De SGP - een open partij

HersteldHervormd

Re: De SGP - een open partij

Bericht door HersteldHervormd »

Ambtenaar schreef: 24 jun 2023, 23:08
HersteldHervormd schreef: 24 jun 2023, 12:36
Waarom moet je het een tegen het ander wegstrepen? Je kan toch gewoon er wat van vinden zonder dat je gelijk allerlei vergelijkingen moet maken? Wat vind jij er persoonlijk van dat de Islam steeds meer invloed krijgt in Nederland?
Welke invloed en waarin komt die tot uiting?
Ik snap niet dat je als christen trouwens het niet onwenselijk kan vinden als welke andere religie dan ook steeds meer en meer invloed gaat krijgen. Al waren het niet moslims geweest maar hindoeisten, dan had ik ook dezelfde zorgen gehad. In de bijbel word daar streng voor gewaarschuwd, voor vermengingen van godsdiensten.
Ik ben niet zo'n eilandbewoner.
Ik ga niet alleen maar vragen van jou beantwoorden en dat jij niet wil ingaan op mijn vragen, dat vind ik geen leuke discussie dan meer.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Henk J

Bericht door Henk J »

https://twitter.com/tdenooijer/status/1 ... 5843041280
Reactie van Tom de Nooijer op het RD artikel.
Hoewel het artikel wel wat ontwikkelingen beschrijft vind ik het ook wel een hoog gehalte De Nooijer bashen hebben. Terwijl ik begreep dat hij het laatste jaar al nauwelijks actief is in de partij.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Henk J schreef: 26 jun 2023, 08:40 https://twitter.com/tdenooijer/status/1 ... 5843041280
Hoewel het artikel wel wat ontwikkelingen beschrijft vind ik het ook wel een hoog gehalte De Nooijer bashen hebben. Terwijl ik begreep dat hij het laatste jaar al nauwelijks actief is in de partij.
Natuurlijk is het op de man, dat is nu juist het probleem. De presentatie van deze feiten is ook een heel goede opsteker van de SGP Oldebroek, om het maar zo eens te zeggen.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef: 26 jun 2023, 07:54
Ik ga niet alleen maar vragen van jou beantwoorden en dat jij niet wil ingaan op mijn vragen, dat vind ik geen leuke discussie dan meer.
Dat vind ik prima. Je hebt enkel onvoldoende in de gaten dat je onderscheid maakt en dat je hiermee tegen extreemrechts begint aan te schurken. En dat moslims invloed hebben in Nederland, vind ik niet meer dan normaal. Ze maken onderdeel uit van de bevolking en ze proberen ook hun belangen te vertegenwoordigen.
HersteldHervormd

Herman schreef: 26 jun 2023, 08:48
Henk J schreef: 26 jun 2023, 08:40 https://twitter.com/tdenooijer/status/1 ... 5843041280
Natuurlijk is het op de man, dat is nu juist het probleem. De presentatie van deze feiten is ook een heel goede opsteker van de SGP Oldebroek, om het maar zo eens te zeggen.
Wat bedoel je precies?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
HersteldHervormd

Ambtenaar schreef: 26 jun 2023, 08:54
HersteldHervormd schreef: 26 jun 2023, 07:54
Dat vind ik prima. Je hebt enkel onvoldoende in de gaten dat je onderscheid maakt en dat je hiermee tegen extreemrechts begint aan te schurken. En dat moslims invloed hebben in Nederland, vind ik niet meer dan normaal. Ze maken onderdeel uit van de bevolking en ze proberen ook hun belangen te vertegenwoordigen.
Ja dat vind jij inderdaad prima. Ik vind het echter jammer dat je weer hetzelfde trucje uithaalt om mij in een extreemrechtse hoek te drukken. Jammer dat je inhoudelijk niet ingaat op mijn argumenten en gevoelsmatig alleen maar tussen mijn bijdrages door gaten probeert te zoeken om maar weer iemand in een extreemrechtse hoek te plaatsen. In plaats van dat je nou inhoudelijk wat vind of zegt over mijn argumenten, dan kan ik daar tenminste nog over nadenken. Daar is immers RF voor.

