Dat gebeurt meestal met een nieuwe president. Vaak worden sommigen daarna weer terug aangenomen. Alleen nu wordt alles onder een vergrootglas gelegd.
Presidentsverkiezingen USA 2024
Re: Presidentsverkiezingen USA 2024
- Lilian1975
Zo staat er dit citaat uit een bericht op een nieuwssite als uitleg ;
Hoewel een nieuwe president bijna altijd de minister van Defensie en de rest van de burgerleiding van het Pentagon vervangt bij zijn aantreden, is het niet gebruikelijk dat ook de militaire leiding wordt vervangen. Dat is om uit te stralen dat dit niet gaat om een politieke benoeming, maar een in het landsbelang.
Diversiteitskwesties
Trump legde niet uit waarom hij Brown heeft ontslagen. Wel beschuldigde hij de militaire leiding er eerder van te veel bezig te zijn met diversiteitskwesties. Ook Brown sprak zich in de nasleep van de dood van George Floyd uit over de discriminatie die hij als zwarte man in de luchtmacht had meegemaakt.
De nieuwe minister van Defensie Hegseth schreef eerder in een boek dat Brown daarmee te woke was geworden. Hij twijfelde openlijk of hij om zijn kwaliteiten was bevorderd of vanwege zijn achtergrond. "Was het vanwege de kleur van zijn huid? Of zijn vaardigheden? We zullen het nooit weten, maar de twijfel blijft - en dat is ook oneerlijk voor hemzelf."
Ondertussen heeft de volgende Trump adept de Hitlergroet gedaan. Ze laten steeds meer zien wat we kunnen verwachten.
Nu lijken mensen te worden aangenomen en ontslagen om hun mate van loyaliteit aan Trump als persoon. Ik geloof niet dat dat tot betere bestuurders lijkt dan een functionerend DEI heleid.
Ik heb het idee dat Hegseth niet bepaald het CV heeft zoals bijvoorbeeld Colin Powell dat in het verleden had.
Ik heb het idee dat Hegseth niet bepaald het CV heeft zoals bijvoorbeeld Colin Powell dat in het verleden had.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Okee, er zijn vast fouten gemaakt. Als ik haar staat van dienst op Wikipedia zie, heb ik echter niet het idee dat ze misstond als chef bij de brandweer.KDD schreef: ↑21 feb 2025, 21:42De burgemeester moet zelf ophoepelen maar dit moest ook gebeuren:parsifal schreef: ↑01 feb 2025, 18:18Waarom niet? Kunnen lesbische vrouwen niet goed in hun werk zijn als brandweer?KDD schreef: ↑01 feb 2025, 17:58Als je dit leest en goed door laat dringen dan is er verder geen onderzoek nodig.
https://lafd.org/about/organization/fire-chief
Burgemeester Karen Bass van Los Angeles zei dat ze de brandweercommandant van de stad heeft ontslagen na haar beheer van de verwoestende bosbrand die vorige maand door de wijk Pacific Palisades in de stad raasde.
Bass zei dat ze brandweercommandant Kristin Crowley van Los Angeles uit haar functie heeft ontheven nadat de brandweer ervoor koos om niet veel van haar brandbestrijdingsmiddelen in te zetten voor de levensbedreigende windstorm die begin januari de groei van bosbranden aanwakkerde.
https://www.wsj.com/us-news/los-angeles ... _permalink
Ik werk zelf in een wereldje waar vrouwen vaak gekozen worden bij vergrlijkbare kwaliteiten, maar ik ken geen voorbeelden waarbij dit bij de vaste posities in wiskunde tot aannemen van niet kundige docenten of onderzoekers heeft geleid. Niet in Zweden en niet in Nederland (wel tot wat andere problemen, vooral omdat er meer commissie taken voor vrouwen zijn omdat de commissies vaak minimaal 1 vrouw moeten hebben.).
