ZWP schreef: ↑25 nov 2023, 11:36
Zeeuw schreef: ↑25 nov 2023, 11:20
refo schreef: ↑25 nov 2023, 09:51
Profesto schreef: ↑25 nov 2023, 09:36
Nou, niet netjes is wel het begin van alle stickerboek die daarop geplakt worden.
Ik verbaas me echt over hoe reformatorische mensen in verschillende werelden lijken te leven. Ik ken weinig refo's die, zoals hier op refoforum, Wilders verdedigen en zijn standpunten delen. Ik ken ook weinig mensen die hem mild vinden, of hem nu vetrouwen nu hij opeens een andere toon aanslaat.
In mijn omgeving is er vooral ontzetting over de verkiezingsuitslag. Hoe kunnen zoveel mensen stemmen op een partij die zulke vreselijke standpunten heeft en regelmatig zeer beledigend en laatdunkend heeft uitgelaten over onze naasten in de breedste zin des woords.
Ja, denk daar eens over na.
Nee dat gaat niet. Je ziet aan alles dat men niet in staat is tot spiegelen. Ik sprak vanmorgen een volbloed refo die duidelijk aangaf waarom hij gestemd heeft zoals hij heeft gestemd: het akelige gedram van de woke-beweging, het klimaat-gedram, het steeds minder op hebben met wat christelijk is (zie discussies rond abortus en euthanasie), het akelige Israël bashen en Palestina verheerlijken, boeren verdrijven (Tjeerd de G), geen enkel oog hebben voor andersdenkenden etc etc. Als je dit niet wil begrijpen Profesto, dan is het duidelijk dat jij, gezien al die 'ontzetting' in je omgeving, je totaal niet in kunt/wilt leven in mensen, onder een steen leeft, akelig arrogant bent. Kies maar, ik weet niet wat het is, ik ken je verder niet.
Is Wilders op het bovenstaande het antwoord? Zeker niet op alles. Brengt hij op bovenstaande punten een geluid dat dichterbij de refo-gezindte ligt? Ja, dat denk ik wel.
Je kunt beter zeggen: weinig tot niets.
Je hebt het over niet in staat tot spiegelen. Maar ik vind de onkritische houding op de PVV en dhr. Widers net zo goed verbazingwekkend. Wat is precies het antwoord van Wilder op al jouw punten (waar ik er best een aantal van kan meemaken) waar je zo gelukkig mee lijkt te zijn?
Ik heb niet op Wilders gestemd en zal er ook nooit op stemmen. Ik geef aan dat ik denk dat Wilders op de bovenstaande zaken beter aanvoelt wat er leeft bij mensen en minder doorduwt.
En ik vind de houding tov Israël, wat, ondanks haar vele fouten, een speciale plaats bij God heeft, van Wilders vele malen beter dan de afschuwelijke linkse demonstraties.
Als die laatste hier wel verdedigd wordt, vind ik dat schokkend.
Overigens is 'je hebt het over niet in staat tot spiegelen, maar ik vind...' weer zo een debattruc om antwoorden te ontwijken.