Misschien wel velen om je heen, maar toch echt niet iedereen DIA... Laat dat maar aan de Werkmeester van het geloof over. Dat jij en ik het niet altijd zien, overkwam ook Elia, maar ik vind dat die geschiedenis een beschamende les in zich heeft voor mensen die denken dat Gods werk uitdooft. Dat laat de Heere Zich echt niet gebeuren.-DIA- schreef: ↑05 dec 2023, 09:33 Als ik zo om me heen zie lijkt het wel of niemand die strijd op leven en dood meer kent, en of ik niemand meer ken met dat zware pak. De mensen lijken een gemakkelijker weg te hebben gevonden. Zien we dat ook? Niemand is ook nog bang, zo het lijkt, want ze hebben allemaal Jezus als hun beste Vriend. Hoe zouden ze daar dan toch aangekomen zijn? Ik weet het niet...
Het valt me trouwens op dat ik veel terug zie van de uitspraken en denkwijze van ds. P. Blok in jouw posts. Zou dat kunnen? Ik ben zijn autobiografie aan het lezen en moet onwillekeurig veel aan jou denken. Ook hij schrijft vaak (ook in "Uit de Opperzaal") dat veel van vroeger er nu niet meer is. In Uit de Opperzaal besluit hij daar zelfs veel stukjes mee in mijn herinnering. Nou ben ik niet echt in de positie om ds. P. Blok tegen te spreken. Maar laat ik dan Gods Woord na spreken, Psalm 72: Zijn Naam zal zijn tot in eeuwigheid; zolang als er de zon is, zal Zijn Naam van kind tot kind voortgeplant worden.