Extra: ik zit net te kijken naar carrierres van Lloyd Austin en Pete Hegseth. Waarschijnlijk wordt Austin weggezet als DEI werknemer, maar zijn carriere is echt veel indrukwekkender dan die van Hegseth. Hij heeft veel betere kwalificaties en voor wat het waard is: in persoonlijk leven heeft hij niet zoveel ontrouw etc aan hem hangen.
https://x.com/DefiantLs/status/18930612 ... ExTxQ&s=19
Zie je wel dat de VS zich niet bemoeit met Europese verkiezingen?
Want Trump zegt het zelf. Poetin had ook al niets te maken met Navalny's dood.Wim Anker schreef: ↑22 feb 2025, 15:19 https://x.com/DefiantLs/status/18930612 ... ExTxQ&s=19
Ik denk dat dat tot voor kort zeker zo was, anders dan Rusland. Maar naarmate Amerika verder in de dictatuurval stapt, dan zal dat anders worden.
James Kennedy schreef daarover in de Trouw van vanmorgen weer wijze woorden. https://www.trouw.nl/opinie/de-zwakkere ... ~b2fb8362/
En laat nu juist het overheersen van de zwakken door de booswichten van deze wereld een van de belangrijkste kernthema's in de Bijbel zijn. Het is merkwaardig dat een deel van de gereformeerde gezindte dat soms lijkt te vergeten.
James Kennedy schreef daarover in de Trouw van vanmorgen weer wijze woorden. https://www.trouw.nl/opinie/de-zwakkere ... ~b2fb8362/
En laat nu juist het overheersen van de zwakken door de booswichten van deze wereld een van de belangrijkste kernthema's in de Bijbel zijn. Het is merkwaardig dat een deel van de gereformeerde gezindte dat soms lijkt te vergeten.
Als Navalny invloed had gehad was Oekraine allang van de kaart geveegd.parsifal schreef: ↑22 feb 2025, 15:26Want Trump zegt het zelf. Poetin had ook al niets te maken met Navalny's dood.Wim Anker schreef: ↑22 feb 2025, 15:19 https://x.com/DefiantLs/status/18930612 ... ExTxQ&s=19
Ik ben me ook flink aan het vermaken met de Volkskrant.DDD schreef: ↑22 feb 2025, 15:28 Ik denk dat dat tot voor kort zeker zo was, anders dan Rusland. Maar naarmate Amerika verder in de dictatuurval stapt, dan zal dat anders worden.
Jaja.Wim Anker schreef: ↑22 feb 2025, 15:38Als Navalny invloed had gehad was Oekraine allang van de kaart geveegd.parsifal schreef: ↑22 feb 2025, 15:26Want Trump zegt het zelf. Poetin had ook al niets te maken met Navalny's dood.Wim Anker schreef: ↑22 feb 2025, 15:19 https://x.com/DefiantLs/status/18930612 ... ExTxQ&s=19
-
Nee @DDD, dat is zeker geen kernthema in de Bijbel. De Bijbel laat zich ook niet inpassen tussen het rode boekje van Mao en ‘Het Kapitaal’ van Marx tot een machtig sociaal-communistisch manifest tot wereldverbetering.
Het grote thema in de Bijbel is de eer en het recht van God. En daartoe onderwijst de Bijbel ons de weg der zaligheid en geeft aan hoe God gehoorzaamd en gediend wil zijn en hoe wij onze godsdienst hebben in te richten.
Merkwaardig dat een belangrijk deel van het forum dat regelmatig lijkt te vergeten.
Dat is het overduidelijk wel.
Lofzang van Maria
46 En Maria zeide: Mijn ziel maakt groot den Heere;47 En mijn geest verheugt zich in God, mijn Zaligmaker;48 Omdat Hij de nederheid Zijner dienstmaagd heeft aangezien; want zie, van nu aan zullen mij zalig spreken al de geslachten.49 Want grote dingen heeft aan mij gedaan Hij, Die machtig is, en heilig is Zijn Naam.50 En Zijn barmhartigheid is van geslacht tot geslacht over degenen, die Hem vrezen.51 Hij heeft een krachtig werk gedaan door Zijn arm; Hij heeft verstrooid de hoogmoedigen in de gedachten hunner harten.52 Hij heeft machtigen van de tronen afgetrokken, en nederigen heeft Hij verhoogd.53 Hongerigen heeft Hij met goederen vervuld; en rijken heeft Hij ledig weggezonden.54 Hij heeft Israel, Zijn knecht, opgenomen, opdat Hij gedachtig ware der barmhartigheid.55 (Gelijk Hij gesproken heeft tot onze vaderen, namelijk tot Abraham, en zijn zaad) in eeuwigheid.
