Homoseksualiteit
Re: Homoseksualiteit
Ik vraag me af of de plotselinge behoefte van sommigen aan inclusiviteit van de herdenking voortkomt uit homofobie.
Ook de behoefte om extreem rechtlijnig te zijn ('er is niemand dood gegaan') komt daar denk ik uit voort.
Ook de behoefte om extreem rechtlijnig te zijn ('er is niemand dood gegaan') komt daar denk ik uit voort.
-
- Verbannen
Je draaft weer flink door. Ik vind het niet echt getuigen van een christelijke houding om je medegesprekspartners te beschuldigen van homofobie, terwijl aantoonbaar onjuist is dat dit gebeurt.
Volgens mij is Zondag 43 van de Heidelbergse Catechismus daar heel duidelijk over.
Had je anders verwacht dan? Profesto is ook een activist.GerefGemeente-lid schreef: ↑24 mar 2023, 10:13Je draaft weer flink door. Ik vind het niet echt getuigen van een christelijke houding om je medegesprekspartners te beschuldigen van homofobie, terwijl aantoonbaar onjuist is dat dit gebeurt.
Volgens mij is Zondag 43 van de Heidelbergse Catechismus daar heel duidelijk over.
-
- Verbannen
Ik hoop dat hij excuses aanbiedt voor zijn valse beschuldigingen. Anders ga ik het melden als 'op de persoon'.Bezorgd schreef: ↑24 mar 2023, 10:19Had je anders verwacht dan? Profesto is ook een activist.GerefGemeente-lid schreef: ↑24 mar 2023, 10:13Je draaft weer flink door. Ik vind het niet echt getuigen van een christelijke houding om je medegesprekspartners te beschuldigen van homofobie, terwijl aantoonbaar onjuist is dat dit gebeurt.
-
Ik las er zelf uit dat verschillende groepen een krans zouden leggen. Anders had de organisatie toch wel vermeld dat 1 groep een krans zou leggen.Herman schreef: ↑24 mar 2023, 09:06Nee, het gaat om een gezamenlijk en gedeelde herinnering. Dan moeten niet de 21e eeuwse emoties, maar de historische feiten spreken.Geytenbeekje schreef: ↑24 mar 2023, 08:39 Als een bepaalde groep een krans of bloemen wil leggen laat hen dat toch gewoon doen. Ze zullen echt een drag-act of een ander LHBT- feestje gaan geven.
Verder zal ik inderdaad niemand verbieden om een roze krans te gaan leggen bij een daartoe opgericht monument. Maar een gezamenlijke herdenking moet uitgaan van een gezamenlijke grondslag.
Bij de nationale herdenking is het ook zo dat van verschillende groepen kransen worden gelegd.
In Gouda ook jarenlang door de COC en de Roma.Geytenbeekje schreef: ↑24 mar 2023, 10:54Ik las er zelf uit dat verschillende groepen een krans zouden leggen. Anders had de organisatie toch wel vermeld dat 1 groep een krans zou leggen.Herman schreef: ↑24 mar 2023, 09:06Nee, het gaat om een gezamenlijk en gedeelde herinnering. Dan moeten niet de 21e eeuwse emoties, maar de historische feiten spreken.Geytenbeekje schreef: ↑24 mar 2023, 08:39 Als een bepaalde groep een krans of bloemen wil leggen laat hen dat toch gewoon doen. Ze zullen echt een drag-act of een ander LHBT- feestje gaan geven.
Verder zal ik inderdaad niemand verbieden om een roze krans te gaan leggen bij een daartoe opgericht monument. Maar een gezamenlijke herdenking moet uitgaan van een gezamenlijke grondslag.
Bij de nationale herdenking is het ook zo dat van verschillende groepen kransen worden gelegd.
Het zijn namelijk groepen geweest die het onder de Nazi's ook hun leven niet zeker waren vanwege hun homo- of Roma-zijn, net als de joden.
De laatste jaren is het aantal kransen beperkter en worden ze gelegd ter herdenking van 'allen die vervolgd werden' o.i.d.
En ik denk hij hier niet alleen als het om dit punt gaat.Bezorgd schreef: ↑24 mar 2023, 10:19Had je anders verwacht dan? Profesto is ook een activist.GerefGemeente-lid schreef: ↑24 mar 2023, 10:13Je draaft weer flink door. Ik vind het niet echt getuigen van een christelijke houding om je medegesprekspartners te beschuldigen van homofobie, terwijl aantoonbaar onjuist is dat dit gebeurt.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Ik ben sowieso tegen alle kransleggingen, dus ik heb nergens begrip voor.Geytenbeekje schreef: ↑24 mar 2023, 00:22Ook homoseksuelen zijn omgekomen in de 2e wereldoorlog. Die kregen een roze driehoek.Ad Anker schreef: ↑23 mar 2023, 12:09 Heel naar dat deze club in Nieuwe Tonge een krans wil leggen voor niet-omgekomenen.
Dapper dat de organisatie daar wat van vond, politiek correct dat de burgemeester daar verdrietig om wordt.
Het is wel tekenend: waren de homoseksuelen in WOII vogelvrij, nu worden ze aan alle kanten als bijzonder omarmd en een podium gegeven. Je moet dat ook wel willen, natuurlijk.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Roze_driehoek
Ik vind het heel treurig dat er weinig begrip is. Voelt erg preuts en onderbuik-sentimenterig van degene die erop tegen zijn aan.
Maar om nu zomaar te durven roepen dat homo's heden ten dage aan alle kanten bijzonder omarmd en een podium gegeven wordt, is wel eenzijdig. Als je nu op een willekeurig schoolplein of waar dan ook je oor te luister legt, hoor je als scheldwoorden toch wel erg vaak het 'k- woord' aangevuld met het woord homo of jood.
Het wordt nog veel erger.
Onze gezindte moet en zal buigen voor de LHBTI afgod. Koste wat het kost.
Lukt het niet door de maatschappelijke druk extern, dan wel door intern activisme.
Wat dat aangaat ben ik somber. Je ziet het om je heen gebeuren.
Ik ben dan vast ook zo'n activist.
Ik vind het een weinig overtuigende manier van denken, maar dat zal aan mij liggen.
Ik vind het een weinig overtuigende manier van denken, maar dat zal aan mij liggen.
-
Alhier een reeks offtopicberichten verwijderd. Het gaat hier over homoseksualiteit, niet over hoe weilanden ingezet kunnen worden voor biodiversiteit.

https://www.trouw.nl/binnenland/gay-op- ... ~b889a6de/
Het blijft intrigerend dat het artikel niet weet te achterhalen wat nu de bezwaren waren. Maar de foto ziet er niet uit alsof mevrouw erg rebels is.
Het blijft intrigerend dat het artikel niet weet te achterhalen wat nu de bezwaren waren. Maar de foto ziet er niet uit alsof mevrouw erg rebels is.
-
Bij het horen van het woord gay schiet RefoNL al in de slofDDD schreef: ↑25 mar 2023, 00:07 https://www.trouw.nl/binnenland/gay-op- ... ~b889a6de/
In de schulp en uit de slof.Geytenbeekje schreef: ↑25 mar 2023, 07:56
Bij het horen van het woord gay schiet RefoNL al in de slof