Ik ken ook wel hier of daar een boerderij waar ik wat versnel ja. Gelukkig komen ze dan niet de dam af. Waar was het?J.C. Philpot schreef: ↑08 jul 2024, 08:28De tanden waren niet door mijn broek heen (geen pantalon), maar wel schaafwonden en mijn been aan beide kanten enkele centimeters dikker. De herdershond had mijn been flink vast. Het kan erger, maar ik was daarna niet al te vriendelijk tegen de eigenares vrees ik![]()
Ik heb het wel vaker gehad als ik langs een boerderij fietste dat een hond mij achterna-rende. Vandaar mijn ergernis naar boerderij-eigenaren die hun hond los laten lopen terwijl ze weten dat hij de weg op kan rennen.
Kleine ergernissen
Re: Kleine ergernissen
- J.C. Philpot
Het was aan het begin van de weg achter het voetbalveld in mijn woonplaats.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Aangifte doen. Dat mag helemaal niet voorkomen.
Geprobeerd in soortgelijk geval, liep vast in kafkaësk politiesysteem.
Laatst gewijzigd door Charles op 08 jul 2024, 14:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Hè, dat is super vervelend zeg. Ik zou er wel 'werk' van maken. Je bent op de openbare weg en je wordt 'aangevallen' . Als je nu op hun erf was, wordt het verhaal anders, alhoewel dat ook niet oké is natuurlijk.J.C. Philpot schreef: ↑08 jul 2024, 06:52 Ergernis: boerderij-eigenaren die een hond hebben die de weg op kan rennen (en vervolgens aan mijn been hangt tijdens mijn zondagse rondje).
Hondenbeten is nog een wat ondergeschoven kind las ik:
https://www.juridischbureauletselschade ... rwQAvD_BwE
Vervelend Philpot! Houd je been in de gaten.Terri schreef: ↑08 jul 2024, 12:13Hè, dat is super vervelend zeg. Ik zou er wel 'werk' van maken. Je bent op de openbare weg en je wordt 'aangevallen' . Als je nu op hun erf was, wordt het verhaal anders, alhoewel dat ook niet oké is natuurlijk.J.C. Philpot schreef: ↑08 jul 2024, 06:52 Ergernis: boerderij-eigenaren die een hond hebben die de weg op kan rennen (en vervolgens aan mijn been hangt tijdens mijn zondagse rondje).
Hondenbeten is nog een wat ondergeschoven kind las ik:
https://www.juridischbureauletselschade ... rwQAvD_BwE
Verder zou ik zelf af laten hangen van het gesprek met de eigenaar hoe verder te handelen. Ben benieuwd hoe ze reageerden.
- J.C. Philpot
Het was een bejaarde mevrouw. Ze erkende dat het haar schuld was en bood aan als er schade was te betalen, maar ik vond haar wel iets te laconiek eerlijk gezegd.
Ik heb getwijfeld over een melding maken, maar ik laat het er voorlopig maar even bij zitten.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Ik zou wel even met de huisarts overleggen of een tetanus prik noodzakelijk is.J.C. Philpot schreef: ↑08 jul 2024, 12:24Het was een bejaarde mevrouw. Ze erkende dat het haar schuld was en bood aan als er schade was te betalen, maar ik vond haar wel iets te laconiek eerlijk gezegd.
Ik heb getwijfeld over een melding maken, maar ik laat het er voorlopig maar even bij zitten.
De paar zinnen die ik op veilige afstand van de dader (en het slachtoffer) lees komen op me over als: het erkennen van schuld en de bereidheid voor het betalen voor de gevolgen is minder van belang dan de houding waarmee dit gebeurt. Ik denk hier nog even over naJ.C. Philpot schreef: ↑08 jul 2024, 12:24Het was een bejaarde mevrouw. Ze erkende dat het haar schuld was en bood aan als er schade was te betalen, maar ik vond haar wel iets te laconiek eerlijk gezegd.

Eigenlijk een grote ergernis:
Dat je kind terugkomt van een verjaardagsfeestje van een klasgenootje.
Groep 8 reformatorische basisschool.
En dan vertelt dat ouders Snollebolleke opzette en met alle kinderen van links naar rechts lopen te springen.
Om daarna uitgebreid de gelegenheid boden om voetbal te gaan kijken.
En dan vertelt dat ouders Snollebolleke opzette en met alle kinderen van links naar rechts lopen te springen.
- Bonny
- Contacteer:
Dus ze gingen van links naar rechts? En toen bleven ze rechts? Dan is het toch prima?
The Groom's still waiting at the altar
Helemaal eens. Dat kan natuurlijk echt niet. Dan kun je die ouders toch opbellen of een bericht sturen. Je kunt weten dat zoiets in reformatorische kringen gevoelig ligt.HHR schreef: ↑10 jul 2024, 22:14 Eigenlijk een grote ergernis:
-
- Verbannen
Precies. Volgens Matthéüs 18 moet je dat zeker doen.DDD schreef: ↑10 jul 2024, 22:28Helemaal eens. Dat kan natuurlijk echt niet. Dan kun je die ouders toch opbellen of een bericht sturen. Je kunt weten dat zoiets in reformatorische kringen gevoelig ligt.HHR schreef: ↑10 jul 2024, 22:14 Eigenlijk een grote ergernis:
Ik zou het zelf ook met de wijkouderling bespreken.
Wat een vreemde zaak.
Wat wil je dan van die wijkouderling horen?GerefGemeente-lid schreef: ↑10 jul 2024, 23:01Precies. Volgens Matthéüs 18 moet je dat zeker doen.DDD schreef: ↑10 jul 2024, 22:28Helemaal eens. Dat kan natuurlijk echt niet. Dan kun je die ouders toch opbellen of een bericht sturen. Je kunt weten dat zoiets in reformatorische kringen gevoelig ligt.HHR schreef: ↑10 jul 2024, 22:14 Eigenlijk een grote ergernis:
Wat een vreemde zaak.
Ouders hebben er zelf moeite mee. Dat zal de wijkouderling met hen eens zijn. En dan?
-
- Verbannen
In feite is het overtreding van het eerste gebod. Dus schuldbelijdenis voor de kerkenraad zou op z'n plaats zijn. Het is immers een openbare zonde.Zita schreef: ↑10 jul 2024, 23:04Wat wil je dan van die wijkouderling horen?GerefGemeente-lid schreef: ↑10 jul 2024, 23:01Precies. Volgens Matthéüs 18 moet je dat zeker doen.DDD schreef: ↑10 jul 2024, 22:28Helemaal eens. Dat kan natuurlijk echt niet. Dan kun je die ouders toch opbellen of een bericht sturen. Je kunt weten dat zoiets in reformatorische kringen gevoelig ligt.HHR schreef: ↑10 jul 2024, 22:14 Eigenlijk een grote ergernis:
Wat een vreemde zaak.
Ouders hebben er zelf moeite mee. Dat zal de wijkouderling met hen eens zijn. En dan?