Ja.
Afscheid en intrede [2]
Re: Afscheid en intrede [2]
Eenvoudige, gunnende, liefdevolle afscheidsdienst in Gg Middelharnis vanavond. Het geeft ook weemoed, niets blijft van hier.
-
-
- Verbannen
De ds wordt volgend jaar dv 73 jaar dus is te verwachten zoiets
Of er door betrokkene over gesproken wordt, weten we niet.
Feitelijk doet dat er ook niet toe. Iets in beperkte kring vertellen rechtvaardigt nog niet het openbaar maken op een forum als dit, vind ik.
We moeten niet een soort RefoTelegraaf worden.
Maar goed, dit is een mening.
Haha, doe niet zo mal. Afhankelijk van de predikant wordt dat gewoon in het kerk- of regioblad van de gemeente zelf ruim van te voren afgekondigd. Of vanaf de kansel wordt het medegedeeld. Dat wordt daarmee publieke informatie. Daar is niets geheims aan.
Zal me even verantwoorden. Als vacante gemeenteleden luisteren wij als we 's middags kerk hebben nog weleens avonddiensten elders mee. Alweer een heel aantal weken geleden (zeker wel vier) luisterden we met een avonddienst van dominee Vlot mee in Krabbendijke. Hij bad in het openbare gebed in die gemeente voor het predikantentekort en ook voor zijn broeder uit Kruiningen die op de classisvergadering te kennen had gegeven met emeritaat te gaan. Geen roddeltjes dus.Inwoner schreef: ↑18 okt 2024, 15:18Of er door betrokkene over gesproken wordt, weten we niet.
Feitelijk doet dat er ook niet toe. Iets in beperkte kring vertellen rechtvaardigt nog niet het openbaar maken op een forum als dit, vind ik.
We moeten niet een soort RefoTelegraaf worden.
Maar goed, dit is een mening.
Het was inderdaad al wel langer bekend, en ik ben blij dat het niet vanaf dag 1 dat het in een kleinere kring openbaar werd hier op RF stond.
- Niet meer zo actief -
Omdat het zo openbaar benoemd werd, heb ik gedacht dat het gewoon een openbaar bekend feit was. Heb geen juicy nieuwtjes de wereld in willen brengen.
Braaf, braver, braafst.
Voel je niet schuldig. Ik bedoelde juist te zeggen dat het toch al bekend was, en al iets langer. Dus was ik niet verbaasd of wat dan ook het hier te lezen.
- Niet meer zo actief -