Maar binnen onze weelde, of die nu groot, groter of grootst is, zijn wij toch wel verantwoordelijk voor welke keuzes we met ons geld maken? Daar gaat dit gesprek over. Natuurlijk hebben we het hier goed, of dat nu in meerdere of mindere mate is. Élke auto is luxe. Maar als je de mogelijkheid hebt om keuzes te maken, dan zeggen die keuzes toch vaak wel iets. Net als met hoeden bij dames. Er zullen er zijn die de mogelijkheid hebben om alleen een petje te kunnen dragen. Er zullen er zijn die slagschepen kunnen betalen en toch iets kleins en eenvoudigs dragen. Er zullen er zijn die het kunnen betalen en er inderdaad voor kiezen om jaarlijks een nieuw bloemencorso op de slapen te drukken.huisman schreef: ↑20 dec 2024, 00:31Job schreef: ↑20 dec 2024, 00:12Alles relatief bezien natuurlijk. Met een ouwe roestige rammelbak mógen we hier de straat niet eens op, dus dat hoeven we ook van niemand te verwachten.
Wat @Zeeuw zegt is kernachtig: waar zetten wij ons hart op? Dan zou het kunnen zijn dat ik meer mijn hart zet op een oude, doorgeroeste tweewieler dan een medegemeentelid het zet op zijn glanzende SUV. Per slot van rekening ben ik dan degene die zondigt. Tegelijk geldt: de verzoeking hoeven we niet op te zoeken en ook: uw bescheidenheid zij alle mensen bekend.
Het gaat mij om het dedain waarmee schatrijke forummers een oordeel hebben over schatrijke predikanten. Ik ben namelijk schatrijk net als jullie. Geen zorgen over eten, drinken, verwarmde woning enz. Als iemand op dit forum deze zaken mist dan ( en dan pas) heeft zo’n iemand recht van spreken.
Hoe maakt iemand zulke keuzes? Daar gaat het over. Onze buitenkant en de keuzes die we daarin maken en hoe we ons bewust presenteren zeggen nu eenmaal iets.