Presidentsverkiezingen USA 2024

TSD

Re: Presidentsverkiezingen USA 2024

Bericht door TSD »

DDD schreef: 05 feb 2025, 14:37
Wim Anker schreef: 05 feb 2025, 14:13
Amstelodamense schreef: 05 feb 2025, 13:43
Wim Anker schreef: 05 feb 2025, 13:33 De Palastijnen zelf zeggen dat ze "vluchtelingen" zijn. Van etnische zuivering kan dus al geen sprake zijn, hoogstens van het verplaatsen van een aantal vluchtelingenkampen.
En verder is het natuurlijk een uitstekend idee.
Kun je even uitleggen waarom het een uitstekend idee is?
De historie heeft geleerd dat naast elkaar leven van de Israeli en de (zichzelf noemende) Palestijnen niet gaat. Dit vooral door de zienswijze van de Palestijnen. Voor Israel (en voor elk burger) geld dat het onacceptabel is als buren enkel uit zijn op jouw dood. De oplossing is dan natuurlijk om de groepen uit elkaar te halen en Gaza op te bouwen. Gaza had het Dubai van het MO + het vroegere Honkong + Singapore kunnen zijn gelet op het geld wat er in is gepompt.

Het heeft Gaza echter behaagd enkel in dood en verderf te investeren. En dat moet, en gaat, stoppen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet eens écht idioot vind om over draconische oplossingen na te denken. Want er moet nu eenmaal iets gebeuren, en op de een of andere manier slagen de bewoners van de Hamas-gecontroleerde gebieden er in om in korte tijd enorm veel kinderen te krijgen en daarmee hun land overvol te krijgen. Ik denk dat opname in gewone islamitische landen helemaal niet zo'n gekke oplossing is, zeker niet nu er zoveel arbeiders uit India in Arabie werken. Dat is ook niet goed voor de culturen. Palestijnen zouden prima kunnen komen werken, want in Gaza is ook weinig te doen, voor zover ik weet.
Je drukt je in je 1e zin voorzichtig uit. Ik denk dat draconische oplossingen op dit moment het enige haalbare zijn om verbetering te bewerkstellingen.

Een twee statenoplossing is in elk geval een mythe waarvan ook de meeste (verstandige) voorstanders wel weten dat die niet gaat werken. En dan ook nog eens met een gedeelde hoofdstad, het is gewoon lachwekkend als het niet zo ernstig was.
Amstelodamense

Bericht door Amstelodamense »

TSD schreef: 05 feb 2025, 14:37
MGG schreef: 05 feb 2025, 14:34
Amstelodamense schreef: 05 feb 2025, 14:28
MGG schreef: 05 feb 2025, 14:09

Zou jij Harris gestemd hebben?
Jazeker. En ik krijg dan altijd iedereen over me heen dat ik woke zou steunen en niet kritisch genoeg zou zijn op haar abortus standpunt (etc. etc.). Dat is absoluut bezijden de waarheid. Echter, met Trump aan het roer maak ik me grote zorgen. Leiders die niet kunnen verbinden, zijn de facto ongeschikt.
In mijn ogen was het kiezen uit twee slechte keuzes. In mijn ogen is Trump de minst slechte keus, maar ik kan de argumenten waarom Harris minder slecht zou zijn volgen. Het lukte Harris en eerder Biden ook niet om de bevolking te verbinden. In deze tijd is het sowieso heel lastig om te verbinden.
Harris heeft o.a. schamper gedaan over Jezus op een campagnebijeenkomst. En dat in een land waarin de overgrote meerderheid christelijk is.

Harris was totaal geen verbindende figuur en vergelijking met Nelson Mandela is vooral lachwekkend.

