Situatie Midden-Oosten

Bertiel

Re: Situatie Midden-Oosten

Bericht door Bertiel »

iemand nog een goede link om het te volgen?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
helma

Bericht door helma »

helma

Bericht door helma »

Ouddorp schreef:Mooi, was er nog een beetje opkomst zo midden op een werkdag?
Ja, best wel. Het verliep rustig, ook de stille tocht. Af en toe het bekende geroep over de river en de sea.
Dan denk ik maar aan Jozua 1:4

Er werd nog wel iemand opgepakt dacht ik. Een agent in burger sloeg alarm.
MGG

Bericht door MGG »

Bourdon16 schreef: 07 okt 2024, 16:56
Herman schreef: 07 okt 2024, 16:51
Bourdon16 schreef: 07 okt 2024, 16:48 In Amsterdam gaat het er helaas anders aan toe. Wat een tuig die pro Palestina demonstranten.
Ik zit zeker weer op de verkeerde media. Buiten iemand die wegens vuurwerk is aangehouden, niks aan de hand.
Ik volg de berichtgeving over Israël onder andere op Geenstijl. Daar zag ik wat filmpjes en pamfletten voorbijkomen waar ik niet vrolijk van werd.
Ik heb ook een bonte verzameling horen 'zingen' en een enkeling had een niet zo'n fraai bordje bij zich. De bonte verzameling van hippies, LHBTQ en islamieten vind ik dan wel weer grappig. Ik zie als voor mij dat een homo met groen haar in Gaza vrienden is met een islamitisch gezin die Hamas steunt.
Terri

Bericht door Terri »

Ik moest hier aan denken.
Op die dag werden Herodes en Pilatus vrienden, terwijl ze altijd elkaars vijanden waren geweest. Lukas 23
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

Mooi om te horen hoe het in Veenendaal ging, helma. Wij keken online mee met de manifestatie op de Dam. Waardig en bemoedigend, al moest ik wel iets wegslikken toen aan het einde gevraagd werd alle Israel-uitingen in de tas te stoppen. Dan ben je als stad, en misschien ook als land, moreel failliet wat mij betreft.

Want wat was de manifestatie een schril, tekenend contrast met het schreeuwende, rellende volk verderop. Gezien de route vind ik het onbegrijpelijk en totaal incompetent dat Halsema voor hen het Damrak had aangewezen.

Om positief af te sluiten deel ik deze graag: het Hatikvah, gisteren in München.
MGG

Bericht door MGG »

Edelweiss schreef: 07 okt 2024, 18:18 Mooi om te horen hoe het in Veenendaal ging, helma. Wij keken online mee met de manifestatie op de Dam. Waardig en bemoedigend, al moest ik wel iets wegslikken toen aan het einde gevraagd werd alle Israel-uitingen in de tas te stoppen. Dan ben je als stad, en misschien ook als land, moreel failliet wat mij betreft.

Want wat was de manifestatie een schril, tekenend contrast met het schreeuwende, rellende volk verderop. Gezien de route vind ik het onbegrijpelijk en totaal incompetent dat Halsema voor hen het Damrak had aangewezen.

Om positief af te sluiten deel ik deze graag: het Hatikvah, gisteren in München.
Prima keus van Halsma. Dit laat mooi het contrast zien tussen beschaving en achtergebleven mensen.
Philip

Bericht door Philip »

Tegendemonstranten hebben het recht om binnen zicht- en gehoorsafstand van de Dam te demonstreren, dus dan is het Damrak een van de weinige opties.

Toen het vervolgens gewelddadig werd, kon de demonstratie worden beëindigd.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Ben benieuwd of de neonazi’s volgend jaar op 4 mei mogen demonstreren van mevrouw Halsema.

Ach, ns, gemeente Amsterdam en de Joodse gemeenschap heeft wel vaker niet helemaal soepel gelopen…
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Philip

Bericht door Philip »

Bertiel schreef: 07 okt 2024, 18:33 Ben benieuwd of de neonazi’s volgend jaar op 4 mei mogen demonstreren van mevrouw Halsema.

Ach, ns, gemeente Amsterdam en de Joodse gemeenschap heeft wel vaker niet helemaal soepel gelopen…
Ja, neonazi's mogen ook op 4 mei demonstreren, maar niet om 20.00 uur op de Dam i.v.m. verstoring van de openbare orde.

Je indirecte beschuldiging aan Halsema en de huidige NS-directie vind ik ver buiten de fatsoensnormen.
MGG

Bericht door MGG »

Philip schreef: 07 okt 2024, 18:37
Bertiel schreef: 07 okt 2024, 18:33 Ben benieuwd of de neonazi’s volgend jaar op 4 mei mogen demonstreren van mevrouw Halsema.

Ja, neonazi's mogen ook op 4 mei demonstreren, maar niet om 20.00 uur op de Dam i.v.m. verstoring van de openbare orde.

Je indirecte beschuldiging aan Halsema en de huidige NS-directie vind ik ver buiten de fatsoensnormen.
Alleen als de politie de veiligheid kan waarborgen. Eerder vond de politie zich niet capabel om de veiligheid van een dergelijk groep te waarborgen. Ook Pegida wordt regelmatig onvoldoende beschermd of zelfs geweigerd. Soms lijkt het alsof willen belangrijker is dan kunnen.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Dat is vorige week wel aan het licht gekomen.
ZWP

Bericht door ZWP »

Philip schreef: 07 okt 2024, 18:37

Eens, een beetje treurige reactie. Wij hebben dat recht allemaal. Toen het wanordelijk werd is de demonstratie beëindigd, zoals het hoort.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Er bestaat ook nog zoiets als fatsoen. En dat hebben zowel Halsema als de NS niet getoond.
Alle excuses die ze ooit aan deze bevolkingsgroep gegeven hebben ten spijt
Philip

Bericht door Philip »

Bertiel schreef: 07 okt 2024, 19:20 Er bestaat ook nog zoiets als fatsoen. En dat hebben zowel Halsema als de NS niet getoond.
Alle excuses die ze ooit aan deze bevolkingsgroep gegeven hebben ten spijt
Halsema kan niet anders. Zîj heeft het demonstratierecht te eerbiedigen.

De NS mag en kan evenmin voor politie gaan spelen. Ongewapende conducteurs staan bovendien machteloos tegenover demonstraties. Zij zijn daar totaal niet op getraind.

Dat de demonstratie niet van fatsoen getuigt, daar ben ik het van harte mee eens. Dat vind ik overigens ook gelden voor steunbetuigingen aan de Israëlische regering, omdat die zich evenmin hebben ingezet voor de gijzelaars.
Plaats reactie