Dat lukte mij op school nooit.

Dat lukte mij op school nooit.
Iets met deductie en premissen toch?
De middagpreek beluisterd. Bijzonder mooie preek.huisman schreef: ↑28 okt 2024, 00:18 Vandaag vanwege vakantie met kleinkinderen gekerkt in de GG van Oostkapelle.
Morgendienst: ds. S.W. Janse
Tekst: Ruth 2 : 1 - 10
Ruth ontmoet Boaz .
1. De akker van Boaz.
2. De woorden van Boaz.
3. De verwondering over Boaz.
Evenwichtige preek die naar m.i. de volle raad Gods verkondigde.
Avonddienst: ds. G.J. Baan
Tekst: Jesaja 55 : 4
Grootste geschenk gegeven.
1. Van God
2. Voor goddelozen
3. Tot gehoorzaamheid
Preek met veel goede elementen. Voor mij theologisch soms verwarrend.
Als leden uit een GG op de Veluwe hier kerken krijgen ze wel een cultuurschok. Zelfs ik als CGK’er had het.
Toch een goede zondag gehad.
Dat in lijn met de puriteinen en reformatoren vind ik wat ingewikkeld. Alsof tussen deze mannen geen (soms grote) verschillen waren. Ik ben met je eens dat het aanbod van genade in deze preek in lijn is met de meerderheid van de puriteinen. Maar mannen als Boston, Watson en Edwards spraken wel met twee woorden. De doodstaat van de mens en het onmisbare en onwederstandelijke werk van Gods Geest komt bij hun nadrukkelijk aan bod. Vond jij dat dit ook in deze preek een plaats had?HHR schreef: ↑29 okt 2024, 11:35De middagpreek beluisterd. Bijzonder mooie preek.huisman schreef: ↑28 okt 2024, 00:18 Vandaag vanwege vakantie met kleinkinderen gekerkt in de GG van Oostkapelle.
Ruth ontmoet Boaz .
1. De akker van Boaz.
2. De woorden van Boaz.
1. Van God
2. Voor goddelozen
3. Tot gehoorzaamheid
Als leden uit een GG op de Veluwe hier kerken krijgen ze wel een cultuurschok. Zelfs ik als CGK’er had het.
En mi precies wat Bijbelse Evangelieverkondiging inhoudt. In lijn met Reformatoren en puriteinen.
Maanenschijn schreef: ↑29 okt 2024, 12:37 Waar je vooral voor moet waken is een preek recenseren (dan is er altijd wel iets) en daarop dan de predikant afrekenen/afschrijven. Dat gevaar is nu aanwezig. En vooral iets wat @Huisman niet wenst.
1. Dat klopt je kunt daar niet heel generaliserend over spreken. Maar wat betreft het aanbod van genade is het de lijn die je bij hen voornamelijk wel tegenkomt en in helaas in afgescheiden kringen ter rechterzijde nogal eens onderbelicht blijft.huisman schreef: ↑29 okt 2024, 11:56Dat in lijn met de puriteinen en reformatoren vind ik wat ingewikkeld. Alsof tussen deze mannen geen (soms grote) verschillen waren. Ik ben met je eens dat het aanbod van genade in deze preek in lijn is met de meerderheid van de puriteinen. Maar mannen als Boston, Watson en Edwards spraken wel met twee woorden. De doodstaat van de mens en het onmisbare en onwederstandelijke werk van Gods Geest komt bij hun nadrukkelijk aan bod. Vond jij dat dit ook in deze preek een plaats had?HHR schreef: ↑29 okt 2024, 11:35De middagpreek beluisterd. Bijzonder mooie preek.huisman schreef: ↑28 okt 2024, 00:18 Vandaag vanwege vakantie met kleinkinderen gekerkt in de GG van Oostkapelle.
Ruth ontmoet Boaz .
1. De akker van Boaz.
2. De woorden van Boaz.
1. Van God
2. Voor goddelozen
3. Tot gehoorzaamheid
En mi precies wat Bijbelse Evangelieverkondiging inhoudt. In lijn met Reformatoren en puriteinen.
Dank voor je recensies van de diensten van afgelopen zondag. Ik denk dat ik wel begrijp wat je schrijft en zover ik dat kan bezien ben ik het er ook mee eens. Mooie dat je besluit dat het een goede zondag was. Ik hoop vanavond naar GG in Oosterland te gaan. Ben paar dagen in Zuid-Holland.huisman schreef: ↑29 okt 2024, 13:18Maanenschijn schreef: ↑29 okt 2024, 12:37 Waar je vooral voor moet waken is een preek recenseren (dan is er altijd wel iets) en daarop dan de predikant afrekenen/afschrijven. Dat gevaar is nu aanwezig. En vooral iets wat @Huisman niet wenst.
Je hebt gelijk. Ik zal dan ook niet meer te reageren op ‘recensies’. Nogmaals het was een goede zondag en daar had ik het bij moeten laten. Mijn fout. Excuses daarvoor.
Je laatste zin is tegenstrijdig met je eennalaatste zin.pierre27 schreef: ↑29 okt 2024, 15:30Dank voor je recensies van de diensten van afgelopen zondag. Ik denk dat ik wel begrijp wat je schrijft en zover ik dat kan bezien ben ik het er ook mee eens. Mooie dat je besluit dat het een goede zondag was. Ik hoop vanavond naar GG in Oosterland te gaan. Ben paar dagen in Zuid-Holland.huisman schreef: ↑29 okt 2024, 13:18Maanenschijn schreef: ↑29 okt 2024, 12:37 Waar je vooral voor moet waken is een preek recenseren (dan is er altijd wel iets) en daarop dan de predikant afrekenen/afschrijven. Dat gevaar is nu aanwezig. En vooral iets wat @Huisman niet wenst.
Je hebt gelijk. Ik zal dan ook niet meer te reageren op ‘recensies’. Nogmaals het was een goede zondag en daar had ik het bij moeten laten. Mijn fout. Excuses daarvoor.