Een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB

huisman

Re: Een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB

Bericht door huisman »

merel schreef: 08 jul 2024, 12:33 Waarom denk jij dat een 3e en 4e generatie van asielzoekers niet net zo'n grote stempel zullen drukken op de maatschappij als de huidige 3e en 4e generatie Marokkanen?

Wij hebben trouwens vorige jaar grote overlast ondervonden van Syrische asielzoekers van 10 en 14 jaar. Dusdanig dat het totaal geëscaleerd is en momenteel voor hen jeugdzorg is ingeschakeld. Ik verwacht niet dat deze jongens een positive bijdrage zullen gaan leveren in de maatschappij. Zij omringen zich nog steeds meer verkeerde mensen.
Ik ken genoeg Marokkaanse en Turkse mensen die een positieve bijdrage leveren aan de maatschappij. M.a.w. ik vind generaliseren kwalijk en ronduit dom!

Wat 3e en 4e generatie asielzoekers gaan doen van degenen die nu terecht voor oorlog en geweld op de vlucht zijn weet jij en ik beide niet. Verschil is dat jij blijkbaar nu al weet dat ze niet gaan deugen omdat ze niet uit de Hollandse klei getrokken zijn.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
merel

Bericht door merel »

huisman schreef: 08 jul 2024, 13:04
merel schreef: 08 jul 2024, 12:33 Waarom denk jij dat een 3e en 4e generatie van asielzoekers niet net zo'n grote stempel zullen drukken op de maatschappij als de huidige 3e en 4e generatie Marokkanen?

Wij hebben trouwens vorige jaar grote overlast ondervonden van Syrische asielzoekers van 10 en 14 jaar. Dusdanig dat het totaal geëscaleerd is en momenteel voor hen jeugdzorg is ingeschakeld. Ik verwacht niet dat deze jongens een positive bijdrage zullen gaan leveren in de maatschappij. Zij omringen zich nog steeds meer verkeerde mensen.
Ik ken genoeg Marokkaanse en Turkse mensen die een positieve bijdrage leveren aan de maatschappij. M.a.w. ik vind generaliseren kwalijk en ronduit dom!

Wat 3e en 4e generatie asielzoekers gaan doen van degenen die nu terecht voor oorlog en geweld op de vlucht zijn weet jij en ik beide niet. Verschil is dat jij blijkbaar nu al weet dat ze niet gaan deugen omdat ze niet uit de Hollandse klei getrokken zijn.
O zeker niet. Tot een paar jaar geleden was ik dezelfde mening toegedaan als jij. Ik woon in een blanke enclave en ook op mijn werk speelt deze problematiek niet. Helaas word ik ingehaald door de realiteit. Op dit moment wordt mijn 14 jarige blonde dochter vrijwel wekelijks voor kech en hoer uitgemaakt als zij in Rotterdam naar school fietst met haar vriendinnen. Vorig jaar heb ik hetzelfde meegemaakt op mijn fietstocht door Rotterdam. Een paar moslima's vielen een hardlopende dame lastig. Dat merkten wij op met het inhalen. Mijn man hielp de betreffende dame en wij werden vervolgens de hele weg getreiterd en uitgescholden. Ik was blij dat ik niet alleen was.
Afgelopen week is de school van mijn kinderen korte tijd dichtgegooid, omdat een groepje van Marokkaanse afkomst de boel kort en klein wilde slaan in de school. Na anderhalf uur sussen door concierge en politie konden de deuren weer open.
Mijn buurmeisje gaat naar een openbare school in Rotterdam en zij durft geen kortere (boven de enkel) rokken/broeken meer aan. Dat wordt verboden door de Marokkaanse populatie op school. Als zij het doet is zij een hoer. Haar ouders, met dezelfde normen en waarden als jij en ik, halen haar nu van deze school af.

Mijn zoon zat recent in de metro met zijn vrienden en is halverwege uitgestapt vanwege vechtpartijen in de metro, helaas weer van het allochtone deel van Rotterdam

etc.etc.etc.

