Nou ik heb een toelichting erbij geschreven met voorzichtigheid dacht ik.
Kleine ergernissen
Re: Kleine ergernissen
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Sorry, ik vind echt dat je niet veel toevoegt met vage opmerkingen. Daar zeg ik wat van. Niets meer en niets minder. Maar goed, dit specifieke onderwerp is ook niet geschikt voor een forum. Wel onderwerpen als: Heeft reformatorisch onderwijs bestaansgrond naast christelijk onderwijs? Hoe benaderen we kinderen als het gaat over bekering, geloof en verbond? Twee mooie onderwerpen voor nieuwe topics, wellicht.
Ik was me niet bewust van mijn vaagheid. Mijn excuses!Ad Anker schreef: ↑09 sep 2024, 12:13Sorry, ik vind echt dat je niet veel toevoegt met vage opmerkingen. Daar zeg ik wat van. Niets meer en niets minder. Maar goed, dit specifieke onderwerp is ook niet geschikt voor een forum. Wel onderwerpen als: Heeft reformatorisch onderwijs bestaansgrond naast christelijk onderwijs? Hoe benaderen we kinderen als het gaat over bekering, geloof en verbond? Twee mooie onderwerpen voor nieuwe topics, wellicht.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
- Lilian1975
Schaapjes Goede Herder....
Wat verstaan we daar precies onder met zo'n uitspraak? Bedoelen we hetzelfde? . Maar is ten diepste niet ieder mens Zijn bezit...? ( ik zoek naar juiste woorden)
Ik moest ineens aan Johannes 10 denken.
Wanneer we zouden zien dat elk kind in je klas. Enkel alleen door geloof een schaapje van de Goede Herder is. Dan mogen we ook niet zwijgen tegen hen die nog buiten staan. Want Ik heb ( ze zijn van Mij) ....deze moet Ik nog toebrengen. De Heere heeft recht op ieder mens.
Wie zijn wij, ook als leerkracht, als reformatorische ouders, als weet ik wie, om te zwijgen zodat ze Zijn Stem niet zullen horen?
Wanneer je Hem vanuit waar geloof kent, wil en kan je toch niet zwijgen?
Wanneer je Hem niet vanuit waar geloof kent. Sta je er zelf ook buiten. Er is toch niet een soort reformatorische tussen stal? Waarin je een beetje gered bent? Of meer kans maakt op.... een streepje voor hebt zelfs?
Wat verstaan we daar precies onder met zo'n uitspraak? Bedoelen we hetzelfde? . Maar is ten diepste niet ieder mens Zijn bezit...? ( ik zoek naar juiste woorden)
Ik moest ineens aan Johannes 10 denken.
Dat zijn wel schapen waarvan de Heere Eigenaar is. Maar die (nog) niet bij de Goede Herder horen.16 Ik heb nog andere schapen, die van dezen stal niet zijn; deze moet Ik ook toebrengen; en zij zullen Mijn stem horen, en het zal worden één 1kudde en één Herder.
Wanneer we zouden zien dat elk kind in je klas. Enkel alleen door geloof een schaapje van de Goede Herder is. Dan mogen we ook niet zwijgen tegen hen die nog buiten staan. Want Ik heb ( ze zijn van Mij) ....deze moet Ik nog toebrengen. De Heere heeft recht op ieder mens.
Wie zijn wij, ook als leerkracht, als reformatorische ouders, als weet ik wie, om te zwijgen zodat ze Zijn Stem niet zullen horen?
Wanneer je Hem vanuit waar geloof kent, wil en kan je toch niet zwijgen?
Wanneer je Hem niet vanuit waar geloof kent. Sta je er zelf ook buiten. Er is toch niet een soort reformatorische tussen stal? Waarin je een beetje gered bent? Of meer kans maakt op.... een streepje voor hebt zelfs?
