Het is gewoon grappig.Profesto schreef: ↑22 aug 2023, 11:22Ik zie er zelf ook geen zonde in, maar het is natuurlijk wel een beetje ironisch dat dergelijke niet mis te verstane uitspraken gedaan worden en er vervolgens zoveel foto's te zien zijn in het artikel.DDD schreef: ↑22 aug 2023, 11:12 Ik weet het niet hoor.
Je hoeft een foto toch niet te hebben om die te vereren? Misschien drukte hij zich in de preek wat ongelukkig uit, maar ik zie geen zondigheid in het hebben van een foto van mensen waar je op geestelijk gebied goede herinneringen aan bewaart.
Het lijkt mij prima passen bij de manier waarop de Hebreeënbrief daarover spreekt.
Verder vind ik het nogal een kinderachtig filmpje, vooral met dat infantiele muziekje. De maker moet toch iemand zijn die de bewuste preek heeft gehoord en het RD-artikel heeft gelezen. En dus iemand uit de omgeving van de gemeente van ds. Verschuure..
En ik kan ds Verschuure ook begrijpen. Natuurlijk doet de context er toe.
Maar hij doet nu eenmaal zo af en toe bijzondere uitspraken in zijn preken. Zo gaat er ook een fragmentje rond over de korte broek.
Schijnt ook niet te kunnen.
Lijkt me sterk dat mannenbenen verleidelijker zijn dan vrouwen benen.