Presidentsverkiezingen USA 2024

KDD

Re: Presidentsverkiezingen USA 2024

Bericht door KDD »

gallio schreef: 05 feb 2025, 21:38
Wim Anker schreef: 05 feb 2025, 21:28
gallio schreef: 05 feb 2025, 21:24
Wim Anker schreef: 05 feb 2025, 20:58 Israël wil terecht van de Gazanen af. Zou jij buren accepteren die, als ze de kans krijgen, jouw vermoorden?

Nog even en Haman had volgens jouw echt wel reden de joden uit te roeien. Hadden de joden dan maar niet moeten laten groeien immers?

En het verwijt naar Trump over mensenlevens is ridicuul.
In dit geval wonen de buren al duizenden jaren naast wat nu Israel is. Die kun je dus niet zomaar even opruimen wat DT dus wil. En inderdaad, een geforceerde 'opruiming' kost meestal veel mensenlevens. Meestal loopt het in de miljoenen doden.
Als de grenzen naar Egypte en Jordanië open worden gezet is 80% volgende week weg denkt ik.
En dat "kost mensenlevens" slaat verder nergens op. Vraag het eerst maar eens: " Wie weg wil, mag".
Natuurlijk, zo werkte het voor India en Pakistan ook in 1947; wie weg wilde mocht vertrekken. Kostte maar 2,000,000 mensenlevens.

De bewoonbare gedeelten van Egypte en Jordanië zitten trouwens al bomvol. Maar dan stop je de Palestijnen daar gewoon in kampen. Geen werk, geen voorzieningen en binnen de kortste tijd heb je daar burgeroorlog.

Echt Wim, niet al die heldere ideeën van DT zijn zo fantastisch als dat jij denkt.
Over die appartementen aan het strand van Gaza
Critici bespotten Trumps idee, maar wat bieden zij de Palestijnen?

https://www.wsj.com/opinion/donald-trum ... _permalink
gallio

Bericht door gallio »

KDD schreef: 06 feb 2025, 00:08
In dit geval wonen de buren al duizenden jaren naast wat nu Israel is. Die kun je dus niet zomaar even opruimen wat DT dus wil. En inderdaad, een geforceerde 'opruiming' kost meestal veel mensenlevens. Meestal loopt het in de miljoenen doden.
Als de grenzen naar Egypte en Jordanië open worden gezet is 80% volgende week weg denkt ik.
En dat "kost mensenlevens" slaat verder nergens op. Vraag het eerst maar eens: " Wie weg wil, mag".
Natuurlijk, zo werkte het voor India en Pakistan ook in 1947; wie weg wilde mocht vertrekken. Kostte maar 2,000,000 mensenlevens.

De bewoonbare gedeelten van Egypte en Jordanië zitten trouwens al bomvol. Maar dan stop je de Palestijnen daar gewoon in kampen. Geen werk, geen voorzieningen en binnen de kortste tijd heb je daar burgeroorlog.

Echt Wim, niet al die heldere ideeën van DT zijn zo fantastisch als dat jij denkt.
Over die appartementen aan het strand van Gaza
Critici bespotten Trumps idee, maar wat bieden zij de Palestijnen?

https://www.wsj.com/opinion/donald-trum ... _permalink
Een iets meer realistische kijk op het probleem.
huisman

Bericht door huisman »

Wim Anker schreef: 05 feb 2025, 20:58 Israël wil terecht van de Gazanen af. Zou jij buren accepteren die, als ze de kans krijgen, jouw vermoorden?

Nog even en Haman had volgens jouw echt wel reden de joden uit te roeien. Hadden de joden dan maar niet moeten laten groeien immers?

En het verwijt naar Trump over mensenlevens is ridicuul.

Eens de ideeën van Trump zijn bizar maar hij trekt de boel wel los. Let maar op!
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
gallio

Bericht door gallio »

huisman schreef: 06 feb 2025, 00:26 Eens de ideeën van Trump zijn bizar maar hij trekt de boel wel los. Let maar op!
Als dat betekent dat hij de hele Arabische wereld in een klap verenigd heeft, tegen Israel en tegen de VS, dan heb je gelijk.
Delftenaar

Bericht door Delftenaar »

Mensen met een grote mond trekken altijd de boel los. Op welke manier dan ook.

Vraag is of alles hout snijdt of niet. Zoals ze in Rotterdam zeggen: geen woorden maar daden.
Laten we over vier jaar maar eens gaan evalueren wat de resultaten zijn geweest.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Commenting on his own plan to “overtake” and “own” Gaza, US President Donald Trump said that “everybody loves” it.

Fijn om te horen dat zijn plan zo enthousiast onthaalt wordt.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
ZWP

Bericht door ZWP »

Delftenaar schreef: 06 feb 2025, 00:52 Mensen met een grote mond trekken altijd de boel los. Op welke manier dan ook.

