Presidentsverkiezingen USA 2024

Philip

Re: Presidentsverkiezingen USA 2024

Bericht door Philip »

huisman schreef: 15 feb 2025, 14:11
Philip schreef: 15 feb 2025, 13:49 Dat mensen in de achterstandswijken PVV stemmen wordt gewoon niet ondersteund door de feiten. Onzin dus, in de woorden van Huisman.

In Utrecht Overvecht is GL/PvdA de grootste partij, nr. 2 is Denk. Waar wonen de meeste PVV-stemmers in Utrecht? In Vinex-wijk Vleuten-De Meern, waar de VVD de grootste is?

Ja, er zijn mindere buurten waar de PVV iets boven het landelijk gemiddelde zit, Rotterdam Zuidwijk bijvoorbeeld. Ook daar stemt nog 14,5% GL-PvdA. Daar staat tegenover over dat in Kop van Zuid de PVV niet verder komt dan 5%.

PVV'ers wonen merendeels in de minst diverse buurten en plaatsen. Juist daar verliest links kiezers. Grote steden worden steeds linkser.

Feiten :

Rotterdam gemeenteraadsverkiezing 1978 PvdA 51,23%
Rotterdam gemeenteraadsverkiezing 1998 PvdA 30,12 %
Rotterdam gemeenteraadsverkiezing 2022 PvdA. 9,00 %

Onzin dus ;)
Hier gaat zoveel mis:

- Je neemt enkel Rotterdam als voorbeeld
- Je doet aan cherrypicking door de gemeenteraadsverkiezingen te pakken zonder te motiveren waarom.
- Je negeert het feit dat de SP en GL naast de PvdA zijn ontstaan.
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

Wim Anker schreef: 15 feb 2025, 18:16 Kijk hier desinformatie (een soort verdraaiing die @elbert ook hier deed, en @DDD graag in alle kranten zag (zonder ook maar na te gaan of het klopte, het past immers prima in zijn straatje):
Vance uitte zorgen over dreigende censuur in Europa. Het NOS-journaal maakt ervan (na 4.05 min.): "Hij is ertegen dat landen desinformatie aanpakken"
Dit is NOS-desinformatie. Vance is ertegen dat wordt gecensureerd onder het MOM van desinformatie
Gelukkig bestaat X waar mensen elkaar kunnen attenderen op desinformatie

ps. De aanslag onlangs in Duitsland werd door de NOS overigens een "aanrijding" genoemd.
Desinformatie (van bijv. de NOS) bestrijd je niet met nog meer desinformatie (van Vance).
Die bestrijd je met de waarheid. Als Vance nou gewoon zich bij de feiten had gehouden en op basis daarvan zijn mening had verkondigd, dan had ik er waarschijnlijk nog achter gestaan ook, want ik ben net als de meesten hier op refoforum christelijk en conservatief, zoals Vance zich ook profileert.
Maar bij leugens haak ik gewoon af.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Het gaat hier toch heel concreet over de beïnvloeding van Russische bots op de verkiezingen van Duitsland? Dat is een heel ander soort desinformatie dat de gekleurde berichtgeving van de NOS over een aanrijding o.i.d.?
gallio

Bericht door gallio »

Wim Anker schreef: 15 feb 2025, 18:16 Kijk hier desinformatie (een soort verdraaiing die @elbert ook hier deed, en @DDD graag in alle kranten zag (zonder ook maar na te gaan of het klopte, het past immers prima in zijn straatje):
Vance uitte zorgen over dreigende censuur in Europa. Het NOS-journaal maakt ervan (na 4.05 min.): "Hij is ertegen dat landen desinformatie aanpakken"
Dit is NOS-desinformatie. Vance is ertegen dat wordt gecensureerd onder het MOM van desinformatie

ps. De aanslag onlangs in Duitsland werd door de NOS overigens een "aanrijding" genoemd.
Ik heb de speech gelezen. Hij zegt niet dat hij tegen censorship is onder het MOM van desinformatie. Hij zegt ook niet wanneer er volgens hem die grens overschreden wordt.

Ik vind het wel grappig dat hij zich uitsprak tegen de beslissing van Roemenië om de uitslag van de verkiezingen te annuleren. Terwijl Trump in 2020 zelf opriep om de verkiezingsuitslagen in bepaalde staten te annuleren omdat die niet in zijn voordeel uitgepakt hadden. En terwijl Vance nog altijd niet toe wil geven dan er nog altijd geen bewijs is dat er met de verkiezingen van 2020 geknoeid is. Er wordt dus weer vrolijk met twee maten gemeten.
huisman

Bericht door huisman »

Philip schreef: 15 feb 2025, 18:45
huisman schreef: 15 feb 2025, 14:11
Philip schreef: 15 feb 2025, 13:49 Dat mensen in de achterstandswijken PVV stemmen wordt gewoon niet ondersteund door de feiten. Onzin dus, in de woorden van Huisman.

