Nou nou... dit is toch echt geen fabeltje of zo hoor. Dit wordt wel degelijk op plaatsen zo gepredikt. Maar gelukkig voor jullie (allemaal ?) is dit niet herkenbaar.KDD schreef: ↑20 jul 2024, 19:50Wat een karikatuur weerGroot Blankenstein schreef: ↑20 jul 2024, 19:33100% eens..!Heidebloem schreef: ↑20 jul 2024, 19:23 Het probleem is mijns inziens dat er een groep mensen zijn die geloven dat ds. Kersten na 1850jr Christendom pas het echte wiel van het Christendom uitgevonden heeft. En zij zien niet/ willen niet zien dat hij het rijke Evangelie van onze Heere Jezus Christus juist versmalde.
Ze noemen dit de gereformeerde leer/reformatische leer, maar die ontstond honderden jaren daarvoor en heeft geen beperkt aanbod van het Evangelie.
Wanneer je de rijke Evangeliebeloften alleen voor de uitverkorenen gaat preken, moet je dus eerst weten of je uitverkoren bent. In jezelf gaan zoeken naar tekenen of God misschien in je begonnen is. In plaats van te luisteren naar de stem van Jezus die zegt 'bekeert u en gelooft het Evangelie!'
Er wordt gepredikt dat 'je niets kunt, maar er wel alles aan moet doen', je kunt alleen wel veel bidden of 'God nog eens over mag komen'. Met de duidelijke roep van het Evangelie wordt niets gedaan, eigen verantwoordelijkheid is er niet bij want je kunt niet zo maar uit jezelf Hem aannemen..
Zo worden de mensen lijdzaam gemaakt en zitten ze tot hun dood eerlijk onbekeerd in de kerk, want God wilde mij niet bekeren.
Nee, ik weet het wel, voor God is niets onmogelijk, maar Hij werkt over het algemeen wel middelijk door de EVANGELIEverkondiging.
Sorry voor de harde woorden en het generaliseren, maar het hypercalvinisme raakt mij persoonlijk en doet veel pijn.![]()
jullie moeten je schamen

Maar noem het geen karikatuur. Dat woord wordt sowieso te pas en te onpas gebruikt.