Maar het is wel je antwoord op een reactie. Overigens beargumenteer je niet inhoudelijk, maar kom je met een nieuw zijstraatje. Het lijkt wel op whataboutismeProfesto schreef: ↑18 mar 2024, 13:50Ik argumenteerde geen punt, ik sloeg alleen aan op de praatjes die ergens van zouden komen.HersteldHervormd schreef: ↑18 mar 2024, 13:07Maar dat is een drogreden. Natuurlijk mag men niet roddelen = kwaadspreken, maar dat kan en mag je niet wegstrepen tegenover andere zaken die eveneens niet in de haak zijn. Als een ongetrouwd stel samen in een huis gaan wonen dan vind ik overigens best dat ik het daar over kan hebben met anderen. Je kan het ook over iets hebben zonder direct kwaad te spreken. Het gevaar ligt op de loer, maar persoonlijk probeer ik daar echt wel op te letten. Ik probeer mij altijd in te denken dat degene over wie ik het heb stiekem mee zou luisteren. Als je de neiging hebt om snel lelijk te praten over anderen is dit wel een hele goede tip.
Ook zou het interessant zijn om een discussie te voeren over wanneer je aanstoot geeft, of wanneer er niet zoveel aan de hand is en degene die aanstoot neemt overgevoelig is.
Maar dat wordt iets te offtopic.

Maar eens dat een discussie over wel of geen aanstoot geven wel leuk is denk ik.