In Utrecht Overvecht is GL/PvdA de grootste partij, nr. 2 is Denk. Waar wonen de meeste PVV-stemmers in Utrecht? In Vinex-wijk Vleuten-De Meern, waar de VVD de grootste is?

Ja, er zijn mindere buurten waar de PVV iets boven het landelijk gemiddelde zit, Rotterdam Zuidwijk bijvoorbeeld. Ook daar stemt nog 14,5% GL-PvdA. Daar staat tegenover over dat in Kop van Zuid de PVV niet verder komt dan 5%.

PVV'ers wonen merendeels in de minst diverse buurten en plaatsen. Juist daar verliest links kiezers. Grote steden worden steeds linkser.

Feiten :

Rotterdam gemeenteraadsverkiezing 1978 PvdA 51,23%
Rotterdam gemeenteraadsverkiezing 1998 PvdA 30,12 %
Rotterdam gemeenteraadsverkiezing 2022 PvdA. 9,00 %

Onzin dus ;)
Hier gaat zoveel mis:

1- Je neemt enkel Rotterdam als voorbeeld
2- Je doet aan cherrypicking door de gemeenteraadsverkiezingen te pakken zonder te motiveren waarom.
3- Je negeert het feit dat de SP en GL naast de PvdA zijn ontstaan.
Grappig je lijkt wel op Trump die ook graag verkiezingsuitslagen wil negeren. Hier de feiten.

1. Ik nam een grote stad om jouw bewering dat grote steden steeds linkser worden te ontkrachten.
2. ??? Motivatie: Gemeenteraadsverkiezingen zijn bij uitstek een graadmeter of een stad linkser is geworden.
3. 1978 deden in Rotterdam de voorlopers van GL mee. PPR,CPN en PSP in 1998 en 2022 deed GL mee. SP deed in 1998 en 2022 mee.

Maar vooruit nog een voorbeeld :
Den Haag gemeenteraadsverkiezing 1978 PvdA 33,9%
Den Haag gemeenteraadsverkiezing 1998 PvdA 21,14%
Den Haag gemeenteraadsverkiezing 2022 PvdA 6,44%
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Philip

Bericht door Philip »

Bij de gemeenteraadsverkiezingen komt een groot deel van de kiezers niet opdagen.

Kijk maar eens goed waar GL-PvdA stemmen won in 2023 tov 2021. In de oude arbeidersdorpen in Noord-Nederland verloren ze stemmen, in de grote steden wonnen ze heel fors.

Vergelijkingen met Trump die mijns inziens een verschijning van de antichrist is, stel ik niet op prijs.
huisman

Bericht door huisman »

Philip schreef: 15 feb 2025, 19:37 Bij de gemeenteraadsverkiezingen komt een groot deel van de kiezers niet opdagen.

Kijk maar eens goed waar GL-PvdA stemmen won in 2023 tov 2021. In de oude arbeidersdorpen in Noord-Nederland verloren ze stemmen, in de grote steden wonnen ze heel fors.

Vergelijkingen met Trump die mijns inziens een verschijning van de antichrist is, stel ik niet op prijs.
Als cijfers en feiten je niet uitkomen en je ze wilt negeren zie ik toch een overeenkomst met the Donald. Als iets eruit ziet als een eend, het zwemt als een eend en het kwaakt als een eend is het waarschijnlijk een eend. (De duck test).
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
gallio

Bericht door gallio »

Philip schreef: 15 feb 2025, 19:37 Bij de gemeenteraadsverkiezingen komt een groot deel van de kiezers niet opdagen.

Klopt. De PVV doet het vooral goed in de kleinere steden en op het platteland. De PvdA vooral in de grote steden.
KDD

Bericht door KDD »

ZWP schreef: 15 feb 2025, 13:39
MGG schreef: 15 feb 2025, 13:08
huisman schreef: 15 feb 2025, 12:03
DDD schreef: 15 feb 2025, 11:28 Dank!
Veel dank zelfs. Zulke dingen zouden in iedere krant moeten staan.
Gisteravond was er een goede analyse door Rob de Wijk en Marnix van Rij. (Programma van Sven Kockelmann).
Trump en zijn team voeren naadloos uit wat is opgeschreven in project 2025. Het hoeft dus allemaal geen verrassing te zijn.

https://www.project2025.org/
Dat zou zo zijn als Trump zich achter project 2025 geschaard had. In de campagne tijd zei hij dat dit niet het geval was.
En wat zijn z'n woorden waard gebleken?
Wat verduidelijkend informatie zou hier niet verkeerd zijn:

