Waar lees je dat?TSD schreef: ↑15 nov 2024, 17:33 Ik lees nu dat het gaat om een uitspraak van een VVD-minister, de exacte uitspraak is nog niet helemaal duidelijk, dus we moeten afwachten (vooralsnog zie ik het racisme er nog niet vanaf spatten).
Maar dat het een VVD'er is maakt het extra interessant en ook wel hoopvol. Dat betekent namelijk dat 3 partijen elkaar gaan vasthouden en dat is goed nieuws, dan straalt de chaos mogelijk vooral af op NSC en niet op de andere partijen die dan als stabiele partijen gezien gaan worden. Maar goed, ook dat is allemaal speculatie van mijn kant natuurlijk.![]()
Voor de politieke verhoudingen na eventuele volgende verkiezingen is dit wel hoopvol nieuws, vind ik. In deze politieke context zal de PvdA-GL voorlopig niet willen regeren met de VVD en is er voor een middencoalitie geen meerderheid. Dus hoe dan ook zal er opnieuw een conservatief rechtse regering komen bij eventuele volgende verkiezingen. En dat stemt me te midden van deze regeringscrisis wel hoopvol.