Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

2e Hans

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door 2e Hans »

helma schreef: 05 aug 2023, 22:04 Wij hebben pizzaatjes gebakken met de pizzarette. We hebben deze keer wraps gebruikt als 'bodem'. Ging heel goed en het scheelde aardig in tijd. Qua smaak was het echt niet minder. Ik denk wel dat dat het nieuwe normaal wordt.
Wat een vervlakking 😀
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Wij maken wel vaker pizza van wraps.
Ook op de skottelbraai
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Tiberius schreef: 05 aug 2023, 21:42
GerefGemeente-lid schreef: 05 aug 2023, 21:26 Vandaag weer zoals gewoonlijk het zaterdagse kostje.

Daar wordt niet van afgeweken.
Friet met frikandel?
Je vergeet enkele belangrijke ingrediënten.
Anselmus

Bericht door Anselmus »

Vandaag aten we Kip Ketjap. Ik vond het heerlijk!
https://www.lekkerensimpel.com/ketjap-kip/
Fides Quaerens Intellectum
merel

Bericht door merel »

Anselmus schreef: 09 aug 2023, 21:45 Vandaag aten we Kip Ketjap. Ik vond het heerlijk!
https://www.lekkerensimpel.com/ketjap-kip/
Lijkt mij lekker!

Wij zitten in een vega week. Vandaag at ik echter bij mijn ouders. Zij eten absoluut niet vegetarisch. De kinderen waren best blij met hun worstje en uitgebakken spekjes bij de witte kool/ prei stamppot.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Pannenkoeken met seranoham erin.
Vanavond kip pilaf
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Vanavond bij de lange muur in Scherpenzeel gegeten.
Niks mis mee.
Moest telkens in Scherpenzeel aan bevriende forummers denken
merel

Bericht door merel »

Vandaag opstarten met een Hollandse pot; kipfilet, sperziebonen, aardappelen en een zure komkommersalade.
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Vanavond Blanc manger (op basis van twee recepten uit de 14de eeuw).
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Ik zoek een recept voor een lekkere Engelse pie, als avondmaaltijd. Ik zag deze, maar die lijkt me een beetje flets. Alle smaak moet zo te zien van de prei komen. https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... ie-met-kip
merel

Bericht door merel »

Zita schreef: 24 aug 2023, 20:35 Ik zoek een recept voor een lekkere Engelse pie, als avondmaaltijd. Ik zag deze, maar die lijkt me een beetje flets. Alle smaak moet zo te zien van de prei komen. https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... ie-met-kip
Afgelopen kerst stond dem lekkere vegetarische ( linzen- zoete aardappel met gedroogde pruimen en kruiden) in de Trouw. Als het je lekker lijkt, kan ik het recept uitwerken.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

merel schreef: 24 aug 2023, 21:07
Zita schreef: 24 aug 2023, 20:35 Ik zoek een recept voor een lekkere Engelse pie, als avondmaaltijd. Ik zag deze, maar die lijkt me een beetje flets. Alle smaak moet zo te zien van de prei komen. https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... ie-met-kip
Afgelopen kerst stond dem lekkere vegetarische ( linzen- zoete aardappel met gedroogde pruimen en kruiden) in de Trouw. Als het je lekker lijkt, kan ik het recept uitwerken.
Dank voor het aanbod.
Het werd toch deze: https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... ie-met-kip en hij was eigenlijk best lekker.
Maar ik vond het wel bewerkelijk (ik ben een luie kok). Kip pocheren, deeg maken, groente roerbakken, champignons bakken, roux maken, het ding uiteindelijk bakken, en ik had nog apart wat groenten erbij, en ook nog aardappeltjes geroosterd: een vaatwasser vol pannen.
Het deeg vond ik wat raar. Behoorlijk vet, en na toevoegen van het voorgeschreven water was het enorm kliederig. Maar de smaak was uiteindelijk prima.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Wij krijgen vanavond (van onze lieve buren) pulled pork van de Green Egg + broodjes + koolsalade.
Nu ga ik zelf nog even een lekker toetje bedenken (en maken denk ik)
Zo luxe dat ik zelf een kee niet hoef te bedenken: wat eten we vandaag?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Arja

Bericht door Arja »

Patatjes natuurlijk! Elke zaterdag frites.
merel

Bericht door merel »

Orchidee schreef: 26 aug 2023, 14:02 Wij krijgen vanavond (van onze lieve buren) pulled pork van de Green Egg + broodjes + koolsalade.
Nu ga ik zelf nog even een lekker toetje bedenken (en maken denk ik)
Zo luxe dat ik zelf een kee niet hoef te bedenken: wat eten we vandaag?AfbeeldingAfbeelding
O heerlijk Orchidee. ik vind het ook altijd heel fijn als ik een keertje niet 'hoef'te koken.

Afgelopen weekend hadden wij veel eters over de vloer ivm verjaardagen. Ik had vrijdag alvast voorgekookt; puntpaprikasoep met kikkererwten, koude pastasalade met gegrilde groente, rucola en pesto en diverse hartige taarten.
Plaats reactie