Niet perse alleen denk ik dat het beter is als een van beide ouders voor de kinderen kan zorgen in plaats van de kinderopvang.DDD schreef: ↑15 jul 2024, 18:28Toch vind ik dat wel opmerkelijk. Kennelijk zie je grote nadelen aan kinderopvang?ejvl schreef: ↑15 jul 2024, 16:21Dat gebeurt bij ons ook. Op zondag werk ik niet, behalve oproepbaar voor hulp op afstand, en de vrouw werkt dan vaak in de zorg in het weekend.Jannah schreef: ↑15 jul 2024, 15:32 Een paar jaar geleden heb ik een predikant horen waarschuwen tegen werkende moeders op zondag in de zorg. Juist op de zondag wordt de moeder dan uit het gezin gehaald. Toen dacht ik, nou ja, dat moet toch gebeuren ook al is het zondag.
Het valt mij inmiddels wel op dat om mij heen de zondag idd regelmatig gebruikt wordt om juist dan te werken in de zorg. Het is werk wat gebeuren moet, maar ook wel weer in verhouding moet staan met het aantal uren van je contract lijkt mij.
Zo kunnen we beiden onze talenten gebruiken en nauwelijks gebruik maken van kinderopvang en zorgen dat er altijd een ouder bij de kinderen is.
We hadden ook kunnen kiezen door wel enkele dagen gebruik te maken van kinderopvang en beiden doordeweeks te gaan werken maar hebben bewust dit niet gedaan dus vrouwlief werkt bewust op zondag in de zorg.
Daarnaast is het personeelstekort, vaak in de weekenden, ook best aanwezig.
Tevens heeft vrouwlief een groot talent voor het werken in de zorg.
Het is overigens niet zo dat ik strak 40 uur per week werk en de vrouw het maar uitzoekt in het weekend hoor, we delen de week samen in, gelukkig ben ik ook redelijk flexibel in werktijden, en krijgen het zo voor elkaar dat ik 36 en vrouwlief 24 uur per week kan werken met slechts 4 uur kinderopvang per week, wat dus wel het gevolg heeft dat er regelmatig in het weekend, en dus ook op zondag, wordt gewerkt.
(Er wordt nog wel eens meesmuilend gedaan over refo-vrouwen die op zondag in de zorg werken, zo van dan is de man toch thuis en kan de vrouw lekker gaan werken).