Ik ga niet alleen maar vragen van jou beantwoorden en dat jij niet wil ingaan op mijn vragen, dat vind ik geen leuke discussie dan meer.Ambtenaar schreef: ↑24 jun 2023, 23:08Welke invloed en waarin komt die tot uiting?HersteldHervormd schreef: ↑24 jun 2023, 12:36
Waarom moet je het een tegen het ander wegstrepen? Je kan toch gewoon er wat van vinden zonder dat je gelijk allerlei vergelijkingen moet maken? Wat vind jij er persoonlijk van dat de Islam steeds meer invloed krijgt in Nederland?
Ik ben niet zo'n eilandbewoner.Ik snap niet dat je als christen trouwens het niet onwenselijk kan vinden als welke andere religie dan ook steeds meer en meer invloed gaat krijgen. Al waren het niet moslims geweest maar hindoeisten, dan had ik ook dezelfde zorgen gehad. In de bijbel word daar streng voor gewaarschuwd, voor vermengingen van godsdiensten.
De SGP - een open partij
-
Re: De SGP - een open partij
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
-
https://twitter.com/tdenooijer/status/1 ... 5843041280
Reactie van Tom de Nooijer op het RD artikel.
Hoewel het artikel wel wat ontwikkelingen beschrijft vind ik het ook wel een hoog gehalte De Nooijer bashen hebben. Terwijl ik begreep dat hij het laatste jaar al nauwelijks actief is in de partij.
Hoewel het artikel wel wat ontwikkelingen beschrijft vind ik het ook wel een hoog gehalte De Nooijer bashen hebben. Terwijl ik begreep dat hij het laatste jaar al nauwelijks actief is in de partij.
Natuurlijk is het op de man, dat is nu juist het probleem. De presentatie van deze feiten is ook een heel goede opsteker van de SGP Oldebroek, om het maar zo eens te zeggen.Henk J schreef: ↑26 jun 2023, 08:40 https://twitter.com/tdenooijer/status/1 ... 5843041280
Dat vind ik prima. Je hebt enkel onvoldoende in de gaten dat je onderscheid maakt en dat je hiermee tegen extreemrechts begint aan te schurken. En dat moslims invloed hebben in Nederland, vind ik niet meer dan normaal. Ze maken onderdeel uit van de bevolking en ze proberen ook hun belangen te vertegenwoordigen.HersteldHervormd schreef: ↑26 jun 2023, 07:54
Ik ga niet alleen maar vragen van jou beantwoorden en dat jij niet wil ingaan op mijn vragen, dat vind ik geen leuke discussie dan meer.
-
Wat bedoel je precies?Herman schreef: ↑26 jun 2023, 08:48Natuurlijk is het op de man, dat is nu juist het probleem. De presentatie van deze feiten is ook een heel goede opsteker van de SGP Oldebroek, om het maar zo eens te zeggen.Henk J schreef: ↑26 jun 2023, 08:40 https://twitter.com/tdenooijer/status/1 ... 5843041280
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
-
Ja dat vind jij inderdaad prima. Ik vind het echter jammer dat je weer hetzelfde trucje uithaalt om mij in een extreemrechtse hoek te drukken. Jammer dat je inhoudelijk niet ingaat op mijn argumenten en gevoelsmatig alleen maar tussen mijn bijdrages door gaten probeert te zoeken om maar weer iemand in een extreemrechtse hoek te plaatsen. In plaats van dat je nou inhoudelijk wat vind of zegt over mijn argumenten, dan kan ik daar tenminste nog over nadenken. Daar is immers RF voor.Ambtenaar schreef: ↑26 jun 2023, 08:54Dat vind ik prima. Je hebt enkel onvoldoende in de gaten dat je onderscheid maakt en dat je hiermee tegen extreemrechts begint aan te schurken. En dat moslims invloed hebben in Nederland, vind ik niet meer dan normaal. Ze maken onderdeel uit van de bevolking en ze proberen ook hun belangen te vertegenwoordigen.HersteldHervormd schreef: ↑26 jun 2023, 07:54
Ik ga niet alleen maar vragen van jou beantwoorden en dat jij niet wil ingaan op mijn vragen, dat vind ik geen leuke discussie dan meer.
