COVID-19

Delftenaar

Re: COVID-19

Bericht door Delftenaar »

Op basis van de genetische samenstelling van het virus is al lang geleden bekend geworden dat het virus niet uit een laboratorium komt.

De virussen uit het laboratorium waren anders en simpel gezegd "ouderwetse" varianten van het virus.
De bron is herleid naar stal 23 op de markt van Wuhan.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Soms twijfel ik.. Heb ik weer corona? Sinds zaterdag heb ik (hoge) koorts, d.w.z. tussen 38 en 39 graden. Als ik de verschillen lees tussen corona en griep kom ik er nog niet uit. Als ik het vergelijk met 'gewone' griep en corona, wat ik ook heb gehad, dan is de koorts, lijkt me, hoger bij corona dan bij griep.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
parsifal

Bericht door parsifal »

-DIA- schreef: 01 apr 2025, 09:17 Soms twijfel ik.. Heb ik weer corona? Sinds zaterdag heb ik (hoge) koorts, d.w.z. tussen 38 en 39 graden. Als ik de verschillen lees tussen corona en griep kom ik er nog niet uit. Als ik het vergelijk met 'gewone' griep en corona, wat ik ook heb gehad, dan is de koorts, lijkt me, hoger bij corona dan bij griep.
Dat hangt waarschijnlijk ook af van of en in hoeverre je lichaam de virussen kent. Dus hoeveel verschilt het griepvirus van de versies die je eerder had? En hoe lang is het geleden dat je Covid had? De eerste keer Covid is waarschijnlijk het beroerdst (waarbij je het effect van vaccinatie op afweer deels met eerdere besmetting kunt vergelijken).

Ik vermoed trouwens dat ook andere Coronavirussen een gedeeltelijke bescherming bieden, en dat dit deels verklaart waarom ook in Zweden (waar lagere scholen open waren) er heel weinig leraars aan Covid overleden (ik dacht 1 in 2020) en dat uit een Schotse studie bleek dat ouders in grotere gezinnen over het algemeen milder symptomen hadden dan mensen van vergelijkbare leeftijd die Covid hadden.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
huisman

Bericht door huisman »

-DIA- schreef: 01 apr 2025, 09:17 Soms twijfel ik.. Heb ik weer corona? Sinds zaterdag heb ik (hoge) koorts, d.w.z. tussen 38 en 39 graden. Als ik de verschillen lees tussen corona en griep kom ik er nog niet uit. Als ik het vergelijk met 'gewone' griep en corona, wat ik ook heb gehad, dan is de koorts, lijkt me, hoger bij corona dan bij griep.
De griep van dit seizoen was in mijn omgeving best heftig en duurde lang. (7+ dagen) Corona is in de huidige vorm veel milder.

Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd.

Van harte beterschap!
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
helma

Bericht door helma »

Beterschap Dia! Heel naar om ziek te zijn. Ik hoop dat je snel weer opknapt.
Chrisje72

Bericht door Chrisje72 »

Er zijn nog steeds corona testen te koop, als je het zeker wilt weten. Beterschap!
Plaats reactie