Project 2025 is een political playbook dat is gemaakt door de Heritage Foundation en tientallen andere conservatieve groepen, niet Trump, die zei dat hij het oneens is met elementen van de inspanning. Er zijn echter talloze mensen betrokken bij Project 2025 die in Trumps eerste regering hebben gewerkt.

https://www.usatoday.com/story/news/fac ... 340278007/

Ik heb de website https://www.project2025.org/ onderzocht maar als ik een amerikaan was zou ik graag hebben dat mijn regering hier achterstond. Ik zie veel voorstellen van christelijke normen en waarden.
KDD

Bericht door KDD »

Rev. Corey B. Brooks schreef:
In zijn tweede inauguratietoespraak beloofde president Trump dat zijn regering “een maatschappij zou smeden die kleurblind en op verdienste gebaseerd is.” Die woorden waren bitterzoet. Enerzijds leef ik er elke dag naar terwijl ik mijn gemeenschap dien. Anderzijds kan ik me alleen maar afvragen waar onze gemeenschap vandaag de dag zou zijn als we die woorden sinds de jaren 60 hadden gevolgd.

(...)

Ik wil maar één ding van meneer Trump: dat hij naar mijn buurt komt en de mensen vertelt: "Jullie zijn op jezelf aangewezen." Hij zou Frederick Douglass echoën, die na de slavernij zei: "Ik heb vanaf het begin maar één antwoord gehad. Doe niets met ons! Wat jij met ons doet, heeft al voor onheil gezorgd."

Er zijn mensen die dit een schande zouden noemen en meneer Trump van racisme zouden beschuldigen. Laat ze maar. Ze willen mensen in armoede vangen. Ze geven de voorkeur aan een permanente onderklasse. Daarom vraag ik de president om mijn volk uit te dagen om iets van zichzelf te maken: zinken of zwemmen.

(...)

Meneer Trump vroeg ooit aan zwarte Amerikanen om hem te steunen. “Wat hebben jullie te verliezen?” zei hij. Het antwoord was: niets. We hebben alles al verloren. Nu hij weer president is, hebben we alles te winnen. Samen met alle Amerikanen zullen we deel uitmaken van het nieuwe gouden tijdperk.

https://www.wsj.com/opinion/trumps-colo ... _permalink
MGG

Bericht door MGG »

gallio schreef: 15 feb 2025, 19:27

Ik heb de speech gelezen. Hij zegt niet dat hij tegen censorship is onder het MOM van desinformatie. Hij zegt ook niet wanneer er volgens hem die grens overschreden wordt.

Ik vind het wel grappig dat hij zich uitsprak tegen de beslissing van Roemenië om de uitslag van de verkiezingen te annuleren. Terwijl Trump in 2020 zelf opriep om de verkiezingsuitslagen in bepaalde staten te annuleren omdat die niet in zijn voordeel uitgepakt hadden. En terwijl Vance nog altijd niet toe wil geven dan er nog altijd geen bewijs is dat er met de verkiezingen van 2020 geknoeid is. Er wordt dus weer vrolijk met twee maten gemeten.
Dat klopt zowel door Vance als door mensen die wel vinden dat Trump in 2020 zijn verlies had moeten pakken, maar dat in Roemenië het wel overnieuw mag als de uitslag niet bevalt.
gallio

Bericht door gallio »

MGG schreef: 15 feb 2025, 23:29
... door mensen die wel vinden dat Trump in 2020 zijn verlies had moeten pakken, maar dat in Roemenië het wel overnieuw mag als de uitslag niet bevalt.
Daar heb ik nog niets over gezien. Waar kan ik meer lezen over mensen die dat zouden vinden ?
MGG

Bericht door MGG »

gallio schreef: 16 feb 2025, 01:44
MGG schreef: 15 feb 2025, 23:29
... door mensen die wel vinden dat Trump in 2020 zijn verlies had moeten pakken, maar dat in Roemenië het wel overnieuw mag als de uitslag niet bevalt.
Daar heb ik nog niets over gezien. Waar kan ik meer lezen over mensen die dat zouden vinden ?
NOS. In 2020 werd Biden terecht als legitieme winnen gezien. Roemenië doet de verkiezingen opnieuw en zowel de Europese leiders als de NOS volgen het klakkeloos.

Kan ik uit jouw vraag opmaken dat jij het ook bijzonder vind dat de verkiezingsuitslag in Roemenië ongeldig verklaard zijn?
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

President Donald J. Trump zinspeelt op een derde termijn als president van de Verenigde Staten van Amerika.

https://time.com/7222820/trump-third-te ... l-experts/
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Profesto

Bericht door Profesto »

Ernstige overstromingen in de VS.

Komt natuurlijk door het diversiteitsbeleid bij de Amerikaanse weerdiensten.
Plaats reactie