Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

-DIA-
Berichten: 32907
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door -DIA- »

2 boterhammen (Volkoren) met een plak jong belegen kaas 30+, een kopje thee, rooibos met 1 Natreen-tabletje.
© -DIA- 18-05-2024: 32800
GerefGemeente-lid
Berichten: 6948
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door GerefGemeente-lid »

Bourdon16 schreef: 05 aug 2023, 08:12
GerefGemeente-lid schreef: 04 aug 2023, 22:07
merel schreef: 04 aug 2023, 21:26 Dat verbaast mij niets. Je hebt wel eens verteld dat een stol met de feestdagen 'het culinaire hoogtepunt '. is. Dan kook jij zelden of nooit uitgebreid.
:yahoo
O maar een goede stol van de echte bakker is voor mij ook wel een hoogtepunt moet ik zeggen. De spijs en roomboter erover smeren. Echt genieten!
😋
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 4047
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Terri »

merel schreef: 05 aug 2023, 10:58
Maanenschijn schreef: 05 aug 2023, 10:43 Schieten we niet iets door mbt tot de gasten van Orichidee? Misschien zijn het wel wat moeilijke eters, maar op andere vlakken prima aangepast en fijne huisgenoten. Ik kan dan best begrijpen dat je met wat zwakheden probeert rekening te houden, over en weer.

@Merel: wacht maar als er wat aanhang met jouw jongens/meiden mee komt en aan tafel schuift (zeg ik met een knipoog). Wij hebben daar inmiddels ruimschoots ervaring mee. “Eten wat de pot schaft” is dan ook niet altijd gemakkelijk.
Een keertje aanpassen is wat anders dan meerdere jaren elke dag aanpassen. Dan kom je in een andere situatie terecht en waar afspraken over gemaakt kunnen worden.
Ik verwacht trouwens niet dat mijn kinderen partners krijgen die moeilijk eten. Zij eten zelf vrijwel alles en spreken elkaar en vrienden ook aan op gemier met eten.

Mijn oudste heeft regelmatig zijn vriendengroep (6 personen) te logeren en zij eten dan ook mee. De jongens corrigeren elkaar volop.
Merel, met alle respect, je slaat echt een beetje door. Fijn dat je het allemaal zo prima voor elkaar hebt. Ik hoop voor je dat het zo blijft.
Ik begrijp @Orchidee wel, het is/was hier ook een groot probleem. Het heeft met structuren, geur enz te maken. En dat 'dril' je er niet zo maar uit.
Gelukkig groeien ze er wel overheen uiteindelijk.
merel
Berichten: 10138
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door merel »

Waarom sla ik door? @ orchidee verzucht dat ze het eetprobleem lastig vindt. Deze verzuchting is trouwens niet voor het eerst. Meerdere mensen, waaronder ik, geven tips om hiermee om te gaan. En dat is doorslaan?

Met jouw visie omtrent ' leren eten' ben ik het trouwens niet eens. De ervaring leert ons dat in aanleg moeilijke eters in stand gehouden wordt door de omgeving. Ik was zelf trouwens als kind ook een moeilijke eter en ben mijn ouders nog steeds dankbaar dat zij daar 0 rekening mee hielden.

Hiermee wil trouwens niet de verzuchting van @ orchidee bagatelliseren. Het lijkt mij namelijk vreselijk om elke dag lekker te koken en dan vooral veel commentaar te krijgen. Daarom heb ik meerdere malen tegen haar gezegd dat zij waarschijnlijk veel te lief ivoor hen is.
-DIA-
Berichten: 32907
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door -DIA- »

Aardappelen, doperwten, biefstukje, jus, en een griesmeeltoetje. :langue
© -DIA- 18-05-2024: 32800
tja
Berichten: 277
Lid geworden op: 14 feb 2023, 07:51

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door tja »

