Maar die geestelijke herkenning is al jaren weg toch? Gaat het gesprek dáár nu over? Of er geestelijke herkenning is?J.C. Philpot schreef: ↑03 aug 2024, 10:11 Echter: waar er geen geestelijke overeenstemming is en waar niet onvoorwaardelijke gebogen wordt voor Gods Woord, zul je nooit tot geestelijke herkenning komen. Ook al luister je nog 25 jaar. Als je geestelijke herkenning ervaart met personen die Gods Woord loslaten, dan heb je pas echt een probleem.
En natuurlijk wordt er nagedacht over de toekomst, een scheuring is een reëel scenario. En ja, voor de achterban moet het wel goed voelen: niet gewild, niet naar toegewerkt, omwille van de waarheid. Het wordt ook wel zo gebracht: die linkerflankmensen zijn toch wat lastig, vragen steeds meer ruimte etc. En ja, op grond van synodebesluiten omtrent Bijbelse standpunten mbt vrouwen en homo's is dat natuurlijk gruwelijk ingewikkeld.
Elke scheuring is mensenwerk. En mensen zijn zondig en hoogmoedig.
Ik maak me niet veel zorgen om de hoofdrolspelers, het is immers een luxeprobleem. Maar ik geloof wel dat een kerktwist cq scheuring niet dichter bij de Heere brengt. Dat is wel mijn zorg.