Dus mijn oordeel is helaas gestoeld op de Rotterdamse realiteit. En deze situatie blijft zolang de jongens thuis als prinsen worden behandeld en op straat losgelaten worden.
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

merel schreef: 08 jul 2024, 12:33 (...)

(...)
Ik denk dat merel hier juist wel een interessant punt aansnijdt: omringen met verkeerde mensen.
Je ziet dat vervelend gedrag (ik druk het even netjes uit) toch het vaakst in groepsverband gebeurt. Ik ben ook vaak genoeg voor kech uitgescholden, maar nooit door een knaap alleen, altijd met zijn vrienden erbij. Het is wel degelijk de invloed die men op elkaar heeft.
Zie ook eens die jonge uithalers in de Rotterdamse havens, die gassies zijn elf. Die worden lekker gemaakt met veel geld verdienen, en worden opgejut om de rest van de clan niet teleur te stellen. Eén op één zijn die jongens echt zo kwaad nog niet.
Ik heb een Marokkaanse medestudent gehad die medicijnen studeerde. Intelligent, goed gemanierd, werkelijk een voorbeeld voor iedereen, ongeacht afkomst. Hij werd echter wel getreiterd door zijn 'eigen' mensen omdat hij zo dom was om mee te gaan in de witte cultuur. Hij heeft daar vreselijk mee geworsteld, omdat hij zich verscheurd voelde tussen twee werelden en een loyaliteitsprobleem ervoer.

En wat merel verder omschrijft sluit helaas maar al te goed aan bij mijn eigen herinneringen, en wat ik nog wekelijks van mijn nichtjes hoor. Maar ook daar geldt: het gaat altijd om groepjes. Het is als vrouw en meisje echter wel degelijk bedreigend en ook heel lastig om mee om te gaan.
huisman

Bericht door huisman »

merel schreef: 08 jul 2024, 13:22

O zeker niet. Tot een paar jaar geleden was ik dezelfde mening toegedaan als jij. Ik woon in een blanke enclave en ook op mijn werk speelt deze problematiek niet. Helaas word ik ingehaald door de realiteit. Op dit moment wordt mijn 14 jarige blonde dochter vrijwel wekelijks voor kech en hoer uitgemaakt als zij in Rotterdam naar school fietst met haar vriendinnen. Vorig jaar heb ik hetzelfde meegemaakt op mijn fietstocht door Rotterdam. Een paar moslima's vielen een hardlopende dame lastig. Dat merkten wij op met het inhalen. Mijn man hielp de betreffende dame en wij werden vervolgens de hele weg getreiterd en uitgescholden. Ik was blij dat ik niet alleen was.
Afgelopen week is de school van mijn kinderen korte tijd dichtgegooid, omdat een groepje van Marokkaanse afkomst de boel kort en klein wilde slaan in de school. Na anderhalf uur sussen door concierge en politie konden de deuren weer open.
Mijn buurmeisje gaat naar een openbare school in Rotterdam en zij durft geen kortere (boven de enkel) rokken/broeken meer aan. Dat wordt verboden door de Marokkaanse populatie op school. Als zij het doet is zij een hoer. Haar ouders, met dezelfde normen en waarden als jij en ik, halen haar nu van deze school af.

Mijn zoon zat recent in de metro met zijn vrienden en is halverwege uitgestapt vanwege vechtpartijen in de metro, helaas weer van het allochtone deel van Rotterdam

etc.etc.etc.

Dus mijn oordeel is helaas gestoeld op de Rotterdamse realiteit. En deze situatie blijft zolang de jongens thuis als prinsen worden behandeld en op straat losgelaten worden.
Dat verwerpelijk gedrag verdedig ik natuurlijk niet. Het heeft weinig te maken met asielzoekers trouwens. Vooral de grote steden hebben een behoorlijk probleem met het gedrag van jongeren voornamelijk met een Marokkaanse achtergrond.
Dat moet hard worden aangepakt. Dat komt ook de vele Marokkanen ten goede die wel positief in de maatschappij staan.