Ik vind het jammer dat er reformatorisch onderwijs is. Ik zie veel liever brede christelijke scholen, waarbij kinderen en jongeren de breedte van het christelijk geloof mogen ervaren. Dat kan mooie gesprekken in de klas opleveren.Ad Anker schreef: ↑09 sep 2024, 12:13Sorry, ik vind echt dat je niet veel toevoegt met vage opmerkingen. Daar zeg ik wat van. Niets meer en niets minder. Maar goed, dit specifieke onderwerp is ook niet geschikt voor een forum. Wel onderwerpen als: Heeft reformatorisch onderwijs bestaansgrond naast christelijk onderwijs? Hoe benaderen we kinderen als het gaat over bekering, geloof en verbond? Twee mooie onderwerpen voor nieuwe topics, wellicht.
Ik vind dat toch lastig. Ik ken brede christelijke scholen, die vooral ver van het reformatorische afdrijven. Dat levert helemaal niet zulke mooie gesprekken op. Met sinterklaas, musicals, voetbal, films enz enz. Ik zie vooral een worsteling om alles maar een beetje in 1 heel breed mandje te proppen. Zo breed dat het ene uiteinde het andere soms amper ziet.merel schreef: ↑10 sep 2024, 08:46Ik vind het jammer dat er reformatorisch onderwijs is. Ik zie veel liever brede christelijke scholen, waarbij kinderen en jongeren de breedte van het christelijk geloof mogen ervaren. Dat kan mooie gesprekken in de klas opleveren.Ad Anker schreef: ↑09 sep 2024, 12:13Sorry, ik vind echt dat je niet veel toevoegt met vage opmerkingen. Daar zeg ik wat van. Niets meer en niets minder. Maar goed, dit specifieke onderwerp is ook niet geschikt voor een forum. Wel onderwerpen als: Heeft reformatorisch onderwijs bestaansgrond naast christelijk onderwijs? Hoe benaderen we kinderen als het gaat over bekering, geloof en verbond? Twee mooie onderwerpen voor nieuwe topics, wellicht.
Nu heb ik neefjes die op een gewone PC school zaten. Daar vertelde de meester maandagmorgen over Feijenoord. Hij had een seizoenskaart. Dit bespreekbaar maken stuitte alleen maar op onbegrip.merel schreef: ↑10 sep 2024, 08:46Ik vind het jammer dat er reformatorisch onderwijs is. Ik zie veel liever brede christelijke scholen, waarbij kinderen en jongeren de breedte van het christelijk geloof mogen ervaren. Dat kan mooie gesprekken in de klas opleveren.Ad Anker schreef: ↑09 sep 2024, 12:13Sorry, ik vind echt dat je niet veel toevoegt met vage opmerkingen. Daar zeg ik wat van. Niets meer en niets minder. Maar goed, dit specifieke onderwerp is ook niet geschikt voor een forum. Wel onderwerpen als: Heeft reformatorisch onderwijs bestaansgrond naast christelijk onderwijs? Hoe benaderen we kinderen als het gaat over bekering, geloof en verbond? Twee mooie onderwerpen voor nieuwe topics, wellicht.
Wij zijn erg dankbaar voor de reformatorische basisschool in onze woonplaats. Sta nu regelmatig aan het hek om kleinkinderen op te halen en ben dankbaar dat ze dit onderwijs mogen ontvangen . De trits Gezin, School , Kerk zou een eenheid moeten vormen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Dat inderdaad. Op de school waar ik over sprak ging de laatste avond van groep 8 over 'Pietje die zo goed kan voetballen en misschien wel een nieuwe Messi wordt', 'Sara die zo goed kan zingen, die doet vast wel mee met the voice kids ooit' etc. Dat staat voor mij echt ver af van 'wat je ook word: als je Hem maar leert kennen als je verlosser'.huisman schreef: ↑10 sep 2024, 10:00Nu heb ik neefjes die op een gewone PC school zaten. Daar vertelde de meester maandagmorgen over Feijenoord. Hij had een seizoenskaart. Dit bespreekbaar maken stuitte alleen maar op onbegrip.merel schreef: ↑10 sep 2024, 08:46Ik vind het jammer dat er reformatorisch onderwijs is. Ik zie veel liever brede christelijke scholen, waarbij kinderen en jongeren de breedte van het christelijk geloof mogen ervaren. Dat kan mooie gesprekken in de klas opleveren.Ad Anker schreef: ↑09 sep 2024, 12:13Sorry, ik vind echt dat je niet veel toevoegt met vage opmerkingen. Daar zeg ik wat van. Niets meer en niets minder. Maar goed, dit specifieke onderwerp is ook niet geschikt voor een forum. Wel onderwerpen als: Heeft reformatorisch onderwijs bestaansgrond naast christelijk onderwijs? Hoe benaderen we kinderen als het gaat over bekering, geloof en verbond? Twee mooie onderwerpen voor nieuwe topics, wellicht.
