Ik zou om te beginnen op z'n minst dan wel de plaatsnaam aan een taalherziening onderwerpen.

Zij de man van classis DirkslandGerefGemeente-lid schreef: ↑28 okt 2024, 13:16Ik zou om te beginnen op z'n minst dan wel de plaatsnaam aan een taalherziening onderwerpen.![]()
Mannetje schreef: ↑28 okt 2024, 15:11Zij de man van classis DirkslandGerefGemeente-lid schreef: ↑28 okt 2024, 13:16Ik zou om te beginnen op z'n minst dan wel de plaatsnaam aan een taalherziening onderwerpen.![]()
![]()
Oostkapelle (Zeeuws: Oôskappel)GerefGemeente-lid schreef: ↑28 okt 2024, 13:16Ik zou om te beginnen op z'n minst dan wel de plaatsnaam aan een taalherziening onderwerpen.![]()
....Niet het minst... bedoel je.Maanenschijn schreef: ↑28 okt 2024, 13:10 Ik had gisteren ook een goede zondag. Niet in het minst na de mededeling dat onze predikant bedankt heeft voor het uitgebrachte beroep.
Altijd dubbel, er zijn ook gemeenten teleurgesteld.
Gisteravond kon ik in het begin wat lastig meekomen in de preek. Bleef een beetje horizontaal, maar gelukkig was daar ook de diepte van schuld en verlossing, waarbij de tekening van een lijdende Christus, die zijn kinderen draagt, indruk maakte.
Excuus…. Mijn taalvaardigheid is in al die forumjaren er al goed op vooruit gegaan. Vandaag weer ietsje meer, bedankt.Posthoorn schreef:....Niet het minst... bedoel je.Maanenschijn schreef: ↑28 okt 2024, 13:10 Ik had gisteren ook een goede zondag. Niet in het minst na de mededeling dat onze predikant bedankt heeft voor het uitgebrachte beroep.
Gisteravond kon ik in het begin wat lastig meekomen in de preek. Bleef een beetje horizontaal, maar gelukkig was daar ook de diepte van schuld en verlossing, waarbij de tekening van een lijdende Christus, die zijn kinderen draagt, indruk maakte.
Maanenschijn schreef: ↑28 okt 2024, 17:41Excuus…. Mijn taalvaardigheid is in al die forumjaren er al goed op vooruit gegaan. Vandaag weer ietsje meer, bedankt.Posthoorn schreef:....Niet het minst... bedoel je.Maanenschijn schreef: ↑28 okt 2024, 13:10 Ik had gisteren ook een goede zondag. Niet in het minst na de mededeling dat onze predikant bedankt heeft voor het uitgebrachte beroep.
Gisteravond kon ik in het begin wat lastig meekomen in de preek. Bleef een beetje horizontaal, maar gelukkig was daar ook de diepte van schuld en verlossing, waarbij de tekening van een lijdende Christus, die zijn kinderen draagt, indruk maakte.![]()
Bijzonder dat op deze algemene website als voorbeeld de plaatsnaam Yerseke gebruikt wordt.huisman schreef: ↑28 okt 2024, 18:41Maanenschijn schreef: ↑28 okt 2024, 17:41Excuus…. Mijn taalvaardigheid is in al die forumjaren er al goed op vooruit gegaan. Vandaag weer ietsje meer, bedankt.Posthoorn schreef:....Niet het minst... bedoel je.Maanenschijn schreef: ↑28 okt 2024, 13:10 Ik had gisteren ook een goede zondag. Niet in het minst na de mededeling dat onze predikant bedankt heeft voor het uitgebrachte beroep.
Gisteravond kon ik in het begin wat lastig meekomen in de preek. Bleef een beetje horizontaal, maar gelukkig was daar ook de diepte van schuld en verlossing, waarbij de tekening van een lijdende Christus, die zijn kinderen draagt, indruk maakte.![]()
Mag beide gebruikt worden. @Posthoorn is een beetje ‘old-school’.![]()
https://taaladvies.net/niet-in-het-mins ... het-minst/
De taal is niet statisch @DDD. Met jouw standpunt krijg je binnenkort nog een bestuursfunctie bij het GBS aangeboden.
Precies.