Op mijn werk zitten op allerlei functies hoogopgeleide Marokkaanse mensen (m/v HBO/WO). Meestal afkomstig uit de regio Amsterdam. Die zijn tegen de stroom in geslaagd in de maatschappij en dragen echt iets bij.

Nogmaals generaliseren blijft onverstandig.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
merel

Bericht door merel »

Ik denk juist dat het daar spaak loopt en dat daardoor onvrede is ontstaan. Het wordt weggezet als generaliseren en hierdoor ontkent, terwijl het de spuigaten uitloopt. Ik denk dat de Marokkaanse gemeenschap aan zet is en dit intern opgelost moet worden.
Terri

Bericht door Terri »

Ontkennen, bagatelliseren en wegkijken hebben er o.a. voor gezorgd dat er nu een heel ander soort kabinet is.
Mensen zijn het zo moe.
De feiten zijn er en ja, dat is per regio verschillend.
Onze overbuurman is politieagent in een gebied waar er een gigantische overlast is van asielzoekers. Vorige maand vertelde hij daar nog e.e.a. over.
Het is een positieve, christelijke jongeman en ziet deze problematiek helder.
En het is niet in Rotterdam of soortgelijke omgeving.
huisman

Bericht door huisman »

Terri schreef: 08 jul 2024, 14:37 Ontkennen, bagatelliseren en wegkijken hebben er o.a. voor gezorgd dat er nu een heel ander soort kabinet is.
Mensen zijn het zo moe.
Onze overbuurman is politieagent in een gebied waar er een gigantische overlast is van asielzoekers. Vorige maand vertelde hij daar nog e.e.a. over.
Van asielzoekers of van Marokkaanse jongeren? Deze twee lopen m.i. in deze discussie steeds door elkaar.

Mijn zoon is inspecteur in één van de beruchtste allochtonen wijken van ons land. Ik hoor dus genoeg en toch generaliseer ik niet en mijn zoon ook niet.
Terri

Bericht door Terri »

huisman schreef: 08 jul 2024, 14:52
Terri schreef: 08 jul 2024, 14:37 Ontkennen, bagatelliseren en wegkijken hebben er o.a. voor gezorgd dat er nu een heel ander soort kabinet is.
Mensen zijn het zo moe.
Van asielzoekers of van Marokkaanse jongeren? Deze twee lopen m.i. in deze discussie steeds door elkaar.

Mijn zoon is inspecteur in één van de beruchtste allochtonen wijken van ons land. Ik hoor dus genoeg en toch generaliseer ik niet en mijn zoon ook niet.
Ik denk dat het veel uitmaakt wat je zelf meegemaakt hebt.
Kom je de probleemsituaties niet zelf tegen, maar alleen van horen zeggen, is je (voor) oordeel sowieso anders.
Ik merk dat op allerlei gebied.
Als we zelf iets niet aan 'den lijve' ondervonden hebben, maakt het, dat onze mening nog redelijk neutraal kan zijn. Heb je regelmatig confrontaties meegemaakt met zelfs fysiek geweld dan is je ervaring dusdanig negatief, dat het dan bijna onmogelijk is om positief te blijven.
En uitzonderingen bevestigen de regel.
TSD

Bericht door TSD »

merel schreef: 08 jul 2024, 13:57 Ik denk juist dat het daar spaak loopt en dat daardoor onvrede is ontstaan. Het wordt weggezet als generaliseren en hierdoor ontkent, terwijl het de spuigaten uitloopt. Ik denk dat de Marokkaanse gemeenschap aan zet is en dit intern opgelost moet worden.
Dat is exact mijn eerder gemaakte punt, zij het met een andere doelgroep. De problemen moeten keihard worden aangepakt, zonodig mensen het land uitzetten die zich hier crimineel gedragen, met dubbele nationaliteit.

