Pleegzorg

TSD

Re: Pleegzorg

Bericht door TSD »

Edelweiss schreef: 08 mei 2025, 10:16
TSD schreef: 08 mei 2025, 10:11
merel schreef: 08 mei 2025, 10:05
Edelweiss schreef: 08 mei 2025, 09:38 Wij zouden het graag willen bieden. Ikzelf heb er alle tijd voor; mijn man werkt 100% in home office waardoor ook hij een grote rol zou kunnen spelen. Het is in onze situatie helaas nog niet toegestaan omdat ik nog niet genaturaliseerd ben. Jammer, maar natuurlijk ook erg begrijpelijk.

Via niet-officiele wegen helpen we echter wel waar we kunnen. Daarin zijn er ook lijnen met Nederland.
Wanneer kan jij genaturaliseerd worden? Ik begreep dat dat in Zwitserland jaren kan duren, klopt dat?
Bedoelen jullie niet 'genaturaliseerd'?
Geneutraliseerd heeft i.r.t. mensen een heel andere betekenis die hier zeker niet bedoeld kan zijn...
Haha, daar heb je een zéér goed punt TSD. Ik merk dat mijn Nederlands echt achteruit gaat en check regelmatig de juiste wijze, maar dat schiet er wel eens bij in. Ik zal het direct aanpassen, veel dank!
:super

Sommige taalfouten hebben meer impact dan anderen :D .
Bizar trouwens dat taalkennis zo snel achteruit kan gaan (al is dit trouwens bepaald geen woord uit het dagelijks spraakgebruik), of hoelang ben je nu weg uit Nederland (ik haal uit je berichten in elk geval 5 jaar...?)
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

refo schreef: 08 mei 2025, 14:55 Ik mis de financiële paragraaf in deze discussie.
Hier ben ik erg benieuwd naar!
TSD schreef: 08 mei 2025, 21:41 :super

Sommige taalfouten hebben meer impact dan anderen :D .
Bizar trouwens dat taalkennis zo snel achteruit kan gaan (al is dit trouwens bepaald geen woord uit het dagelijks spraakgebruik), of hoelang ben je nu weg uit Nederland (ik haal uit je berichten in elk geval 5 jaar...?)
Nou, dat kun je wel stellen :D
En ja, het is zeker bizar om te merken dat je je moedertaal voelt 'slippen'.
Ik woon nu 4 jaar in Zwitserland (de 5 jaar wachten op een Zwitsers paspoort heeft vooral te maken met de regelgeving over het naturaliseren).
Daarvoor heb ik ook in o.a. Israel gewoond en gewerkt, waardoor mijn Nederlands al flink naar de achtergrond ging - maar dat kwam na terugkeer naar Nederland weer heel snel op peil. Nu ik definitief weg ben, merk ik dat dat niet meer gebeurt. Online gesprekken met mijn ouders gaan in het Engels omdat mijn man anders niet deel kan nemen; de rest van de contactenkring is ook internationaal. Met andere familieleden begin ik toch wel steeds meer te haperen en switchen we eigenlijk ook geruisloos naar het Engels. Dat dat binnen een hanvol jaar zou gebeuren, had ik zelf eerlijk gezegd nooit verwacht.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

De vergoedingen voor pleegzorg zijn redelijk transparant te vinden op het wereldwijde web.

Je hebt pleegzorg in bestaande gezinnen, gezinstehuizen, wooninstellingen, met ieder de eigen vergoedingen. Dagvergoedingen, of huur van een kamer, vergoedingen voor zorg etc. Allemaal terug te vinden en daarna casuïstiek in te vullen.

De uitgavenkant zit in het bestedingspatroon en de ‘bedrijfsvorm’. Zo zal de financiële paragraaf er per kind mogelijk anders uit zien, en zal het totaal betekenen of het financieel interessant is, en in welke mate.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -pleegzorg
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Terri

Bericht door Terri »

Als ik het goed begrepen heb, kan dat met 3 pleegkinderen oplopen tot een bedrag van ruim 2000,- per maand. Ik neem aan dat de kinderbijslag vervalt? Of krijgen de biologische ouders dat als zij nog 'zichtbaar' zijn? Want soms gaan de kinderen wel eens enkele dagen/weekend naar hen toe begreep ik.
Plaats reactie