Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Wim Anker

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Wim Anker »

Edelweiss schreef: 06 aug 2024, 10:37
Wim Anker schreef: 05 aug 2024, 22:07 (...) Maar mijn bezwaar blijft: hoe zouden wij het vinden als onze kinderen lezen moeten leren door alleen maar elke dag te horen hoe het allemaal niet moet en hoe fout het vaak is gegaan? Met NIETS anders?
Dat is een voorbarige conclusie als het over het boek-in-wording van Arja gaat. Het boek is namelijk nog niet af. We kunnen dus redelijkerwijs helemaal niet weten in hoeverre de losse flodders die Arja hier geplaatst heeft, verder belicht worden.
En bovendien: je hoeft het natuurlijk niet (aan je kinderen) te (laten) lezen hè.
Dat klopt. Maar het simpele feit dat er geen enkele reflectie komt op mijn concrete punt v.w.b.t. de sigaar doet het ergste vrezen.

Vervolgens ook geen antwoord geven op concrete vragen "lees mij boek en blog" is de reactie is ook - op z'n minst - niet chique. Waarom dan op RF?
Vrouwke

Bericht door Vrouwke »

Bij “niet chique” denk ik eigenlijk echt aan andere dingen.

Volgens mij was het op 2 augustus dat ene Wim Anker hier mijn woorden totaal verdraaide, mijn uitleg niet tot zich wilde nemen, andere dingen die ik schreef voor onoprecht hield.

Ik weet dat dit een discussie forum is. Maar het lijkt vaak meer op bekvechten en gaat er lang niet altijd even vriendelijk (en christelijk) aan toe.

Het zou best mooi zijn als we samen wat aardiger zouden zijn ook al denkt iemand anders dan we zelf doen.

Ik probeer dat ook mezelf voor te houden.

Want volgens mij ben ik in m’n puurheid laatst ook nogal erg duidelijk geweest richting DIA waardoor het niet erg vriendelijk meer over kwam.

Sorry DIA..!
De HEERE is goed, Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid, en Zijn getrouwheid van geslacht tot geslacht..!
‭‭
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

Wim Anker schreef: 06 aug 2024, 11:19 Dat klopt. Maar het simpele feit dat er geen enkele reflectie komt op mijn concrete punt v.w.b.t. de sigaar doet het ergste vrezen.

Vervolgens ook geen antwoord geven op concrete vragen "lees mij boek en blog" is de reactie is ook - op z'n minst - niet chique. Waarom dan op RF?
Misschien heeft Arja even tijd nodig om de reacties te laten bezinken en een goed doordacht, onderbouwd antwoord op de vragen te formuleren. Dat kan even duren, we hebben tenslotte allemaal een leven met een baan, kinderen, huishouden, vakantietijd, of wat ook maar van toepassing is. Maar dit is natuurlijk een aanname van mijn kant.

Er zijn meerdere zinnige vragen in dat topic gesteld, o.a. door Ararat met de vragen 'Waarom reageren jullie zo? Wat zit hier achter? Wil je begrijpen, liever zsm neutraliseren, of is het wat anders?' waar ik helaas ook niet echt een inhoudelijk antwoord op gezien heb - of ik heb er pontificaal overheen gelezen, ik raakte de draad een beetje kwijt eerlijk gezegd.
Jij bent mij overigens ook nog een antwoord schuldig in dat topic :)

Misschien schrijft Arja een reflecterend boek: toen was het zo, mijn herinneringen zijn in de tijdsgeest van toen, nu is het anders, de gezindte heeft deze of die stappen gezet in de loop der jaren en ik voel mij daar X of Y bij. Dat is wederom een enorme aanname, maar het zou kunnen zijn. Dat er dan geen, of nog geen, reflectie op bv. jouw punt met de sigaar komt, kan zomaar zijn, dat er zoveel verschillende reacties op kwamen die Arja wellicht ook weer nieuwe invalshoeken gaven om de zaak te bekijken. Dat kan ook een reden zijn om het op RF te delen, maar ook dat is wéér een enorme aanname.
Afijn, mijn post zit inmiddels ramvol met aannames, dus feitelijk kun je er wellicht helemaal niets mee. Het zijn zomaar dingen die bij mij boven kwamen.

Er kwamen in het topic wat titels voorbij van boeken (Dorsvloer en nog een paar) die ik overigens niet ken, dus ik kan daar niets over zeggen. Ik kreeg in elk geval niet de indruk bij Arja's boek-in-wording dat het doel is om de refo-cultuur af te zeiken (ik zeg het misschien even hard), maar er eerder een liefdevolle spiegel van te maken. Dat lijkt mij een zuivere drijfveer, maar aangezien het schrijven nogal een proces is, en een heel persoonlijke ook, kan het zijn dat we te snel willen maar gewoon geduld moeten betrachten :)
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Wim die Arja bewierookt met een sigaar.

Dat was even een ondeugende gedachte die door me heen schoot..
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Groot Blankenstein schreef: 06 aug 2024, 12:07 Bij “niet chique” denk ik eigenlijk echt aan andere dingen.

Volgens mij was het op 2 augustus dat ene Wim Anker hier mijn woorden totaal verdraaide, mijn uitleg niet tot zich wilde nemen, andere dingen die ik schreef voor onoprecht hield.

Ik weet dat dit een discussie forum is. Maar het lijkt vaak meer op bekvechten en gaat er lang niet altijd even vriendelijk (en christelijk) aan toe.

Het zou best mooi zijn als we samen wat aardiger zouden zijn ook al denkt iemand anders dan we zelf doen.