Wij zijn erg dankbaar voor de reformatorische basisschool in onze woonplaats. Sta nu regelmatig aan het hek om kleinkinderen op te halen en ben dankbaar dat ze dit onderwijs mogen ontvangen . De trits Gezin, School , Kerk zou een eenheid moeten vormen.
-
Dat is bij onze SmdB ook. Voluit reformatorisch onderwijs.
De leden van de Gereformeerde Kerk doen hun kinderen naar de openbare school en de ouders die niet langer naar kerk gaan en hun kinderen niet hebben laten dopen brengen hun kinderen op de SmdB.
De leden van de Gereformeerde Kerk doen hun kinderen naar de openbare school en de ouders die niet langer naar kerk gaan en hun kinderen niet hebben laten dopen brengen hun kinderen op de SmdB.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Ik ben dankbaar dat wij een reformatorische school hebben met een open toegangsbeleid.
Dat vonden mijn ouders 50 jaar geleden al.merel schreef:Ik vind het jammer dat er reformatorisch onderwijs is. Ik zie veel liever brede christelijke scholen, waarbij kinderen en jongeren de breedte van het christelijk geloof mogen ervaren. Dat kan mooie gesprekken in de klas opleveren.Ad Anker schreef: ↑09 sep 2024, 12:13Sorry, ik vind echt dat je niet veel toevoegt met vage opmerkingen. Daar zeg ik wat van. Niets meer en niets minder. Maar goed, dit specifieke onderwerp is ook niet geschikt voor een forum. Wel onderwerpen als: Heeft reformatorisch onderwijs bestaansgrond naast christelijk onderwijs? Hoe benaderen we kinderen als het gaat over bekering, geloof en verbond? Twee mooie onderwerpen voor nieuwe topics, wellicht.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Ik ben het daar niet mee eens. Maar een discussie daarover zou beter in een apart draadje kunnen. Belijdende scholen zijn denk ik heel goed voor de eenheid in kerk, school en thuis.
Hier loopt echter een discussie doorheen inzake een dwaalleer. En het punt is waarschijnlijk, dat de initiatiefnemers deze dwaalleer wel als zuiver beschouwen. Zie daarvoor de uitstekende analyse van Herman.
Je kunt er dan weer over twisten of de initiatiefnemers wel terecht aanspraak kunnen maken op de titel 'reformatorisch', maar in ieder geval hanteren zij een andere geloofsleer dan die van de belijdenisgeschriften. Dus zouden ze op hun school ook iets anders vertellen dan op de bestaande, reformatorische, scholen.
Hier loopt echter een discussie doorheen inzake een dwaalleer. En het punt is waarschijnlijk, dat de initiatiefnemers deze dwaalleer wel als zuiver beschouwen. Zie daarvoor de uitstekende analyse van Herman.
Je kunt er dan weer over twisten of de initiatiefnemers wel terecht aanspraak kunnen maken op de titel 'reformatorisch', maar in ieder geval hanteren zij een andere geloofsleer dan die van de belijdenisgeschriften. Dus zouden ze op hun school ook iets anders vertellen dan op de bestaande, reformatorische, scholen.
-
- Verbannen
Onrechtvaardigheid op diverse fronten in het dagelijkse leven.
Ik kan er ontzettend slecht tegen.
Ik kan er ontzettend slecht tegen.
Buurman die de dag begint (zo rond 6u) en eindigt (zo rond 23.30u) met het luidkeels rochelend schrapen van zijn keel. Het galmt gewoonweg door de straat. En ja, tussendoor ook regelmatig. Stop toch met roken, man, dat scheelt een hoop smerige geluiden.
Hopelijk leest hij mee..