-DIA- schreef: 05 aug 2023, 15:27 Aardappelen, doperwten, biefstukje, jus, en een griesmeeltoetje. :langue
Ik denk toch dat Albert Heijn meeleest op dit forum😉
-DIA-
Berichten: 32907
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door -DIA- »

tja schreef: 05 aug 2023, 15:31
-DIA- schreef: 05 aug 2023, 15:27 Aardappelen, doperwten, biefstukje, jus, en een griesmeeltoetje. :langue
Ik denk toch dat Albert Heijn meeleest op dit forum😉
Dat ken, maar hij leest dan alleen maar leutertopics.
Dat andere begrijp ie nix van.
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10479
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Orchidee »

Als we het dan toch over eten en drinken hebben...mag ik vragen of jullie een boodschappenbudget en of een weekplanning hebben voor de warme maaltijden?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
-DIA-
Berichten: 32907
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door -DIA- »

Orchidee schreef: 05 aug 2023, 19:10 Als we het dan toch over eten en drinken hebben...mag ik vragen of jullie een boodschappenbudget en of een weekplanning hebben voor de warme maaltijden?
Saampies redde we et wel hoor. :love
© -DIA- 18-05-2024: 32800
-DIA-
Berichten: 32907
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door -DIA- »

Misschien begrijpt iemand mijn laatste postings... Ik zal maar niets meer zeggen. Dit is ook al niks, maar waar kan ik wel terecht?
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10537
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Zita »

Orchidee schreef: 05 aug 2023, 19:10 Als we het dan toch over eten en drinken hebben...mag ik vragen of jullie een boodschappenbudget en of een weekplanning hebben voor de warme maaltijden?
Eigenlijk niet. Ik ben van nature vrij zuinig, maar beknibbel niet op de maaltijden. Dus als het mij lekker lijkt om door iets Aziatisch cashewnoten te doen, koop ik cashewnoten. Maar mijn smaak is niet duur. En ik vind het stickerkoelvak van de Jumbo wel leuk, want dan wordt er voor me gekozen wat ik eet. 7x per week zelf bedenken wat ik nu weer zal gaan eten word ik soms zat.
Ik kook wel altijd voor twee dagen tegelijk.
1 dag per week kook ik een driegangenmenu voor twee dagen voor iemand die door longcovid niet meer zelf kan koken. En bijna elke week kook ik ook voor iemand met kleine kinderen voor wie het leven van 17.15 tot 18.45 ongekend hectisch is, en koken eigenlijk een probleem is.
merel
Berichten: 10138
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door merel »

Orchidee schreef: 05 aug 2023, 19:10 Als we het dan toch over eten en drinken hebben...mag ik vragen of jullie een boodschappenbudget en of een weekplanning hebben voor de warme maaltijden?
Wij hebben geen specifiek budget, maar probeer wel elke week op ongeveer hetzelfde bedrag uit te komen. Al merk ik wel dat ik met de,elfde boodschappen ongeveer €50,00 per week meer kwijt ben dan ruim een jaar geleden.

Vaak maak ik alvast een grote pan soep of pastasaus om in te vriezen. Ook maak ik altijd een weekplanning met het eten. Vanavond zijn de boodschappen bezorgd. Zoals het er nu naar uitziet hebben wij alles in huis tot en met vrijdag.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6948
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door GerefGemeente-lid »

Vandaag weer zoals gewoonlijk het zaterdagse kostje.

Daar wordt niet van afgeweken.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33490
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Tiberius »

GerefGemeente-lid schreef: 05 aug 2023, 21:26 Vandaag weer zoals gewoonlijk het zaterdagse kostje.

Daar wordt niet van afgeweken.
Friet met frikandel?
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18768
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door helma »

Wij hebben pizzaatjes gebakken met de pizzarette. We hebben deze keer wraps gebruikt als 'bodem'. Ging heel goed en het scheelde aardig in tijd. Qua smaak was het echt niet minder. Ik denk wel dat dat het nieuwe normaal wordt.
Plaats reactie