Ook al zoiets onvoorstelbaar duisters.... (de auto met waarschijnlijk de lichamen is inmiddels gevonden.)
Waar denk je op dit moment aan? [4]
- Lilian1975
Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]
Verschrikkelijk. Rij dan zelf het water in maar laat je kinderen er buiten.
Verschrikkelijk...
Wat brengt echtscheiding toch veel verdriet met zich mee. En de kinderen zijn de dupe.
Wat brengt echtscheiding toch veel verdriet met zich mee. En de kinderen zijn de dupe.
-
Lastig, roept ook de vraag op wanneer er instanties gewaarschuwd moeten worden om in te kunnen grijpen voordat er zoiets gebeurt als in Groningen...
De Kleiner Nesthorn bij Blatten (Lötschental) komt naar beneden.
Het dorp is grotendeels geëvacueerd.
https://www.derbund.ch/blatten-vs-im-lo ... 1dab48b6b8
Ik moet denken aan Jesaja 54:10
Vanmiddag kwam de berg letterlijk naar beneden gedonderd. Tot nu toe zijn geen gewonden gemeld; wel is een groot deel van het dorp bedolven.helma schreef: ↑21 mei 2025, 22:27 De Kleiner Nesthorn bij Blatten (Lötschental) komt naar beneden.
Het dorp is grotendeels geëvacueerd.
https://www.derbund.ch/blatten-vs-im-lo ... 1dab48b6b8
Ik moet denken aan Jesaja 54:10
Een zeer indrukwekkend filmpje vind je op de website van de SRF.
Ongelooflijke beelden...
Wat mij aan het denken zet, is het tanende gezag binnen onze gezindte. Zou het gerust een gezagscrisis noemen.
Je ziet het op alle terreinen. Wat kinderen allemaal tegen hun leerkracht durven zeggen, SGP vrouwen die vertrekken als ze hun zin niet krijgen, CGK kerken die synodebesluiten negeren, wat de dominee zegt wordt in twijfel getrokken, GBS en GG curatorium worden verguisd.
Ik vind het kille tekenen van de tijd.
Je ziet het op alle terreinen. Wat kinderen allemaal tegen hun leerkracht durven zeggen, SGP vrouwen die vertrekken als ze hun zin niet krijgen, CGK kerken die synodebesluiten negeren, wat de dominee zegt wordt in twijfel getrokken, GBS en GG curatorium worden verguisd.
-
De uitbreiding van het Koninkrijk van God. Als je hoort wat er in de Amazone gebeurd, ziet wat er onder jongere leeft en in Israël. Tekenen van Zijn komst
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Socrates zei al: ‘Onze jeugd heeft een sterke hang naar luxe, slechte manieren, minachting voor het gezag en geen eerbied voor ouderen. Ze geven de voorkeur aan kletspraatjes in plaats van training. Jonge mensen spreken hun ouders tegen, houden niet hun mond in gezelschap en tiranniseren hun leraren.’Narcis schreef: ↑29 mei 2025, 16:04 Wat mij aan het denken zet, is het tanende gezag binnen onze gezindte. Zou het gerust een gezagscrisis noemen.
Dus je verzuchting over kinderen is van alle tijden.
Verder is er veel op drift, ook valt dat ook wel onder 'niets nieuws onder de zon'.
Ik zie juist ook wel weer een grotere belangstelling voor het geloof, het verdiepen in de Bijbelse waarheden. Gevolg is dat niet klakkeloos wordt overgenomen wat kerkverbanden en stichtingen zeggen. Dat heeft een moeilijkheid in zich. Principes baseren op de Schrift.
Precies, vanmorgen nog een column van ds. Mark de Jager in het ND. Over wonderen die hij niet verwachtte.