Ik probeer dat ook mezelf voor te houden.

Want volgens mij ben ik in m’n puurheid laatst ook nogal erg duidelijk geweest richting DIA waardoor het niet erg vriendelijk meer over kwam.

Sorry DIA..!

Ik denk dat ik niets verdraaide.
Wel een mooi voorbeeld.

Voorzang; hij verdraait luister niet (wil niet).... enz.enz. (hij is slecht terwijl ik het goed bedoel)
Dan de tussenzang: ik heb reflectie maar komt door RF...- (opmaat naar de inverse)
Slotzang: Ik bedoel het puur maar hij ....)

Maar ik kan beter het advies opvolgen wat ik regelmatig vanuit professionals krijg: "Laat gaan, het helpt niet. Ze willen niet horen over andere visies, laat staan de eigen visie rationeel doordenken. Zinloos. Hou het leefbaar en laat het verder". Niet (meer) streven naar verbetering maar "status quo" is prima. Gewoon btj meepraten in hun bubbel en denkwijze, simpel en geen problemen. Zolang ze anderen niet tot last zijn gewoon negeren.

Ik heb er altijd wat moeite mee, het schrijft mensen af.

Zouden @Arja en @GB beseffen dat ze van mij tenminste weerwoord krijgen en door de meeste idd gewoon worden behandeld a la bovenstaande?
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 06 aug 2024, 13:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Bourdon16 schreef: 06 aug 2024, 13:17 Wim die Arja bewierookt met een sigaar.

Helderziend? Want het sigaartje ligt klaar :)
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

Wim Anker schreef: 06 aug 2024, 13:28
Bourdon16 schreef: 06 aug 2024, 13:17 Wim die Arja bewierookt met een sigaar.

Helderziend? Want het sigaartje ligt klaar :)
Prachtig, dit :haha
DDD

Bericht door DDD »

Wim Anker schreef: 06 aug 2024, 11:19
Edelweiss schreef: 06 aug 2024, 10:37
Wim Anker schreef: 05 aug 2024, 22:07 (...) Maar mijn bezwaar blijft: hoe zouden wij het vinden als onze kinderen lezen moeten leren door alleen maar elke dag te horen hoe het allemaal niet moet en hoe fout het vaak is gegaan? Met NIETS anders?
Dat is een voorbarige conclusie als het over het boek-in-wording van Arja gaat. Het boek is namelijk nog niet af. We kunnen dus redelijkerwijs helemaal niet weten in hoeverre de losse flodders die Arja hier geplaatst heeft, verder belicht worden.
En bovendien: je hoeft het natuurlijk niet (aan je kinderen) te (laten) lezen hè.
Dat klopt. Maar het simpele feit dat er geen enkele reflectie komt op mijn concrete punt v.w.b.t. de sigaar doet het ergste vrezen.

Mijns inziens was dat ook een onjuist punt. Omdat je er steeds op terugkomt, meld ik dat maar even. Iedere normaal ontwikkelde lezer kan zoiets in de betreffende tijd plaatsen.
Ararat

Bericht door Ararat »

Ik heb Arja inderdaad gevraagd naar haar intenties met als bedoeling te begrijpen. Ik heb geen antwoord gezien, alleen een verwijzing naar haar blog. Inmiddels kan ik het wel begrijpen wanneer Arja heel erg voorzichtig is geworden met het posten van iets persoonlijks.

Tegelijk lees ik uit diverse reacties vooral: de recentie ligt al klaar terwijl het boek nog geschreven moet worden.
refo

Bericht door refo »

De passage die ze heeft gedeeld werd genoemd:
Karikatuur. Dat is een soort op de man ( ic vrouw) spelen. Hier kan niemand iets mee.
Kinderlijk. Dat is juist. Het zijn de indrukken van een kind.
Niet passen in de iddeenvan 50 jaar terug. Waarom? Al wordt de geur nog zo prettig genoemd, als kind kun je de rooklucht smerig vinden als de roker je moeder steevast aan het huilen maakt. Zulke associaties kunnen kinderen hebben.
Arja

Bericht door Arja »

Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Een boek over dominee R. Kok. Ik heb op zolder nog dozen staan met boeken van mijn vader, die we meenamen uit zijn huis toen we het moesten opruimen na zijn overlijden. Dit is één van de boeken.
Vrouwke

Bericht door Vrouwke »

Arja schreef: 08 aug 2024, 10:57 Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Een boek over dominee R. Kok. Ik heb op zolder nog dozen staan met boeken van mijn vader, die we meenamen uit zijn huis toen we het moesten opruimen na zijn overlijden. Dit is één van de boeken.
Welke? Volgens mij zijn er meerdere boeken over hem, toch?
De HEERE is goed, Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid, en Zijn getrouwheid van geslacht tot geslacht..!
‭‭
Arja

Bericht door Arja »

Groot Blankenstein schreef: 08 aug 2024, 13:26
Arja schreef: 08 aug 2024, 10:57 Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Welke? Volgens mij zijn er meerdere boeken over hem, toch?
Ik weet het niet. Op deze staat een groot hoofd op de cover, en die draai ik om als ik hem op mijn nachtkastje leg.
Je hoort het nog van me.
Vrouwke

Bericht door Vrouwke »

Ha, ha…humor! Jij kijk natuurlijk liever naar het hoofd op het andere kussen 😍
‭‭
Arja

Bericht door Arja »

Groot Blankenstein schreef: 08 aug 2024, 13:55 Ha, ha…humor! Jij kijk natuurlijk liever naar het hoofd op het andere kussen 😍
Ja precies!
Plaats reactie