COVID-19
- Delftenaar
Re: COVID-19
Op basis van de genetische samenstelling van het virus is al lang geleden bekend geworden dat het virus niet uit een laboratorium komt.
De virussen uit het laboratorium waren anders en simpel gezegd "ouderwetse" varianten van het virus.
De bron is herleid naar stal 23 op de markt van Wuhan.
De virussen uit het laboratorium waren anders en simpel gezegd "ouderwetse" varianten van het virus.
De bron is herleid naar stal 23 op de markt van Wuhan.
Soms twijfel ik.. Heb ik weer corona? Sinds zaterdag heb ik (hoge) koorts, d.w.z. tussen 38 en 39 graden. Als ik de verschillen lees tussen corona en griep kom ik er nog niet uit. Als ik het vergelijk met 'gewone' griep en corona, wat ik ook heb gehad, dan is de koorts, lijkt me, hoger bij corona dan bij griep.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Dat hangt waarschijnlijk ook af van of en in hoeverre je lichaam de virussen kent. Dus hoeveel verschilt het griepvirus van de versies die je eerder had? En hoe lang is het geleden dat je Covid had? De eerste keer Covid is waarschijnlijk het beroerdst (waarbij je het effect van vaccinatie op afweer deels met eerdere besmetting kunt vergelijken).-DIA- schreef: ↑01 apr 2025, 09:17 Soms twijfel ik.. Heb ik weer corona? Sinds zaterdag heb ik (hoge) koorts, d.w.z. tussen 38 en 39 graden. Als ik de verschillen lees tussen corona en griep kom ik er nog niet uit. Als ik het vergelijk met 'gewone' griep en corona, wat ik ook heb gehad, dan is de koorts, lijkt me, hoger bij corona dan bij griep.
Ik vermoed trouwens dat ook andere Coronavirussen een gedeeltelijke bescherming bieden, en dat dit deels verklaart waarom ook in Zweden (waar lagere scholen open waren) er heel weinig leraars aan Covid overleden (ik dacht 1 in 2020) en dat uit een Schotse studie bleek dat ouders in grotere gezinnen over het algemeen milder symptomen hadden dan mensen van vergelijkbare leeftijd die Covid hadden.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
De griep van dit seizoen was in mijn omgeving best heftig en duurde lang. (7+ dagen) Corona is in de huidige vorm veel milder.-DIA- schreef: ↑01 apr 2025, 09:17 Soms twijfel ik.. Heb ik weer corona? Sinds zaterdag heb ik (hoge) koorts, d.w.z. tussen 38 en 39 graden. Als ik de verschillen lees tussen corona en griep kom ik er nog niet uit. Als ik het vergelijk met 'gewone' griep en corona, wat ik ook heb gehad, dan is de koorts, lijkt me, hoger bij corona dan bij griep.
Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd.
Van harte beterschap!
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Beterschap Dia! Heel naar om ziek te zijn. Ik hoop dat je snel weer opknapt.
Er zijn nog steeds corona testen te koop, als je het zeker wilt weten. Beterschap!
Dit zijn toch ook wel weer de bijzondere verhalen van covid-tijd die je zomaar zou vergeten. Maar vrouwe justitia vergeet niet zo snel...Doneer geld, riepen coronacritici. Dan zouden zij wel voor tribunalen zorgen waar politici, artsen en journalisten zich moesten verantwoorden voor ‘alle leugens tijdens de pandemie’. Maar die tribunalen kwamen er niet. De initiatiefnemers staken honderdduizenden euro’s aan donaties in hun eigen zak. Dinsdag begint in Nederland een rechtszaak tegen internetpastor Pieter K.
Bron: AD
-
Bijna weer vergeten inderdaad. Wel goed dat dit wordt gedaan. Wel denk ik dat dit de makkelijke prooien zijn.. mensen hoog in overheid of andere instanties hebben misschien ook gebruik gemaakt van de situatie, die worden niet gepakt.. alhoewel Sywert van L wel
https://www.ad.nl/gezond/zijn-pollen-ge ... ~a71f634c/
Bakken met geld beschikbaar. Alles om de olifant onzichtbaar te houden.

Welke olifant precies?Wim Anker schreef: ↑28 mei 2025, 12:27 https://www.ad.nl/gezond/zijn-pollen-ge ... ~a71f634c/
De onzichtbareZWP schreef: ↑28 mei 2025, 12:36Welke olifant precies?Wim Anker schreef: ↑28 mei 2025, 12:27 https://www.ad.nl/gezond/zijn-pollen-ge ... ~a71f634c/

Ik neem aan dat je op vaccinaties doelt (gezien het topic). Het lijkt me nuttig om ook alternatieven in de gaten te houden. Pollen die bijdragen aan oversterfte lijkt me nu juist een hypothese die redelijk te onderzoeken is, en waarbij een bevestigend resultaat heel veel levens kan redden en daarom is het zelfs als de hypothese onwaarschijnlijk is (zeg a-priori geloof van 10%), aardig wat geld voor onderzoek waard.Wim Anker schreef: ↑28 mei 2025, 12:27 https://www.ad.nl/gezond/zijn-pollen-ge ... ~a71f634c/
Tunnelvisie heeft niemand wat aan. En ja, ik houd de optie open dat vaccinaties wat bijdragen aan oversterfte (maar neem dan ook Denemarken Zweden en Nieuw-Zeeland mee in analyse van oversterfte) en ja ik geloof dat we ook dingen kunnen leren uit studies waarvan Maurice de Hond zegt dat het slechte studies zijn.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
Maar er lijkt toch vrijwel geen correlatie te bestaan (laat staan een causaal verband) tussen vaccinaties en oversterfte?parsifal schreef: ↑28 mei 2025, 13:26Ik neem aan dat je op vaccinaties doelt (gezien het topic). Het lijkt me nuttig om ook alternatieven in de gaten te houden. Pollen die bijdragen aan oversterfte lijkt me nu juist een hypothese die redelijk te onderzoeken is, en waarbij een bevestigend resultaat heel veel levens kan redden en daarom is het zelfs als de hypothese onwaarschijnlijk is (zeg a-priori geloof van 10%), aardig wat geld voor onderzoek waard.Wim Anker schreef: ↑28 mei 2025, 12:27 https://www.ad.nl/gezond/zijn-pollen-ge ... ~a71f634c/
Tunnelvisie heeft niemand wat aan. En ja, ik houd de optie open dat vaccinaties wat bijdragen aan oversterfte (maar neem dan ook Denemarken Zweden en Nieuw-Zeeland mee in analyse van oversterfte) en ja ik geloof dat we ook dingen kunnen leren uit studies waarvan Maurice de Hond zegt dat het slechte studies zijn.
Sterker nog: ik zag laatst een grafiek waarbij de oversterfte was afgezet tegen het aantal besmettingen (komt grofweg overeen in de tijd) en tegen het aantal vaccinaties (lijkt geen verband te zijn). En dat is precies wat je zou verwachten, toch?