Lofzang van Maria
46 En Maria zeide: Mijn ziel maakt groot den Heere;47 En mijn geest verheugt zich in God, mijn Zaligmaker;48 Omdat Hij de nederheid Zijner dienstmaagd heeft aangezien; want zie, van nu aan zullen mij zalig spreken al de geslachten.49 Want grote dingen heeft aan mij gedaan Hij, Die machtig is, en heilig is Zijn Naam.50 En Zijn barmhartigheid is van geslacht tot geslacht over degenen, die Hem vrezen.51 Hij heeft een krachtig werk gedaan door Zijn arm; Hij heeft verstrooid de hoogmoedigen in de gedachten hunner harten.52 Hij heeft machtigen van de tronen afgetrokken, en nederigen heeft Hij verhoogd.53 Hongerigen heeft Hij met goederen vervuld; en rijken heeft Hij ledig weggezonden.54 Hij heeft Israel, Zijn knecht, opgenomen, opdat Hij gedachtig ware der barmhartigheid.55 (Gelijk Hij gesproken heeft tot onze vaderen, namelijk tot Abraham, en zijn zaad) in eeuwigheid.
Klopt. Maar hoe kunnen we zien als we Gods geboden volgen? Dat kunnen we zien hoe we met onze naaste omgaan. Lees maar in Mattheus 25.advocaat schreef: ↑22 feb 2025, 15:46Nee @DDD, dat is zeker geen kernthema in de Bijbel. De Bijbel laat zich ook niet inpassen tussen het rode boekje van Mao en ‘Het Kapitaal’ van Marx tot een machtig sociaal-communistisch manifest tot wereldverbetering.
Het grote thema in de Bijbel is de eer en het recht van God. En daartoe onderwijst de Bijbel ons de weg der zaligheid en geeft aan hoe God gehoorzaamd en gediend wil zijn en hoe wij onze godsdienst hebben in te richten.
Merkwaardig dat een belangrijk deel van het forum dat regelmatig lijkt te vergeten.
Dat wil je graag, denk ik. Natuurlijk noem je het grote thema terecht. Maar het onderwijs van Christus is doordrenkt met de gevolgen van het volgen van Christus. Het inrichten van onze godsdienst noem jij dat. De Heere Jezus neemt het op voor het verachte, het onedele. In onze gezindte lijken dat de godsdienstigen te zijn die heel star vast willen houden aan eigen ideeën over de godsdienst. Het is wel de grote vraag of dát terecht is. Vallen onder het recht betekent het radicaal wegcijferen van jezelf én tegelijkertijd en radicaal geloven in de volkomen verlossing van onze zonde door de verdienste van de Zaligmaker. Het volgen van Christus is God liefhebben boven alles, dat kan ook niet anders, en de naaste als jezelf. En dat laatste impliceert dat je niet met een vergrootglas dwalingen detecteert bij de ander maar gelovig aanvaardt dat de ander in zijn mening en ideeën Hem wil volgen.advocaat schreef: ↑22 feb 2025, 15:46Nee @DDD, dat is zeker geen kernthema in de Bijbel. De Bijbel laat zich ook niet inpassen tussen het rode boekje van Mao en ‘Het Kapitaal’ van Marx tot een machtig sociaal-communistisch manifest tot wereldverbetering.
Er zijn christenen in onze dagen die menen te mogen oordelen. Terwijl de Heere Jezus in Zijn onderwijs daar heel duidelijk in is. Oordeelt niet...
En dat is tegengesteld aan de notie dat jij je verheft boven 'een belangrijk deel van het forum'.