MarJT schreef: ↑25 jun 2024, 23:08
Evangelist schreef: ↑25 jun 2024, 22:12
GerefGemeente-lid schreef: ↑25 jun 2024, 22:06
MarJT schreef: ↑25 jun 2024, 22:01
En je gaat niet in op mijn stellingname.
Dat klopt. Die is on-Bijbels, zie Romeinen 1. En ik discussieer niet over stellingnames die in de grondzaak duidelijk tegen Gods Woord ingaan.
Eens!
MarJT hoort duidelijk niet op de forum thuis. Niet alleen legt ze hier een onbijbelse visie op het HA neer, maar ook vraagt ze ruimte voor een onbijbelse leefwijze. Het is alleen hierdoor al duidelijk dat je een andere visie op de Schrift hebt.
Ja hee, er wordt wel doorgevraagd. Toegegeven; ik roep ook die vragen op maar ga niet lopen te miepen dat ik dan een onwelgevallig antwoord geef.
Ik zal graag willen horen waar mijn on Bijbelse visie op het HA dan zit. En ik vraag niet hier ruimte voor een in jullie ogen onbijbelse leefwijze. Ik denk er wel anders over.
Je breekt een lans voor het aangaan aan het HA door mensen die samenleven in een homoseksuele relatie, want “het is juist goed dat mensen die zondigen naar het avondmaal gaan toch? Ze erkennen dat ze dan toch hun heil zoeken bij de Ene plek waar dat te vinden is?”
Maar op grond van de Bijbel zijn geen zondaren welkom aan de tafel die in grove openbare zonden leven. Daar ga jij helemaal aan voorbij.
Verder lijk je het HA te zien als een plaats waar je zonder wedergeboorte en zonder Christuskennis heen mag gaan, om dat vervolgens daar te ontvangen? Het HA is echter alleen bestemd voor hen die door wedergeboorte, bekering en geloof Christus hebben leren kennen met hun hart. Iemand die zegt Hem te kennen, maar openlijk voortleeft in een vreselijke zonde (welke dat ook is) en daarmee niet breken wil, die bedriegt zichzelf voor de eeuwigheid.
Je verdedigt hier onbijbelse opvattingen.