Is iemand "kil" als hij opkomt voor - niet bij name genoemde - anderen die worden afgeserveerd? De hele RF wereld wordt in dat interview weggezet ten faveure van het eigen ik en de eigen problemen.GerefGemeente-lid schreef: ↑26 jul 2024, 19:42Ik ken jou niet persoonlijk en weet niet hoe je in het echt bent, maar je reactie komt kil en gevoelloos bij mij over; je lijkt keihard, zonder enig gevoel van mededogen.Wim Anker schreef: ↑26 jul 2024, 19:35Welke manier?GerefGemeente-lid schreef: ↑26 jul 2024, 19:31Hoe reageer jij als je zoon of dochter uit de kast komt; ook op deze manier? Ik mag toch hopen van niet op deze manier...Wim Anker schreef: ↑26 jul 2024, 19:04
Speak for yourself.
En als het niet leuk is bekende RF'er te zijn zou een goed startpunt zijn dergelijke interviews niet te geven.
En b.v. deze zin "Reformatorische mensen reageren misschien met minder vloeken, maar voor de rest verschillen ze niet van de wereld."
Het hele interview staat vol met dit soort hullie en zullie gezeur. Zou hij snappen dat iedereen een buitenkant (zichtbaar) en een binnenkant (niet zichtbaar) heeft en niet alleen hij?
En let wel: ik heb in het verleden over dit onderwerp ook theologische discussies gevoerd, maar ik spreek nu vanuit de pastorale hoek.
(Overigens wist het niet, nu wel helaas. Lekker nuttig die info, is verder irrelevant voor hoe ik naar anderen kijk)
Dat raakt me.
Meedogen heb ik voor overigens voor iedereen, ook! voor de 16 jarige puber in het weiland.