(Trump is evenmin verbindend, maar het gaat mij om dat het zoeken van verbinding in deze verkiezingsstrijd echt geen onderscheidend punt was, integendeel)
Ik vergelijk Harris niet met Mandela, je moet wel goed lezen. Wat ik bedoel te zeggen: we hebben leiders nodig zoals een Nelson Mandela. Mensen die verbinden, we kunnen mensen die haat zaaien missen als kiespijn.
DDD

Bericht door DDD »

TSD schreef: 05 feb 2025, 14:53
DDD schreef: 05 feb 2025, 14:37
Wim Anker schreef: 05 feb 2025, 14:13
Amstelodamense schreef: 05 feb 2025, 13:43

Kun je even uitleggen waarom het een uitstekend idee is?
De historie heeft geleerd dat naast elkaar leven van de Israeli en de (zichzelf noemende) Palestijnen niet gaat. Dit vooral door de zienswijze van de Palestijnen. Voor Israel (en voor elk burger) geld dat het onacceptabel is als buren enkel uit zijn op jouw dood. De oplossing is dan natuurlijk om de groepen uit elkaar te halen en Gaza op te bouwen. Gaza had het Dubai van het MO + het vroegere Honkong + Singapore kunnen zijn gelet op het geld wat er in is gepompt.

Het heeft Gaza echter behaagd enkel in dood en verderf te investeren. En dat moet, en gaat, stoppen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet eens écht idioot vind om over draconische oplossingen na te denken. Want er moet nu eenmaal iets gebeuren, en op de een of andere manier slagen de bewoners van de Hamas-gecontroleerde gebieden er in om in korte tijd enorm veel kinderen te krijgen en daarmee hun land overvol te krijgen. Ik denk dat opname in gewone islamitische landen helemaal niet zo'n gekke oplossing is, zeker niet nu er zoveel arbeiders uit India in Arabie werken. Dat is ook niet goed voor de culturen. Palestijnen zouden prima kunnen komen werken, want in Gaza is ook weinig te doen, voor zover ik weet.
Je drukt je in je 1e zin voorzichtig uit. Ik denk dat draconische oplossingen op dit moment het enige haalbare zijn om verbetering te bewerkstellingen.

Een twee statenoplossing is in elk geval een mythe waarvan ook de meeste (verstandige) voorstanders wel weten dat die niet gaat werken. En dan ook nog eens met een gedeelde hoofdstad, het is gewoon lachwekkend als het niet zo ernstig was.

De commentator van het RD -toch ook niet de eerste de beste- vindt het wel te gek.
Lilian1975

Bericht door Lilian1975 »

J.C. Philpot schreef: 05 feb 2025, 07:44
Bertiel schreef: 05 feb 2025, 07:42 zeker, en nu eens zien wie er in de omgeving zo barmhartig is voor de palestijnse bevolking om ze op te nemen...
Al decennia zijn palestijnse "vluchtelingen" tweederangsburgers in de omringende landen. En laat de Arabische wereld hun broeders in de steek.

Dus nee, dat opnemen gaat inderdaad niet gebeuren.
Vaak wordt gezegd: Israël kent alleen vijanden. Ook onder ons. En ja ze worden omringd door vijanden. En een deel van de Gazanen is uit op dood en verderf. Maar ze (Israël)worden niet door de hele wereld gehaat. Maar dit deel, Gazanen heeft werkelijk geen vrienden... . Nergens. Ze worden en werden nergens opgevangen, maar geweerd en gehaat. Door islamitische landen, door Israël. Die net zo goed ( de regering dan) uit is op dood en verderf. Kijk hoe er is gehandeld. In die zin is het niet verbazend dat het verzet zo fel is. Wat "moet" je anders? Oplossing? Ik weet het oprecht niet.
Trump denkt zo de geschiedenis even recht te zetten. Maar waar laat je Gazanen die nergens welkom zijn? En ja waar inderdaad terrorisme bloeit. Haat en gehaat worden is daar een uitstekende voedingsbodem voor. Als christenen kunnen we alleen zeggen: bekering van Gazaan en Jood is nodig. Dat is de oplossing?
Profesto

Bericht door Profesto »

Lilian1975 schreef: 05 feb 2025, 16:39
J.C. Philpot schreef: 05 feb 2025, 07:44
Bertiel schreef: 05 feb 2025, 07:42 zeker, en nu eens zien wie er in de omgeving zo barmhartig is voor de palestijnse bevolking om ze op te nemen...
Al decennia zijn palestijnse "vluchtelingen" tweederangsburgers in de omringende landen. En laat de Arabische wereld hun broeders in de steek.

