd een Hamas strijder te zijn.
Daarna trok de IDF vijandelijk gebied binnen. Aan het front schiet je op alles wat niet ‘friendly’ is

Jij maakt ervan dat de IDF in deze oorlog altijd en overal schiet op alles wat beweegt. Dat is een schandalige en onzinnige beschuldiging die zelfs Hamas niet heeft verzonnen.

Verder is het een bewijs van het democratisch gehalte van Israël dat je kritiek mag hebben op de instituties van je eigen land. Noem eens een land in die regio waar dat ook kan laat staan dat Hamas dat toelaat?

Je eenzijdigheid grenst aan kwaadaardigheid.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Profesto

Bericht door Profesto »

Het artikel waar ik naar verwijs gaat niet alleen over de eerste dagen van de oorlog.

En van whataboutisms kan ik er ook nog wel een paar bedenken.
Profesto

Bericht door Profesto »

En dan is er nog dit citaat uit het artikel:

Maar in Gaza krijg je te horen: schiet iedereen dood’, zegt Weiman. ‘Heel geruststellend, voor de soldaten. Ze vechten in het puin, alles om ze heen is verwoest. Je ziet iets bewegen en je schiet gewoon. Je hoeft niet na te denken en je hoeft niet bang te zijn dat je iets fout doet.’
Profesto

Bericht door Profesto »

En verder vind ik het kwaadaardig om deze misstanden af te doen als 'een incident'.

Daar wil ik het geloof ik ook maar weer bij laten wat betreft dit onderwerp.
huisman

Bericht door huisman »

Profesto schreef: 02 jun 2025, 21:48 Het artikel waar ik naar verwijs gaat niet alleen over de eerste dagen van de oorlog.

Elke dag is het bewijs dat jij liegt. Als de IDF zou schieten op alles wat beweegt waren er nu meer dan 1 miljoen doden

Maar ga gerust door met het verspreiden van leugens zodat het Joodse volk opnieuw gedemoniseerd kan worden. De geschiedenis blijft zich herhalen en het begint bij de Jodenvervolging altijd met onzinnige laster.

https://geschiedenis-winkel.nl/p/anti-j ... jodenhaat/
Profesto

Bericht door Profesto »

huisman schreef: 02 jun 2025, 21:58
Profesto schreef: 02 jun 2025, 21:48 Het artikel waar ik naar verwijs gaat niet alleen over de eerste dagen van de oorlog.

Elke dag is het bewijs dat jij liegt. Als de IDF zou schieten op alles wat beweegt waren er nu meer dan 1 miljoen doden

Maar ga gerust door met het verspreiden van leugens zodat het Joodse volk opnieuw gedemoniseerd kan worden. De geschiedenis blijft zich herhalen en het begint bij de Jodenvervolging altijd met onzinnige laster.

Ik rapporteer dit bericht want ik vind dit meer dan kwaadaardig, dit gaat alle perken te buiten.
huisman

Bericht door huisman »

Profesto schreef: 02 jun 2025, 22:02

Ik rapporteer dit bericht want ik vind dit meer dan kwaadaardig, dit gaat alle perken te buiten.
Volgens mij benoem ik gewoon feiten die ik onderbouw met een boekverwijzing. Ik laat m.i. zien waar het verspreiden van fake news toe kan leiden. We zullen zien hoe de mods oordelen.
MGG

Bericht door MGG »

Profesto schreef: 02 jun 2025, 21:51 En dan is er nog dit citaat uit het artikel:

Maar in Gaza krijg je te horen: schiet iedereen dood’, zegt Weiman. ‘Heel geruststellend, voor de soldaten. Ze vechten in het puin, alles om ze heen is verwoest. Je ziet iets bewegen en je schiet gewoon. Je hoeft niet na te denken en je hoeft niet bang te zijn dat je iets fout doet.’
Die opdracht wordt dan wel heel slecht uitgevoerd.
Profesto

Bericht door Profesto »

huisman schreef: 02 jun 2025, 22:05
Profesto schreef: 02 jun 2025, 22:02

Volgens mij benoem ik gewoon feiten die ik onderbouw met een boekverwijzing. Ik laat m.i. zien waar het verspreiden van fake news toe kan leiden. We zullen zien hoe de mods oordelen.
Je benoemt helemaal geen feiten. Op basis van een vreemde aanname over wat ik zeg, beschuldig je mij van antisemitisme. Dat is kwaadaardig. Kritiek op de Israëlische regering en het Israëlische leger staat niet gelijk aan antisemitisme. Er is daarnaast helemaal geen reden om te zeggen dat ik lieg en ik deel geen fakenews. Ik heb mijn uitspraken volledig onderbouwd met bronnen die bevestigen wat ik schrijf.

Daarom vind ik je beschuldiging, en eerder die van Terri, te ver gaan.
helma

Bericht door helma »

Dominee Willem Glashouwer zou zondag 1 juni voorgaan in de Nieuwe Kerk in Utrecht, maar kreeg vier dagen van tevoren te horen dat hij niet tot de kansel toegelaten wordt. De reden: zijn verbondenheid met de organisatie Christenen voor Israël (CvI). De afzegging kwam volgens Glashouwer als “een donderslag bij heldere hemel”.

https://cvandaag.nl/106025-ds-willem-gl ... VhndlluND0

Profesto

Bericht door Profesto »

helma schreef: 02 jun 2025, 23:01 Dominee Willem Glashouwer zou zondag 1 juni voorgaan in de Nieuwe Kerk in Utrecht, maar kreeg vier dagen van tevoren te horen dat hij niet tot de kansel toegelaten wordt. De reden: zijn verbondenheid met de organisatie Christenen voor Israël (CvI). De afzegging kwam volgens Glashouwer als “een donderslag bij heldere hemel”.

Later zegt de kerkenraad nog dat het afzeggen van deze dominee te maken heeft met rust in de eredienst. Daar heb ik iets meer begrip voor dan voor de eerste gegeven reden.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

helma schreef: 02 jun 2025, 23:01 Dominee Willem Glashouwer zou zondag 1 juni voorgaan in de Nieuwe Kerk in Utrecht, maar kreeg vier dagen van tevoren te horen dat hij niet tot de kansel toegelaten wordt. De reden: zijn verbondenheid met de organisatie Christenen voor Israël (CvI). De afzegging kwam volgens Glashouwer als “een donderslag bij heldere hemel”.

Het is meer opgemerkt: we leven in een wereld met omgekeerde normen en waarden. OM-gekeerd.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Plaats reactie