Waar denk je op dit moment aan? [4]

-DIA-

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door -DIA- »

We moeten denken aan een van de forummers. Vandaag zal hij een open hartoperatie moeten ondergaan.
We wensen hem en de zijnen sterkte toe en alles wat wenselijk is.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Lilian1975

Bericht door Lilian1975 »

Dat aan de ene kant een school met de Bijbel niet kan omdat het toelatingsbeleid van kinderen te ruim is. En een reformatorische school die alles behalve met dalend leerlingaatal te maKen heeft een extra dependance wil waarbij de hoop is dat leerlingen van reformatorische huize naar hen komen ten koste van de school met de Bijbel... ( waar personeel dat vrouwelijk gerokt loopt. En de SV gebruikt wordt. En zoveel km verder... aan de andere kant een reformatorische school die met dalend leerlingenaantal te maken heeft, gaat verbreden. Dus kledingregels voor leerlingen aanpassen en welke bijbelvertaling ze gebruiken aanpassen.
Terri

Bericht door Terri »

-DIA- schreef: 15 apr 2025, 12:42 We moeten denken aan een van de forummers. Vandaag zal hij een open hartoperatie moeten ondergaan.
Ik heb natuurlijk geen idee wie dit is ( ik ken eigenlijk niemand) maar mocht er meegelezen worden ( door familie of zo) sterkte!
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Terri schreef: 17 apr 2025, 22:00
-DIA- schreef: 15 apr 2025, 12:42 We moeten denken aan een van de forummers. Vandaag zal hij een open hartoperatie moeten ondergaan.
Ik heb natuurlijk geen idee wie dit is ( ik ken eigenlijk niemand) maar mocht er meegelezen worden (door familie of zo) sterkte!
Het betreft een van de hier aanwezige plaatsgenoten. Ik heb nu nog niet meer gehoord.
Maar als alles goed is verlopen is de operatie nu achter de rug.
DV morgen hopen wellicht (in de Goede Vrijdagdienst wellicht) meer te horen hoe het is gegaan.
newton

Bericht door newton »

Op zijn facebookpagina laat hij weten dat de ingreep buitengewoon voorspoedig en zonder complicaties is verlopen.
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

Ik moet denken aan de vuurwerkramp in Enschede, 25 jaar geleden. Ik was toen nog een jong Edelweissje, maar de beelden staan me nog zo bij.
merel

Bericht door merel »

.
Laatst gewijzigd door merel op 19 mei 2025, 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Edelweiss schreef: 13 mei 2025, 17:19 Ik moet denken aan de vuurwerkramp in Enschede, 25 jaar geleden. Ik was toen nog een jong Edelweissje, maar de beelden staan me nog zo bij.
Mij schokt(e) de enorme omvang van de verwoesting...
sowieso de 23 doden en 1000 gewonden...
maar ook 42 ha totaal verwoest...
200 woningen totaal verwoest,
1500 woningen zwaar beschadigd...
ong. 500 bedrijfspanden zwaar beschadigd...
1250 mensen van de ene op de andere dag "dakloos"
Materiële schade 450 miljoen euro...
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

Johann Gottfried Walther schreef: 19 mei 2025, 13:13
Edelweiss schreef: 13 mei 2025, 17:19 Ik moet denken aan de vuurwerkramp in Enschede, 25 jaar geleden. Ik was toen nog een jong Edelweissje, maar de beelden staan me nog zo bij.
Mij schokt(e) de enorme omvang van de verwoesting...
sowieso de 23 doden en 1000 gewonden...
maar ook 42 ha totaal verwoest...
200 woningen totaal verwoest,
1500 woningen zwaar beschadigd...
ong. 500 bedrijfspanden zwaar beschadigd...
1250 mensen van de ene op de andere dag "dakloos"
Materiële schade 450 miljoen euro...
En of dat nog niet erg genoeg was, volgde daarna geknoei en gedraai met het onderzoek, waardoor men anno nu nog steeds geen werkelijke antwoorden heeft. Dat moet zo afschuwelijk zijn voor de betroffenen.
helma

Bericht door helma »

Lilian1975

Bericht door Lilian1975 »

Inderdaad.
Wat moet dat ook voor de cliënten en hun familie schokkend zijn. Stuk basis veiligheid, vertrouwen daarin, is ernstig geschaad zo.
Terri

Bericht door Terri »

Aan de twee vermiste kinderen en ws door vader meegenomen.....
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Ik denk aan mijn neef... die daar in Bodegraven wordt verzorgd. Heb verder nog niets gehoord.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Ik weet het nog als de dag van gisteren. Onvergetelijke beelden. Mijn broer en mijn moeder liepen op die warme zaterdagmiddig in de winkelstraat. Ineens merkte mijn moeder: Hee, we krijgen onweer! De lucht werd donker.
Nee het was geen onweer, het was de donkere rookwolk die hier ook de oostelijke lucht zwart deed worden.
Die zaterdag was ds. Van Prooijen in Friesland geweest. Op de terugweg naar Rijssen zag hij ter hoogte van Urk de zwarte rookwolken al. Hoe dichter hij bij Rijssen kwam, hoe meer de gedachte in hem opkwam: Rijssen brandt.... Nee, het was Rijssen niet, het lag nog een stuk oostelijker, het was Enschede...
Orchidee

Bericht door Orchidee »

-DIA- schreef:
Ik denk aan mijn neef... die daar in Bodegraven wordt verzorgd. Heb verder nog niets gehoord.
Ik denk aan mijn broer.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie