Daarnaast is het nogal kleinzielig om mensen die voor een duurzame maatregel zijn op hypocrisie te willen betrappen - dat is tenslotte altijd het doel van dergelijke vragen - zonder eens gewoon een fatsoenlijk argument op tafel te leggen die je zaak sterker maakt.Amstelodamense schreef: ↑11 feb 2025, 20:33Heb geen trek in een wedijver over jouw en mijn footprint. Waar het mij omgaat: als we zoiets simpels hebben ingeregeld als afschaffen plastic rietjes, waarom dan nu actief weer terug naar meer (plastic) waste? Maar goed, dit is maar een peuleschil als je kijkt naar de rest. Dit was exemplarisch bedoeld voor het kleinzielig terugdraaien van allerlei goede maatregelen.MGG schreef: ↑11 feb 2025, 18:54Nu je het zegt ik verwijt mijn opa's en oma's echt van alles. Het gebruik van plastic, gas, kolen en olie. Grondstoffen zitten vast voor niks in de aarde.Amstelodamense schreef: ↑11 feb 2025, 18:45Nee joh, het maakt allemaal niets uit hoe je met de schepping omgaat. Gewoon plastic troep blijven weggooien. Mocht je nageslacht krijgen, dan zijn ze je dankbaar dat je je als rentmeester hebt bedragen #not
Mijn ecologische voetafdruk is voor een Nederlander vrij klein. Gelukkig gaat het niet om milieuvriendelijke praatjes, maar om de daden. Over rentmeesterschap gesproken als je een link deelt naar een site waarop je je ecologische voetafdruk kan bepalen, dan kunnen we kijken of jouw voetafdruk significant kleiner is.
Presidentsverkiezingen USA 2024
Re: Presidentsverkiezingen USA 2024
-
Met jou kan ik praten Profesto 

-
Het antwoord wat ik verwacht had. Mogelijk is jouw nageslacht mij dankbaar en verwijt mijn nageslacht jou de klimaatveranderingAmstelodamense schreef: ↑11 feb 2025, 20:33Heb geen trek in een wedijver over jouw en mijn footprint. Waar het mij omgaat: als we zoiets simpels hebben ingeregeld als afschaffen plastic rietjes, waarom dan nu actief weer terug naar meer (plastic) waste? Maar goed, dit is maar een peuleschil als je kijkt naar de rest. Dit was exemplarisch bedoeld voor het kleinzielig terugdraaien van allerlei goede maatregelen.MGG schreef: ↑11 feb 2025, 18:54Nu je het zegt ik verwijt mijn opa's en oma's echt van alles. Het gebruik van plastic, gas, kolen en olie. Grondstoffen zitten vast voor niks in de aarde.Amstelodamense schreef: ↑11 feb 2025, 18:45Nee joh, het maakt allemaal niets uit hoe je met de schepping omgaat. Gewoon plastic troep blijven weggooien. Mocht je nageslacht krijgen, dan zijn ze je dankbaar dat je je als rentmeester hebt bedragen #not
Mijn ecologische voetafdruk is voor een Nederlander vrij klein. Gelukkig gaat het niet om milieuvriendelijke praatjes, maar om de daden. Over rentmeesterschap gesproken als je een link deelt naar een site waarop je je ecologische voetafdruk kan bepalen, dan kunnen we kijken of jouw voetafdruk significant kleiner is.

-
Zoals wel vaker voel je het verkeerd aan. Het was namelijk niet mijn doel. Mijn punt is dat het klimaat en eerder in dit topic arme mensen niks hebben aan mooie praatjes. Het gaat om de daden. Het lijkt er vaak op of het eigen gedrag minder relevant is en de overheid dit maar moet compenseren. Ik ben opgevoed met de gedachte verandering begint bij je eigen handelen. Sommige lijken te vinden dat verandering bij de ander moet beginnen. Persoonlijk vind ik dat kleinzielig.Profesto schreef: ↑11 feb 2025, 20:36Daarnaast is het nogal kleinzielig om mensen die voor een duurzame maatregel zijn op hypocrisie te willen betrappen - dat is tenslotte altijd het doel van dergelijke vragen - zonder eens gewoon een fatsoenlijk argument op tafel te leggen die je zaak sterker maakt.Amstelodamense schreef: ↑11 feb 2025, 20:33Heb geen trek in een wedijver over jouw en mijn footprint. Waar het mij omgaat: als we zoiets simpels hebben ingeregeld als afschaffen plastic rietjes, waarom dan nu actief weer terug naar meer (plastic) waste? Maar goed, dit is maar een peuleschil als je kijkt naar de rest. Dit was exemplarisch bedoeld voor het kleinzielig terugdraaien van allerlei goede maatregelen.MGG schreef: ↑11 feb 2025, 18:54Nu je het zegt ik verwijt mijn opa's en oma's echt van alles. Het gebruik van plastic, gas, kolen en olie. Grondstoffen zitten vast voor niks in de aarde.Amstelodamense schreef: ↑11 feb 2025, 18:45
Nee joh, het maakt allemaal niets uit hoe je met de schepping omgaat. Gewoon plastic troep blijven weggooien. Mocht je nageslacht krijgen, dan zijn ze je dankbaar dat je je als rentmeester hebt bedragen #not
Laatst gewijzigd door MGG op 11 feb 2025, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik stook geen hout en vlieg betaald door mijn werkgever. Vlees eet ik elke dag. Wel eens afgewisseld door vis. Ik at laatst per ongeluk een vega saucijzenbroodje

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Dan zijn we het eens. Tegelijkertijd denk ik dat het inderdaad eigen gedrag is, maar dat de overheid ook een grote rol heeft.MGG schreef: ↑11 feb 2025, 21:44Zoals wel vaker voel je het verkeerd aan. Het was namelijk niet mijn doel. Mijn punt is dat het klimaat en eerder in dit topic arme mensen niks hebben aan mooie praatjes. Het gaat om de daden. Het lijkt er vaak op of het eigen gedrag minder relevant is en de overheid dit maar moet compenseren. Ik ben opgevoed met de gedachte verandering begint bij je eigen handelen. Sommige lijken te vinden dat verandering bij de ander moet beginnen. Persoonlijk vind ik dat kleinzielig.Profesto schreef: ↑11 feb 2025, 20:36Daarnaast is het nogal kleinzielig om mensen die voor een duurzame maatregel zijn op hypocrisie te willen betrappen - dat is tenslotte altijd het doel van dergelijke vragen - zonder eens gewoon een fatsoenlijk argument op tafel te leggen die je zaak sterker maakt.Amstelodamense schreef: ↑11 feb 2025, 20:33Heb geen trek in een wedijver over jouw en mijn footprint. Waar het mij omgaat: als we zoiets simpels hebben ingeregeld als afschaffen plastic rietjes, waarom dan nu actief weer terug naar meer (plastic) waste? Maar goed, dit is maar een peuleschil als je kijkt naar de rest. Dit was exemplarisch bedoeld voor het kleinzielig terugdraaien van allerlei goede maatregelen.MGG schreef: ↑11 feb 2025, 18:54
Nu je het zegt ik verwijt mijn opa's en oma's echt van alles. Het gebruik van plastic, gas, kolen en olie. Grondstoffen zitten vast voor niks in de aarde.
Het punt is volgens mij ook dat die rietjes symbool staan voor iets groters, namelijk ook voor hypocrisie. Daarom is het als symbool wel degelijk groot. Het moge een symboolmaatregel van Trump zijn om het terug te draaien, maar passend bij zijn politiek is het er wel eentje van belang.Profesto schreef: ↑11 feb 2025, 20:36
Daarnaast is het nogal kleinzielig om mensen die voor een duurzame maatregel zijn op hypocrisie te willen betrappen - dat is tenslotte altijd het doel van dergelijke vragen - zonder eens gewoon een fatsoenlijk argument op tafel te leggen die je zaak sterker maakt.
Die plastic rietjes waren gedeeltelijk een soort excuusmaatregel. Fijn deugen. Maar rietjes worden vrijwel altijd gebruikt bij luxeconsumptie (blikjes, pakjes, shakes, maar in elk geval allemaal zaken die ook in een grootverpakking gekocht kunnen worden en in een glas geschonken). Begin daar dan. Vaak zitten ze ook nog eens verpakt in plastic. Daarnaast: https://www.quest.nl/natuur/milieu/a608 ... e-rietjes/ Als mensen luxe blijven consumeren, blijven vliegen et cetera, dan is zo'n plastic rietjesverbod een lachertje. Deugen om het deugen. Dat Donald Trump daar symbolisch een streep doorheen wil zetten, kan ik me best voorstellen.
Die rietjes zijn een eerste stap omdat het enorm lastig is om iedereen in beweging te krijgen. Ja, natuurlijk moet er veel meer gebeuren dan de rietjesmaatregel. En dat willen veel mensen ook, behalve oranje totaalidioten en hun adepten.
Ik weet niet wie je bedoelt met 'oranje totaal idioten', ( supporters van het nederlands elftal?
) maar ik vind het niet fraai verwoord. Zeker niet als christen.
Weet je, daarmee haal je de kracht van je betoog omlaag. Lees bv de bijdrages van Parsifal, hij blijft altijd netjes, dan heb je veel meer de neiging om iemand serieus te nemen en na te denken over zijn bijdrage. Al die felle kikkers die zo hun gal spuwen, zijn in mijn ogen het zelfde als de door hen zo verfoeide Trump.

Weet je, daarmee haal je de kracht van je betoog omlaag. Lees bv de bijdrages van Parsifal, hij blijft altijd netjes, dan heb je veel meer de neiging om iemand serieus te nemen en na te denken over zijn bijdrage. Al die felle kikkers die zo hun gal spuwen, zijn in mijn ogen het zelfde als de door hen zo verfoeide Trump.
Nou, met zo'n maatregel krijg je mensen precies niet in beweging.
Verder wat aangepast in je bericht, hartelijk met Terri eens.
Die rietjesmaatregel is Europees trouwens ingetrokken voor zorginstellingen. Daar mag plastic weer naar talloze bijna stik ervaringen door kartonnen rietjes.
Bron: https://open.overheid.nl/documenten/ron ... 0679b1/pdf
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Hier kopen we gewoon een doos van 500 plastic rietjes. Papieren rietjes zijn niet te gebruiken.
Lijkt me logisch:
Elon Musk verdedigt kostenbesparende maatregelen in Oval Office-optreden
‘Het is niet draconisch of radicaal,’ zegt miljardair in lange vraag-en-antwoordsessie naast Trump
https://www.wsj.com/politics/policy/elo ... _permalink
Elon Musk verdedigt kostenbesparende maatregelen in Oval Office-optreden
‘Het is niet draconisch of radicaal,’ zegt miljardair in lange vraag-en-antwoordsessie naast Trump
https://www.wsj.com/politics/policy/elo ... _permalink
Goed dat je het inbrengt; in het gewone leven worden rietjes veelal gebruikt voor luxeconsumptie, maar in de ouderen- en gehandicaptenzorg zijn rietjes erg belangrijk.huisman schreef: ↑12 feb 2025, 00:00Die rietjesmaatregel is Europees trouwens ingetrokken voor zorginstellingen. Daar mag plastic weer naar talloze bijna stik ervaringen door kartonnen rietjes.
Bron: https://open.overheid.nl/documenten/ron ... 0679b1/pdf