Vraag is of alles hout snijdt of niet. Zoals ze in Rotterdam zeggen: geen woorden maar daden.
Laten we over vier jaar maar eens gaan evalueren wat de resultaten zijn geweest.
Op zich eens, als we dan maar zeker wisten dat de democratie dan nog zo functioneert als de afgelopen tijden. Of worden de veelgeroemde 'checks en balances' zorgvuldig én opzichtig afgebroken?
J.C. Philpot schreef: 06 feb 2025, 08:03 Commenting on his own plan to “overtake” and “own” Gaza, US President Donald Trump said that “everybody loves” it.

Fijn om te horen dat zijn plan zo enthousiast onthaalt wordt.
Zelfs Netanyahu keek verbaasd toen Trump zijn briljante plan ontvouwde...
Profesto

Bericht door Profesto »

DDD schreef: 05 feb 2025, 22:01
Profesto schreef: 05 feb 2025, 20:13 Het meest recente voorbeeld van de ongekende gewetenloosheid van Trump dat ik gelezen heb, is dat hij steun aan Oekraïne wil voortzetten onder voorwaarde dat Amerika toegang krijgt tot zeldzame aardmetalen in de Oekraïne bodem.
Ik vind dat juist heel sterk. Wat is daar gewetenloos aan?

Alleen al omdat Poetin dan weet dat hij het hele stuk weer moet inleveren, want in de bevochten regio's zitten de meeste aardmetalen.
Zo kun je er ook tegenaan kijken, maar de gewetenloosheid zit 'm er voor mij in dat je een inval in een land en dus andermans ellende gebruikt om jezelf te verrijken.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Profesto schreef: 06 feb 2025, 08:27 Zo kun je er ook tegenaan kijken, maar de gewetenloosheid zit 'm er voor mij in dat je een inval in een land en dus andermans ellende gebruikt om jezelf te verrijken.
Wat is er gewetenloos aan? De VS stellen daarmee hun voorraad strategische aardmetalen (deels) veilig. Waarom zouden ze pro deo wapens beschikbaar moeten stellen?
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Delftenaar schreef: 06 feb 2025, 00:52Laten we over vier jaar maar eens gaan evalueren wat de resultaten zijn geweest.
Dat lijkt me een goede houding voor ons allen. Hij is nu nog slechts een paar weken aan de macht.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
ZWP

Bericht door ZWP »

Ambtenaar schreef: 06 feb 2025, 08:28
Profesto schreef: 06 feb 2025, 08:27 Zo kun je er ook tegenaan kijken, maar de gewetenloosheid zit 'm er voor mij in dat je een inval in een land en dus andermans ellende gebruikt om jezelf te verrijken.
Wat is er gewetenloos aan? De VS stellen daarmee hun voorraad strategische aardmetalen (deels) veilig. Waarom zouden ze pro deo wapens beschikbaar moeten stellen?
Als het keurig in een deal/afspraak geregeld wordt is het al weer anders dan dat het opgelegd wordt. Het probleem is wel een beetje dat Oekraïne niet veel te onderhandelen heeft met de VS, die wapen zijn zo ongeveer noodzakelijk voor hun voortbestaan. Dan komt deze deal wel in een ander daglicht te staan.
Profesto

Bericht door Profesto »

Precies, het is natuurlijk niet zo dat die wapens voor het plezier van de Oekraïners nodig zijn.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Noblesse oblige.

Ik kan het uitruilen van een land (wat op dit moment niks meer te kiezen heeft) met delfstoffen, het opeens stopzetten van medische hulpprogramma’s, het in grote getale ontslaan van onwelgevallige ambtenaren, het dreigen van economische of invasieve maatregelen om een land onder bestuur te krijgen volstrekt niet plaatsen binnen de primaire christelijke waarden (door Jezus ons zelf aangereikt en uitgewerkt in de brieven, maar ook in de profetieën).

De acties van Trump (en Musk) passen in een volstrekt liberaal denken van eigen vrijheid en individualisme. Waarbij het Amerika First een direct gevolg is van een diep verankerd ikke-ikke.

Mag staand beleid niet tegen het licht gehouden worden? Natuurlijk wel. Maar als christenen doen we dat naar ik hoop met oog voor aan de ene kant de verantwoordelijkheid van het individu en aan de andere kant de opdracht van naastenliefde. Ik mis dat evenwicht in de Amerikaanse hervormingen (en overigens ook in het Nederlandse beleid).

Daarom snap ik het enthousiasme onder Christenen over de Amerikaanse hervormingen (maar ook over het Nederlandse beleid) helemaal niet.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Profesto

Bericht door Profesto »

Goed verwoord, helemaal mee eens.

Hoe Wilders juichend reageert op de plannen van Trump met de Gazastrook ("Gaza-problem solved") doet mij sterk denken aan een ander probleem, ruim 80 jaar geleden dat volgens een totalitaire regering opgelost moest worden.
Amstelodamense

Bericht door Amstelodamense »

Wijze post Maanenschijn. Dit legt pijnlijk de hypocrisie bloot binnen de gereformeerde gezindte. Erg strikt in de leer als het gaat om bepaalde regeltjes, erg ruimdenkend als het gaat om hoe om te gaan met naastenliefde, vrede, barmhartigheid, zelfverloochening etc. We zijn ver van huis.....

Ik sta perplex dat Trump z'n plannen en uitspraken zo fanatiek verdedigd worden.
Plaats reactie