Edelweiss schreef: ↑08 mei 2025, 10:16Haha, daar heb je een zéér goed punt TSD. Ik merk dat mijn Nederlands echt achteruit gaat en check regelmatig de juiste wijze, maar dat schiet er wel eens bij in. Ik zal het direct aanpassen, veel dank!TSD schreef: ↑08 mei 2025, 10:11Bedoelen jullie niet 'genaturaliseerd'?merel schreef: ↑08 mei 2025, 10:05Wanneer kan jij genaturaliseerd worden? Ik begreep dat dat in Zwitserland jaren kan duren, klopt dat?Edelweiss schreef: ↑08 mei 2025, 09:38 Wij zouden het graag willen bieden. Ikzelf heb er alle tijd voor; mijn man werkt 100% in home office waardoor ook hij een grote rol zou kunnen spelen. Het is in onze situatie helaas nog niet toegestaan omdat ik nog niet genaturaliseerd ben. Jammer, maar natuurlijk ook erg begrijpelijk.
Via niet-officiele wegen helpen we echter wel waar we kunnen. Daarin zijn er ook lijnen met Nederland.
Geneutraliseerd heeft i.r.t. mensen een heel andere betekenis die hier zeker niet bedoeld kan zijn...

Sommige taalfouten hebben meer impact dan anderen

Bizar trouwens dat taalkennis zo snel achteruit kan gaan (al is dit trouwens bepaald geen woord uit het dagelijks spraakgebruik), of hoelang ben je nu weg uit Nederland (ik haal uit je berichten in elk geval 5 jaar...?)