Ik stem ook in met vr/antw. 74 terwijl ik toch wel een wat andere visie heb dan jij. Mag dat?huisman schreef: Met alle respect Afgewezen maar wil jij echt beweren dat jij met vr 74 instemt ? Het verschil is dat ik spreek over de grond van de doop en jij steeds wil gaan naar de uitkomst, de bate van de doop. Die toegezegde verbondsweldaden komen alleen in de weg van het ware geloof tot hun vervulling.
Ik heb laten zien hoe dicht mijn visie bij de H.C. staat . Daar houd ik het bij, ook omdat ik bij jou en Fjodor toch iets bemerk van te proberen de kinderdoop in te vullen met een visie van de geloofsdoop. Dat is een poging die nooit zal overtuigen.
Voorlopig moet iedereen het doen met mijn vorige posting waar ik mijn standpunt duidelijk verwoord.
En wat ik nu begrijp n.a.v. de openingsposting: We zijn het er in ieder geval over eens dat pleiten in de zin van rechten toekennen aan de 'toezegging in de doop' onjuist is. Dan bespeur ik toch dat de visie die ds. de Heer (hoewel de bewoordingen wat anders hadden gekund, volgens sommigen) breed gedeeld wordt. En dat verheugt me.