Dus nee, dat opnemen gaat inderdaad niet gebeuren.
Vaak wordt gezegd: Israël kent alleen vijanden. Ook onder ons. En ja ze worden omringd door vijanden. En een deel van de Gazanen is uit op dood en verderf. Maar ze (Israël)worden niet door de hele wereld gehaat. Maar dit deel, Gazanen heeft werkelijk geen vrienden... . Nergens. Ze worden en werden nergens opgevangen, maar geweerd en gehaat. Door islamitische landen, door Israël. Die net zo goed ( de regering dan) uit is op dood en verderf. Kijk hoe er is gehandeld. In die zin is het niet verbazend dat het verzet zo fel is. Wat "moet" je anders? Oplossing? Ik weet het oprecht niet.
Trump denkt zo de geschiedenis even recht te zetten. Maar waar laat je Gazanen die nergens welkom zijn? En ja waar inderdaad terrorisme bloeit. Haat en gehaat worden is daar een uitstekende voedingsbodem voor. Als christenen kunnen we alleen zeggen: bekering van Gazaan en Jood is nodig. Dat is de oplossing?
Ik kan je volgen tot aan je laatste twee zinnen. Ook christenen maken er helaas een potje van.

De enige weg naar vrede is nog steeds de tweestatenpplossing, hoewel de weg daarnaar langer lijkt te zijn dan ooit.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Ik heb toch liever Trump dan de terrorisme vergoelijkers hier.

Het is gewoon onjuist dat de Palestijnen door Israël worden aangezet tot haat. Het is niet waar.

De Palestijen willen Israël dood. Punt.
En daarom moeten ze daar weg.

Ik wordt steeds enthousiaster over Trump.
MGG

Bericht door MGG »

Wim Anker schreef: 05 feb 2025, 18:20 Ik heb toch liever Trump dan de terrorisme vergoelijkers hier.

Het is gewoon onjuist dat de Palestijnen door Israël worden aangezet tot haat. Het is niet waar.

Ik denk dat jij de humor van NOS podcast dit is de dag aflevering 1793 wel kan inzien.
Lilian1975

Bericht door Lilian1975 »

Wim Anker schreef: 05 feb 2025, 18:20 Ik heb toch liever Trump dan de terrorisme vergoelijkers hier.

Er is een verschil tussen vergoelijken en aanwijzen wat het kan doen groeien. Lees eens zoon van Hamas bijvoorbeeld.
En Israël wil ook van de Gazanen af. En daatom moeten ze daar weg. De andere moslimlanden willen ze ook niet hebben. Punt. Welke optie blijft dan over? Trump praat over mensenlevens alsof het wegwerpartikelen zijn. (Of ze nu gazaan, vluchteling of derde wereld inwoners zijn, ziek. )
Dat is iets wat we als christenen nooit enthousiast over zouden moeten kunnen zijn. (M.i)
Profesto

Bericht door Profesto »

Het meest recente voorbeeld van de ongekende gewetenloosheid van Trump dat ik gelezen heb, is dat hij steun aan Oekraïne wil voortzetten onder voorwaarde dat Amerika toegang krijgt tot zeldzame aardmetalen in de Oekraïne bodem.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Lilian1975 schreef: 05 feb 2025, 19:22

Er is een verschil tussen vergoelijken en aanwijzen wat het kan doen groeien. Lees eens zoon van Hamas bijvoorbeeld.
En Israël wil ook van de Gazanen af. En daatom moeten ze daar weg. De andere moslimlanden willen ze ook niet hebben. Punt. Welke optie blijft dan over? Trump praat over mensenlevens alsof het wegwerpartikelen zijn. (Of ze nu gazaan, vluchteling of derde wereld inwoners zijn, ziek. )
Dat is iets wat we als christenen nooit enthousiast over zouden moeten kunnen zijn. (M.i)
Israël wil terecht van de Gazanen af. Zou jij buren accepteren die, als ze de kans krijgen, jouw vermoorden?

