Situatie Midden-Oosten

Lilian1975

Re: Situatie Midden-Oosten

Bericht door Lilian1975 »

Ik denk dat het voor zo'n burgemeester laveren is tussen bevolkingsgroepen die nadrukkelijk aanwezig zijn in haar stad. En dat ze gewoon niet anders kon dan die tegendemonstratie, hoe onkies ook, toe te laten. Net als er een pro life, bijeenkomst en een pro abortus ( ook onkies) Demonstratie tegelijkertijd niet verboden kan worden. Ik vind het daarbij beetje hoopgevend dat zij de pro Palestina Demonstratie gelijk de kop in smoorde, toen zij zich misdroegen.
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

Ik vind de tegendemonstratie an sich geen enkel probleem, dat hoort bij een democratie en is een groot recht; sterker nog, het is een grondrecht.
Mij ging het om de onbegrijpelijke keuze voor de locatie; immers, mensen die op weg waren naar de manifestatie moesten op deze manier wel langs de pro-Palestijnse lieden en werden, geheel niet verrassend, fysiek aangevallen. Dat is, op zijn zachtst gezegd, een totaal onhandig besluit.
ZWP

Bericht door ZWP »

Edelweiss schreef: 07 okt 2024, 19:46 Ik vind de tegendemonstratie an sich geen enkel probleem, dat hoort bij een democratie en is een groot recht; sterker nog, het is een grondrecht.
Mij ging het om de onbegrijpelijke keuze voor de locatie; immers, mensen die op weg waren naar de manifestatie moesten op deze manier wel langs de pro-Palestijnse lieden en werden, geheel niet verrassend, fysiek aangevallen. Dat is, op zijn zachtst gezegd, een totaal onhandig besluit.
Maar ze mogen binnen gehoorafstand (oid) demonstreren. Ze aan de andere kant van de stad zetten kan niet.
Bij fysiek aanvallen wordt de demonstratie als het goed is meteen afgelast.
Amstelodamense

Bericht door Amstelodamense »

Edelweiss schreef: 07 okt 2024, 18:18 Mooi om te horen hoe het in Veenendaal ging, helma. Wij keken online mee met de manifestatie op de Dam. Waardig en bemoedigend, al moest ik wel iets wegslikken toen aan het einde gevraagd werd alle Israel-uitingen in de tas te stoppen. Dan ben je als stad, en misschien ook als land, moreel failliet wat mij betreft.

Want wat was de manifestatie een schril, tekenend contrast met het schreeuwende, rellende volk verderop. Gezien de route vind ik het onbegrijpelijk en totaal incompetent dat Halsema voor hen het Damrak had aangewezen.

Om positief af te sluiten deel ik deze graag: het Hatikvah, gisteren in München.
Wow, wat mooi in Munchen. Vind het qua melodie ook zo'n ontzettend mooi volkslied....
Amstelodamense

Bericht door Amstelodamense »

Philip schreef: 07 okt 2024, 18:37
Bertiel schreef: 07 okt 2024, 18:33 Ben benieuwd of de neonazi’s volgend jaar op 4 mei mogen demonstreren van mevrouw Halsema.

Ach, ns, gemeente Amsterdam en de Joodse gemeenschap heeft wel vaker niet helemaal soepel gelopen…
Ja, neonazi's mogen ook op 4 mei demonstreren, maar niet om 20.00 uur op de Dam i.v.m. verstoring van de openbare orde.

Je indirecte beschuldiging aan Halsema en de huidige NS-directie vind ik ver buiten de fatsoensnormen.
Eens!
MGG

Bericht door MGG »

ZWP schreef: 07 okt 2024, 19:54
Edelweiss schreef: 07 okt 2024, 19:46 Ik vind de tegendemonstratie an sich geen enkel probleem, dat hoort bij een democratie en is een groot recht; sterker nog, het is een grondrecht.
Maar ze mogen binnen gehoorafstand (oid) demonstreren. Ze aan de andere kant van de stad zetten kan niet.
Bij fysiek aanvallen wordt de demonstratie als het goed is meteen afgelast.
Als het goed is ja. Of zoals we eerder gezien hebben het slachtoffer wordt afgevoerd.
Philip

Bericht door Philip »

Dat Wilders de pro-Palestijnse demonstranten het land uit wil zetten (nu in het Nederlands, eerder stond er expelled in het Engels) is weer een dieptepunt. De foto waar de tekst bij staat toont vreedzame demonstranten.

Dit keer staat er ook bij 'en Halsema mag mee'. Oproepen tot deportatie van bepaalde Nederlanders kwam vaker voor, dat een burgemeester 'mee mag' is een nieuw iets.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Philip schreef: 07 okt 2024, 20:29 Dat Wilders de pro-Palestijnse demonstranten het land uit wil zetten (nu in het Nederlands, eerder stond er expelled in het Engels) is weer een dieptepunt. De foto waar de tekst bij staat toont vreedzame demonstranten.