Het is ook op z'n aardigst behoorlijk liberaal om je neer te leggen bij de steeds groter wordende groep moslims inclusief de toenemende invloed.
Waarom gaat het steeds over moslims? Jouw stellingname gaat kennelijk over asielzoekers, dan zou je kunnen overwegen dat woord te gebruiken.
-
Tom zal, net als Mathijs, best wel een beetje anders zijn dan de doorsnee SGP(j)'er. Maar daar heb je er meerdere van natuurlijk. Ik bedoel, wat is nou een doorsnee SGP'er?Henk J schreef: ↑26 jun 2023, 08:40 https://twitter.com/tdenooijer/status/1 ... 5843041280
Jammer dat de SGP hier zo mee omgaat.
Welke argumenten? Je noemt er geen.HersteldHervormd schreef: ↑26 jun 2023, 09:01 Ja dat vind jij inderdaad prima. Ik vind het echter jammer dat je weer hetzelfde trucje uithaalt om mij in een extreemrechtse hoek te drukken. Jammer dat je inhoudelijk niet ingaat op mijn argumenten en gevoelsmatig alleen maar tussen mijn bijdrages door gaten probeert te zoeken om maar weer iemand in een extreemrechtse hoek te plaatsen. In plaats van dat je nou inhoudelijk wat vind of zegt over mijn argumenten, dan kan ik daar tenminste nog over nadenken. Daar is immers RF voor.
Het is ook op z'n aardigst behoorlijk liberaal om je neer te leggen bij de steeds groter wordende groep moslims inclusief de toenemende invloed.
En ik hecht inderdaad aan onze liberale democratie, waarin je kunt zijn wie je bent en waar je je mag laten horen. Ik zit inderdaad niet te wachten op een overheid die mij in religieus opzicht belemmert, en dat is wel waar jij naar kijkt te neigen.
Laatst gewijzigd door Ambtenaar op 26 jun 2023, 11:38, 2 keer totaal gewijzigd.
-
De SGP van Oldebroek zal dit geen slecht artikel vinden nee, ik begrijp ook niet waarom Mathijs van der Tang nu geschorst wordt en De Nooijer niet geschorst werd toen hij daar zijn eigen partij oprichtte.Herman schreef: ↑26 jun 2023, 08:48Natuurlijk is het op de man, dat is nu juist het probleem. De presentatie van deze feiten is ook een heel goede opsteker van de SGP Oldebroek, om het maar zo eens te zeggen.Henk J schreef: ↑26 jun 2023, 08:40 https://twitter.com/tdenooijer/status/1 ... 5843041280
Maar het gaat me meer over wat er o.a. gezegd wordt over de gang van zaken rondom de bestuursverkiezing en de stage. Dat vind ik wat eenzijdig, als er een motie van afkeuring tegen het eigen bestuur wordt aangenomen dan zegt dat nogal wat.
Het gaat beide heren om zichzelf. Niet om het geheel. Goed dat de partij afstand van hen neemt.HersteldHervormd schreef: ↑26 jun 2023, 09:04
Tom zal, net als Mathijs, best wel een beetje anders zijn dan de doorsnee SGP(j)'er. Maar daar heb je er meerdere van natuurlijk. Ik bedoel, wat is nou een doorsnee SGP'er?
Jammer dat de SGP hier zo mee omgaat.
- Maanenschijn
Ik vind het bijzonder dat de Nooijer en vd Tang onder 1 noemer terecht zijn gekomen. Beiden zijn toch echt van verschillend allooi.
Bij De Nooijer hoor ik een vanuit zijn overtuiging (soms op het randje) conservatief geluid. Bij Mathijs van der Tang heb ik meermalen het gevoel en de afkeer dat het pure provocatie is.
Daarnaast is hun denkwijze over verschillende onderwerpen heel verschillend. Neem als voorbeeld de rol en positie van de vrouw.
Bij De Nooijer hoor ik een vanuit zijn overtuiging (soms op het randje) conservatief geluid. Bij Mathijs van der Tang heb ik meermalen het gevoel en de afkeer dat het pure provocatie is.
Daarnaast is hun denkwijze over verschillende onderwerpen heel verschillend. Neem als voorbeeld de rol en positie van de vrouw.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
De problemen zitten dan ook niet zozeer in hun overtuigingen, maar in hun opstelling.