Nog even en Haman had volgens jouw echt wel reden de joden uit te roeien. Hadden de joden dan maar niet moeten laten groeien immers?

En het verwijt naar Trump over mensenlevens is ridicuul.
gallio

Bericht door gallio »

Wim Anker schreef: 05 feb 2025, 20:58 Israël wil terecht van de Gazanen af. Zou jij buren accepteren die, als ze de kans krijgen, jouw vermoorden?

Nog even en Haman had volgens jouw echt wel reden de joden uit te roeien. Hadden de joden dan maar niet moeten laten groeien immers?

In dit geval wonen de buren al duizenden jaren naast wat nu Israel is. Die kun je dus niet zomaar even opruimen wat DT dus wil. En inderdaad, een geforceerde 'opruiming' kost meestal veel mensenlevens. Meestal loopt het in de miljoenen doden.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Profesto schreef: 05 feb 2025, 20:13 Het meest recente voorbeeld van de ongekende gewetenloosheid van Trump dat ik gelezen heb, is dat hij steun aan Oekraïne wil voortzetten onder voorwaarde dat Amerika toegang krijgt tot zeldzame aardmetalen in de Oekraïne bodem.
Ongekende gewetenloosheid inderdaad. Een dergelijk.toegeschroeit geweten ben ik alleen nog maar tegengekomen in de supermarkt. Daar kreeg ik mijn eerste levensbehoeften slechts mee toen ik geld inleverde. Een vorm van misbruik maken van mijn honger. Schandalig. En het ergste is nog dat we zo Trump leren dat dergelijk gedrag normaal is!
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

gallio schreef: 05 feb 2025, 21:24
Wim Anker schreef: 05 feb 2025, 20:58 Israël wil terecht van de Gazanen af. Zou jij buren accepteren die, als ze de kans krijgen, jouw vermoorden?

In dit geval wonen de buren al duizenden jaren naast wat nu Israel is. Die kun je dus niet zomaar even opruimen wat DT dus wil. En inderdaad, een geforceerde 'opruiming' kost meestal veel mensenlevens. Meestal loopt het in de miljoenen doden.
Als de grenzen naar Egypte en Jordanië open worden gezet is 80% volgende week weg denkt ik.
En dat "kost mensenlevens" slaat verder nergens op. Vraag het eerst maar eens: " Wie weg wil, mag".
gallio

Bericht door gallio »

Wim Anker schreef: 05 feb 2025, 21:28
gallio schreef: 05 feb 2025, 21:24

Als de grenzen naar Egypte en Jordanië open worden gezet is 80% volgende week weg denkt ik.
En dat "kost mensenlevens" slaat verder nergens op. Vraag het eerst maar eens: " Wie weg wil, mag".
Natuurlijk, zo werkte het voor India en Pakistan ook in 1947; wie weg wilde mocht vertrekken. Kostte maar 2,000,000 mensenlevens.

De bewoonbare gedeelten van Egypte en Jordanië zitten trouwens al bomvol. Maar dan stop je de Palestijnen daar gewoon in kampen. Geen werk, geen voorzieningen en binnen de kortste tijd heb je daar burgeroorlog.

Echt Wim, niet al die heldere ideeën van DT zijn zo fantastisch als dat jij denkt.
DDD

Bericht door DDD »

Profesto schreef: 05 feb 2025, 20:13 Het meest recente voorbeeld van de ongekende gewetenloosheid van Trump dat ik gelezen heb, is dat hij steun aan Oekraïne wil voortzetten onder voorwaarde dat Amerika toegang krijgt tot zeldzame aardmetalen in de Oekraïne bodem.
Ik vind dat juist heel sterk. Wat is daar gewetenloos aan?

Alleen al omdat Poetin dan weet dat hij het hele stuk weer moet inleveren, want in de bevochten regio's zitten de meeste aardmetalen.
Plaats reactie