Het is ook op z'n aardigst behoorlijk liberaal om je neer te leggen bij de steeds groter wordende groep moslims inclusief de toenemende invloed.
Adagio

Bericht door Adagio »

Ambtenaar schreef: 26 jun 2023, 08:54 En dat moslims invloed hebben in Nederland, vind ik niet meer dan normaal. Ze maken onderdeel uit van de bevolking en ze proberen ook hun belangen te vertegenwoordigen.
Waarom gaat het steeds over moslims? Jouw stellingname gaat kennelijk over asielzoekers, dan zou je kunnen overwegen dat woord te gebruiken.
HersteldHervormd

Tom zal, net als Mathijs, best wel een beetje anders zijn dan de doorsnee SGP(j)'er. Maar daar heb je er meerdere van natuurlijk. Ik bedoel, wat is nou een doorsnee SGP'er?
Jammer dat de SGP hier zo mee omgaat.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef: 26 jun 2023, 09:01 Ja dat vind jij inderdaad prima. Ik vind het echter jammer dat je weer hetzelfde trucje uithaalt om mij in een extreemrechtse hoek te drukken. Jammer dat je inhoudelijk niet ingaat op mijn argumenten en gevoelsmatig alleen maar tussen mijn bijdrages door gaten probeert te zoeken om maar weer iemand in een extreemrechtse hoek te plaatsen. In plaats van dat je nou inhoudelijk wat vind of zegt over mijn argumenten, dan kan ik daar tenminste nog over nadenken. Daar is immers RF voor.

Het is ook op z'n aardigst behoorlijk liberaal om je neer te leggen bij de steeds groter wordende groep moslims inclusief de toenemende invloed.
Welke argumenten? Je noemt er geen.

En ik hecht inderdaad aan onze liberale democratie, waarin je kunt zijn wie je bent en waar je je mag laten horen. Ik zit inderdaad niet te wachten op een overheid die mij in religieus opzicht belemmert, en dat is wel waar jij naar kijkt te neigen.
Laatst gewijzigd door Ambtenaar op 26 jun 2023, 11:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Adagio schreef: 26 jun 2023, 09:01
Waarom gaat het steeds over moslims? Jouw stellingname gaat kennelijk over asielzoekers, dan zou je kunnen overwegen dat woord te gebruiken.
Mijn stelling?
Henk J

Bericht door Henk J »

Herman schreef: 26 jun 2023, 08:48
De SGP van Oldebroek zal dit geen slecht artikel vinden nee, ik begrijp ook niet waarom Mathijs van der Tang nu geschorst wordt en De Nooijer niet geschorst werd toen hij daar zijn eigen partij oprichtte.
Maar het gaat me meer over wat er o.a. gezegd wordt over de gang van zaken rondom de bestuursverkiezing en de stage. Dat vind ik wat eenzijdig, als er een motie van afkeuring tegen het eigen bestuur wordt aangenomen dan zegt dat nogal wat.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef: 26 jun 2023, 09:04
Tom zal, net als Mathijs, best wel een beetje anders zijn dan de doorsnee SGP(j)'er. Maar daar heb je er meerdere van natuurlijk. Ik bedoel, wat is nou een doorsnee SGP'er?
Jammer dat de SGP hier zo mee omgaat.
Het gaat beide heren om zichzelf. Niet om het geheel. Goed dat de partij afstand van hen neemt.
Adagio

Bericht door Adagio »

Ambtenaar schreef: 26 jun 2023, 09:10
Adagio schreef: 26 jun 2023, 09:01
Mijn stelling?
:nananere
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Ik vind het bijzonder dat de Nooijer en vd Tang onder 1 noemer terecht zijn gekomen. Beiden zijn toch echt van verschillend allooi.

Bij De Nooijer hoor ik een vanuit zijn overtuiging (soms op het randje) conservatief geluid. Bij Mathijs van der Tang heb ik meermalen het gevoel en de afkeer dat het pure provocatie is.

Daarnaast is hun denkwijze over verschillende onderwerpen heel verschillend. Neem als voorbeeld de rol en positie van de vrouw.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
DDD

Bericht door DDD »

De problemen zitten dan ook niet zozeer in hun overtuigingen, maar in hun opstelling.
Plaats reactie