Juist zo komt er ruimte voor de vele “goeden” die er natuurlijk ook zijn.

Met betuttelend: je mag niet generaliseren kom je nergens meer, dat is allang om zeep geholpen door de realiteit. Dat is exact de reden waarom het linkse “foei het is racisme” totaal niet aanslaat bij vele gewone burgers. Zij weten beter. De feiten benoemen is niet racistisch.

Waarom sloeg het “minder minder minder” zo aan?

Ja, die uitspraak was verwerpelijk, maar ipv dat steeds benoemen kunnen we beter de oorzaak van deze sentimenten aanpakken.
ZWP

Bericht door ZWP »

Terri schreef: 08 jul 2024, 15:25 Ik denk dat het veel uitmaakt wat je zelf meegemaakt hebt.
Kom je de probleemsituaties niet zelf tegen, maar alleen van horen zeggen, is je (voor) oordeel sowieso anders.
Als we zelf iets niet aan 'den lijve' ondervonden hebben, maakt het, dat onze mening nog redelijk neutraal kan zijn. Heb je regelmatig confrontaties meegemaakt met zelfs fysiek geweld dan is je ervaring dusdanig negatief, dat het dan bijna onmogelijk is om positief te blijven.
Andersom zorgt dat (zelf meemaken) er voor dat je misschien juist géén goed beeld hebt van de mate van 'overlast'.
Juist door onafhankelijke studies krijg je een beter beeld dan één situatie die je zelf hebt meegemaakt en extrapoleert naar de hele groep.
merel

Bericht door merel »

Daarnaast is er natuurlijk een groot verschil tussen de overlast in diverse steden vergeleken met de overlast in dorpen zonder allochtone bevolking.
Wat mij wel bedroefd is dat mijn dochter het inmiddels normaal vindt om als hoer of kech bestempeld te worden. Zij haalt haar schouders op of geeft een grote mond terug. Dat is toch ook erg triest.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Mensen zijn het zo moe.

Woont je zoon ook in die, of zo'n, wijk?
Terri

Bericht door Terri »

ZWP schreef: 08 jul 2024, 15:51
Terri schreef: 08 jul 2024, 15:25 Ik denk dat het veel uitmaakt wat je zelf meegemaakt hebt.
Andersom zorgt dat (zelf meemaken) er voor dat je misschien juist géén goed beeld hebt van de mate van 'overlast'.
Juist door onafhankelijke studies krijg je een beter beeld dan één situatie die je zelf hebt meegemaakt en extrapoleert naar de hele groep.
Nee op één situatie kun je geen mening bouwen. Daarom schreef ik ook regelmatig.
huisman

Bericht door huisman »

merel schreef: 08 jul 2024, 16:20 Daarnaast is er natuurlijk een groot verschil tussen de overlast in diverse steden vergeleken met de overlast in dorpen zonder allochtone bevolking.
Wat mij wel bedroefd is dat mijn dochter het inmiddels normaal vindt om als hoer of kech bestempeld te worden. Zij haalt haar schouders op of geeft een grote mond terug. Dat is toch ook erg triest.
Toch apart dat mijn vragen over de asielzoekers bewezen moeten worden met overlast gevende Marokkaanse jongeren. Helaas is dat probleem er al decennia’s lang maar geen van die Marokkaanse jongeren is een asielzoeker.

Verder is het triest dat jouw dochter en zovele anderen zo bejegend worden.
huisman

Bericht door huisman »

Wim Anker schreef: 08 jul 2024, 16:39
Mensen zijn het zo moe.

Woont je zoon ook in die, of zo'n, wijk?
Nee, maar hij maakt meer mee en weet meer dan de meeste bewoners in die wijk. Verder werken er in de grote steden best veel Marokkaanse politieagenten. Ook in zijn team. Die komen en wonen over het algemeen wel in de beruchte wijken.
Plaats reactie