Dit keer staat er ook bij 'en Halsema mag mee'. Oproepen tot deportatie van bepaalde Nederlanders kwam vaker voor, dat een burgemeester 'mee mag' is een nieuw iets.
Hij heeft groot gelijk. Dieptepunten waren de gebeurtenissen daar, niet de reacties van mensen die dit niet meer willen laten gebeuren.
huisman

Bericht door huisman »

Philip schreef: 07 okt 2024, 20:29 Dat Wilders de pro-Palestijnse demonstranten het land uit wil zetten (nu in het Nederlands, eerder stond er expelled in het Engels) is weer een dieptepunt. De foto waar de tekst bij staat toont vreedzame demonstranten.

Heb je even niet opgelet?

1. Het is 7 oktober. We herdenken de verschrikkelijke daden van Hamas een jaar geleden. Als lieden dat willen verstoren zijn ze ziek in hun hoofd.
2. De pro-palestijnen demonstratie in A’dam liep natuurlijk weer uit de hand. Politie moest ingrijpen en demonstranten arresteren.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Philip

Bericht door Philip »

@Huisman

Ik ben het 100% met je reactie eens, op de eerste zin na.

Dat gaat samen op met mijn afkeuring van het gedrag van Wilders.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

huisman schreef: 07 okt 2024, 21:10

Heb je even niet opgelet?

1. Het is 7 oktober. We herdenken de verschrikkelijke daden van Hamas een jaar geleden. Als lieden dat willen verstoren zijn ze ziek in hun hoofd.
2. De pro-palestijnen demonstratie in A’dam liep natuurlijk weer uit de hand. Politie moest ingrijpen en demonstranten arresteren.
Bovendien gold er een verbod op gezichtsbedekking. Niet gehandhaafd.
Halsema is een.echte GL'er, antisemitisch tot op het bot.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Philip schreef: 07 okt 2024, 21:14 @Huisman

Ik ben het 100% met je reactie eens, op de eerste zin na.

Dat gaat samen op met mijn afkeuring van het gedrag van Wilders.
First things first inderdaad @Philip.

OF u heeft NIETS meegekregen van die agressieve kwaadaardige met gezichtsbedekking lopende antisemieten vandaag in Amsterdam.

En iedereen zag dat aankomen, behálve Halsema!

OF u post nu hier ook kwaadaardig.
MGG

Bericht door MGG »

wikipedia schreef: Een deportatie is een gedwongen verplaatsing van mensen. Het begrip is echter niet eenduidig. Vaak wordt het begrip gebruikt voor de verplaatsing onder dwang van grote groepen mensen naar werk- of concentratiekampen, zoals in nazi-Duitsland en in de Sovjet-Unie onder Jozef Stalin.
Willen uitzetten komt ander over dan het beladen woord wat jij kiest.
Philip

Bericht door Philip »

Wikipedia: Het wordt vooral nog geassocieerd met het op politieke gronden afvoeren van grote groepen mensen door dictatoriale regimes.
Het enige verschil is dat Wilders (nog) geen dictatoriaal regime heeft kunnen vestigen. Uitlatingen als dit bevestigen het beeld dat hij anti-democratisch is. Hij wil immers de burgerrechten van bepaalde Nederlanders inperken.

Aan de overige voorwaarden is voldaan. Het gaat om een grote groep die hun politieke burgerrecht uitoefent (en een minderheid misdraagt zich daarbij) en de burgemeester die dat toestaat.

Deze wens lijkt niet op het individueel uitzetten van een uitgeprocedeerde asielzoeker. Dat gebeurt mensen die hun rechten verliezen om als gast in Nederland te verblijven. Hier gaat het (grotendeels) om Nederlanders, dus om volksgenoten massaal uitzetten. Daarvoor bestaat het woord deportatie.
DDD

Bericht door DDD »

Ik heb even naar het journaal gekeken over de demonstraties op de dam en de gruwelen van 7 oktober vorig jaar. Maar ik vind dat daar netjes over gesproken wordt, deze keer.

Het Parool daarentegen heeft een journalist die weinig moeite doet om haar nogal eenzijdige opvattingen te verbergen.

Het valt me steeds op dat de pro-palestinademonstraties vaak veel politie-begeleiding nodig hebben. Het zijn nogal heethoofdige mensen die zich met Hamas vereenzelvigen.

Maar dat je het aandurft om parachutes rond te strooien als herinnering aan de terreur, dat vind ik toch vergelijkbaar met gaskamers rondstrooien met 4 mei. Ik kan deze polarisatie toch niet los zien van Satan, maar misschien is het juist een probleem dat ik er zelf ook zo gepolariseerd naar kijk.
Plaats reactie