Lilian1975 schreef: ↑19 nov 2024, 11:14Mooi! Zoiets zocht ik. Voor in het raamkozijn! Normaal staat daar een scherm met geloof hoop en liefde..... maar zocht voor deze maanden zoiets. Zelf gemaakt?
Denk dat het deze zijn.
https://amzn.eu/d/6M09lMH
Lilian1975 schreef: ↑19 nov 2024, 11:14Mooi! Zoiets zocht ik. Voor in het raamkozijn! Normaal staat daar een scherm met geloof hoop en liefde..... maar zocht voor deze maanden zoiets. Zelf gemaakt?
Jullie kinderen zijn hier waarschijnlijk heel blij mee.Herman schreef: ↑19 nov 2024, 10:07We hebben nooit een kerstboom gehad, maar zijn vanochtend getrakteerd op een kerstboom door onze Libanese schoonmaakster. We hebben een acuut probleem met onze principes.Bourdon16 schreef: ↑11 okt 2024, 20:43 Toen ik nog thuis woonde wilde wij als kinderen graag een kerstboom. Vader wilde het niet en het gebeurde niet. Later kwam er toch een kleintje in de speelkamer en jaren daarna hadden we het voor elkaar hoor: een kerstboom in de woonkamer.
Hij ging dan wel uit als pa in de woonkamer zat en op zondag ging het ding ook niet aan.
Tot 1e kerstdag een keer op zondag viel..![]()
Ik hoor hier net dat als je ‘m benoem tot wintersfeerboom, het probleem met je principes acuut is opgelost..Herman schreef: ↑19 nov 2024, 10:07We hebben nooit een kerstboom gehad, maar zijn vanochtend getrakteerd op een kerstboom door onze Libanese schoonmaakster. We hebben een acuut probleem met onze principes.Bourdon16 schreef: ↑11 okt 2024, 20:43 Toen ik nog thuis woonde wilde wij als kinderen graag een kerstboom. Vader wilde het niet en het gebeurde niet. Later kwam er toch een kleintje in de speelkamer en jaren daarna hadden we het voor elkaar hoor: een kerstboom in de woonkamer.
Hij ging dan wel uit als pa in de woonkamer zat en op zondag ging het ding ook niet aan.
Tot 1e kerstdag een keer op zondag viel..![]()
Ha ha ik snap je. Maar ik merk dat er ook steeds meer mensen een sparreboom al of niet echt al optuigen in november. En aangezien de meeste mensen de kerst niet meer als christelijk feest zien... het kennelijk niet koppelen aan het heilsfeit?Maanenschijn schreef: ↑26 nov 2024, 10:54 Wat een gekunstel allemaal, een kerstboom is gewoon een kerstboom toch?
Daar kun je voor of tegen zijn. Of geen mening hebben, danwel bijstellen. Maar allerlei gekronkel om het te laten passen bij een principe ben ik niet zo van..
Nee.. Calvijn behandelde het heilsfeit als het aan de beurt was.Scheepsbel schreef: ↑26 nov 2024, 11:51 Zegt Gods Woord überhaupt iets over kerstfeest? In onze traditie is het instaat uit heidense feesten die weer aardig aan macht winnen.