Je drukt je in je 1e zin voorzichtig uit. Ik denk dat draconische oplossingen op dit moment het enige haalbare zijn om verbetering te bewerkstellingen.DDD schreef: ↑05 feb 2025, 14:37Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet eens écht idioot vind om over draconische oplossingen na te denken. Want er moet nu eenmaal iets gebeuren, en op de een of andere manier slagen de bewoners van de Hamas-gecontroleerde gebieden er in om in korte tijd enorm veel kinderen te krijgen en daarmee hun land overvol te krijgen. Ik denk dat opname in gewone islamitische landen helemaal niet zo'n gekke oplossing is, zeker niet nu er zoveel arbeiders uit India in Arabie werken. Dat is ook niet goed voor de culturen. Palestijnen zouden prima kunnen komen werken, want in Gaza is ook weinig te doen, voor zover ik weet.Wim Anker schreef: ↑05 feb 2025, 14:13De historie heeft geleerd dat naast elkaar leven van de Israeli en de (zichzelf noemende) Palestijnen niet gaat. Dit vooral door de zienswijze van de Palestijnen. Voor Israel (en voor elk burger) geld dat het onacceptabel is als buren enkel uit zijn op jouw dood. De oplossing is dan natuurlijk om de groepen uit elkaar te halen en Gaza op te bouwen. Gaza had het Dubai van het MO + het vroegere Honkong + Singapore kunnen zijn gelet op het geld wat er in is gepompt.Amstelodamense schreef: ↑05 feb 2025, 13:43Kun je even uitleggen waarom het een uitstekend idee is?
Het heeft Gaza echter behaagd enkel in dood en verderf te investeren. En dat moet, en gaat, stoppen.
Een twee statenoplossing is in elk geval een mythe waarvan ook de meeste (verstandige) voorstanders wel weten dat die niet gaat werken. En dan ook nog eens met een gedeelde hoofdstad, het is gewoon lachwekkend als het niet zo ernstig was.